[iPod mini] ervaringen met aansluiten op stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Hallo

Ik was enige tijd geleden van plan om mij een wireless audio player of hoe je o'n ding ook alweer noemt aan te schaffen. Was me echter iets te duur en daarom heb ik nu het idee om gewoon mijn iPod mini hiervoor te gaan gebruiken. Daarom had ik graag even geweten wat de ervaringen hiervan zijn.

Mijn bedoeling is dus om de iPod in het dock te plaatsen en deze permanent met mijn stereo te verbinden + het stopcontact. Het dock en de kabel moet ik wel nog aanschaffen want hier thuis vindt ik enkel kabels met 3 stekkers aan alle zijden en die heb ik niet echt nodig. Is eigenlijk meer voor de tv bedoeld of als je een spelconsole wil aansluiten en je geen SCART-kabel wil of kan gebruiken.

Ik had graag geweten of het echt waar is dat de kwaliteit via de dock veel beter is dan via de gewone uitgang en of het ook luider gaat want vindt het op dit moment wel een beetje stil en moet telkens het volume hoog zetten. Als dit hetzelfde is dan koop ik me liever gewoon die kabel en steek ik mijn firewire er wel in zodat hij geen stroom uit de batterij haalt en ook nog eens oplaadt. En dan moet ik de iPod mini ook niet telkens uit zijn iSkin halen.Want ik denk dat het klepje aan de onderkant in de weg zit om hem in een dock te plaatsen.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de dock zit een echte line-out, dus geen koptelefoon uitgang waar nog een versterker voorzit. Hierdoor krijg je een onversterkt signaal wat je nog moet versterken met een versterker.
Ik denk dat over dit signaal ook geen equalizer instellingen worden meegestuurd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
co0lman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:23:
Hallo

Ik was enige tijd geleden van plan om mij een wireless audio player of hoe je o'n ding ook alweer noemt aan te schaffen. Was me echter iets te duur en daarom heb ik nu het idee om gewoon mijn iPod mini hiervoor te gaan gebruiken. Daarom had ik graag even geweten wat de ervaringen hiervan zijn.

Mijn bedoeling is dus om de iPod in het dock te plaatsen en deze permanent met mijn stereo te verbinden + het stopcontact. Het dock en de kabel moet ik wel nog aanschaffen want hier thuis vindt ik enkel kabels met 3 stekkers aan alle zijden en die heb ik niet echt nodig. Is eigenlijk meer voor de tv bedoeld of als je een spelconsole wil aansluiten en je geen SCART-kabel wil of kan gebruiken.

Ik had graag geweten of het echt waar is dat de kwaliteit via de dock veel beter is dan via de gewone uitgang en of het ook luider gaat want vindt het op dit moment wel een beetje stil en moet telkens het volume hoog zetten. Als dit hetzelfde is dan koop ik me liever gewoon die kabel en steek ik mijn firewire er wel in zodat hij geen stroom uit de batterij haalt en ook nog eens oplaadt. En dan moet ik de iPod mini ook niet telkens uit zijn iSkin halen.Want ik denk dat het klepje aan de onderkant in de weg zit om hem in een dock te plaatsen.

Alvast bedankt voor alle reacties.
Ik heb zelf een iPod Mini Dock en 'm via de line-out aangesloten op mijn stereo (AUX-ingang). En ik moet zeggen, het geluid via de line-out is veel en veel en veel beter dan via de koptelefoonuitgang :) Het Dock is eigenlijk schandalig duur, maar als je 'm vooral wilt gebruiken om 'm op je stereo/versterker aan te sluiten, moet je 'm gelijk kopen :P Het is echt een forse verbetering ten opzichte van de koptelefoonuitgang.

Een ander verschijnsel wat dan optreedt is dat het niet uitmaakt hoe hard je je Mini zet, het volume regel je gewoon via je stereo, en dat is in tegenstelling tot de koptelefoonuitgang niet meer te zacht. Ik haal wel altijd de koptelefoon eruit als ik de iPod in z'n dock zet, want hij blijft gewoon doorspelen door de koptelefoonuitgang. Of equalizersettings meegenomen worden weet ik niet (gebruik ik zelf niet), maar ik verwacht van wel.

Je moet trouwens wel je iPod uit je iSkin halen, want de iPod past echt precíes in z'n dock, dus met iSkin eromheen gaat dat niet passen :)

Ik hoop dat dit een beetje helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Bedankt de Evil Brain. EQ gebruik ik zelf ook niet dus maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit. Binnen een tijdje eens naar de winkel achter mijn dok rennen en dan lekker aansluiten. Eigenlijk is het dan ook handiger want je ziet meteen wat er speelt op dat moment. Want anders moet je hem telkens ter hand nemen want hij ligt anders plat.

Had gisteren geprobeerd om hem met de kabel van mijn boxen aan te sluiten en klonk perfect alleen moest ik het volume op de iPod op zijn hoogst zetten en ook de stereo die moest in de 25 staan geloof ik. Terwijl dat voor de gewone radio gewoon rond de 15 is.

Vervelend als je de volgende keer radio doet en volume vergeet te verlagen. Gegarandeerd klagende mensen. En ook op je iPod kan ik je granderen dat het even schrikken is. Ik zou het niet willen meemaken. Amai, mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Hahaha, dat heb ik dus voordat ik mijn Dock had ook gehad ;) Maar met dock kan ik het volume voor de radio en de AUX (iPod) hetzelfde laten staan :)

Veel plezier met je Dock! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Ondertussen de dock gaan halen en heb even de kabel uit mijn boxen van mijn andere PC gehaald en getest en moet zeggen wauw veel luider. Je hoort zelfs dat je hem er in steekt. Voor de leute ook eens de kabel uit de dock gehaald en rechtstreeks in de iPod gestoken en ja hoor wat een verschil. In de dock hoorde ik alles perfect en in de iPod op half volume want die staat bij mij altijd zo hoorde ik het nauwelijks. Leek alsof de stereo bij de buren keihard speelt maar dat het toch amper doorkomt.

4 op 5 voor Apple. Moest er een kabel bijzitten om hem te verbinden gaf ik ze een 5. 39 euro meer dan waard. en nu hopelijk snel een kabeltje vinden. Want anders kan ik geen geluid meer horen op de computer. Niet zo erg want zit altijd soring op als er veel op het scherm veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb zelf een iCable van Monster dat is een goeie kabel, ik zou niet voor een el-cheapo kabel gaan.
Pagina: 1