Toon posts:

OS X Server Tiger de moeite waard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de server versie ook vanaf 29 april beschikbaar zou moeten zijn. Deze versie van het apple OS lijkt me enorm interessant om als mailserver te gebruiken omdat ie alles include wat je maar nodig kan hebben.
  • Postfix SMTP server
  • Spamassassin (Anti spam)
  • ClamAv (Anti virus)
  • Imap en POP over SSL mogelijkheid
  • Webmail via PHP Squirelmail
Hij voorziet ook de functionaliteit om je server als router te configureren, wat ik ook wel nodig heb. En dat alles lekker grafisch, geen terminalgekluns meer.

Hij moet voldoen in het volgende :
  1. Mailserver draaien voor een tiental gebruikers
  2. Firewall draaien voor al het internetverkeer
  3. router configuratie voor routed subnet
Kan mij PowerPC G4 met 704 MB ram dit aan?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Lijkt mij van wel, wellicht misschien iets van een ATI Radeon 7000 installeren om de processor wat te ontlasten, maar dan moet het kunnen. Heb zelf een PowerMac 9600/200MP met Mac OS X Server 10.3.8 (Panther).

Verwijderd

Requirements

Xserve, Power Mac G5, G4 or G3, iMac, eMac or Mac mini computer; 128MB of RAM, at least 256MB of RAM for high-demand servers running multiple services; built-in USB; 4GB of available disk space.
Bron: Apple.com

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moet makkelijk kunnen. De configuratietools van OS X server zijn erg relaxed inderdaad :)

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik heb Mac OS X Server 10.3 hier @ stage draaiende gehad op een G4/400 Mhz met 256 MB en dat ging al prima. De PowerMac G5 2x 1,8 Ghz met 1,25 GB die er nu staat staat werkelijk de ganze dag uit zijn neus te vreten.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Ja, die bak uit de start post kan de beschreven taken makkelijk aan.

Echter: het is niet bepaald een "best practice" om je firewall/router bak te gebruiken voor andere taken die van buitenaf bereikbaar zijn. Op die manier maak je het systeem wat _juist_ bedoeld is om je netwerk te beschermen kwetsbaar. Beter is het om een aparte mail/web/homedir server in te richten en het routeren/firewallen over te laten aan een dedicated systeem.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
I know maar dan moeten er ook centen voor zijn he :)
En dat is nu inet het geval, misschien is dit een optie voor de toekomst.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
* Liegebeest helpt je hopen... Maakt je leven een stukkie makkelijker..

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

antonie schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:44:
Lijkt mij van wel, wellicht misschien iets van een ATI Radeon 7000 installeren om de processor wat te ontlasten, maar dan moet het kunnen. Heb zelf een PowerMac 9600/200MP met Mac OS X Server 10.3.8 (Panther).
OSX Server is volledig te beheren vanaf de console en bied zelfs toegang serialconsole. Daardoor is er totaal geen grafische kaart nodig in de Apple waar je het op installeert, misschien even voor de installatie. Een server voor niet-grafische zaken in grafische modus te gebruiken is prutswerk/gemakzucht IMO.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon vanaf je eigen bak interfacen met die apple server? Een beetje zoals RDP, maar dan mooier en beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:40:
Ik zag dat de server versie ook vanaf 29 april beschikbaar zou moeten zijn. Deze versie van het apple OS lijkt me enorm interessant om als mailserver te gebruiken omdat ie alles include wat je maar nodig kan hebben.
  • Postfix SMTP server
  • Spamassassin (Anti spam)
  • ClamAv (Anti virus)
  • Imap en POP over SSL mogelijkheid
  • Webmail via PHP Squirelmail
Hij voorziet ook de functionaliteit om je server als router te configureren, wat ik ook wel nodig heb. En dat alles lekker grafisch, geen terminalgekluns meer.

Hij moet voldoen in het volgende :
  1. Mailserver draaien voor een tiental gebruikers
  2. Firewall draaien voor al het internetverkeer
  3. router configuratie voor routed subnet
Kan mij PowerPC G4 met 704 MB ram dit aan?
Als mijn P400, 128mb en Gentoo Linux dit op zijn sloffen kan (en zelfs nog het grootste deel van zijn tijd uit zijn neus staat te eten); dan kan jouw PowerPC G4 met 704MB dat helemaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 09:59 ]

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 12:17
Ik ga deze week het pakket eens testen op mijn G3 imac uit de eerste serie, met geheugen upgrade naar 512. Ik zal laten weten of dat een beetje loopt.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Pagina: 1