Toon posts:

[2003] Adressen NT4-pc's in dns registreren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, ik heb hier net een zooi NT4 workstations omgezet van een NT4 server domein naar een 2003 domein.
Ze krijgen allemaal netjes ip van DHCP en alles werkt wel, alleen worden de hosts van de computers niet automatisch in de DNS server toegevoegd.
Nu zag ik ergens bij security pre-win2000 machines staan die ik nu meer rechten heb gegeven, maar nog gaat het registreren niet goed.
Ik denk wel dat het met de pre-win2000 rechten te maken heeft, want als ik een host van een winXP machine weggooi dan staat die er weer netjes na een reboot, zoals het hoort.
Wat kan ik vergeten zijn/verkeerd hebben gedaan ?

Verwijderd

de dhcp client zorgt voor registratie in dns. maar aangezien dat nog niet geimplementeerd was bij nt4, zal je de dhcp server de registratie moeten laten afhandelen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door op de dhcpserver in de properties te kijken zul je die info tegenkomen. Je moet wel een useraccount opgeven welke gebruikt moet worden, welke uiteraard het recht moet hebben om dynamisch dns te updaten. Heb je ook een WINS-server draaien?

Ik pas de topictitel ook even een klein beetje aan:
[W2003] DNS met Win NT WS > [2003] Adressen NT4-pc's in dns registreren*

Wat heb je zelf allemaal verder precies geprobeerd? Wat heb je gevonden met google en in de deployment kits? Dit is een probleem waar erg veel info over bekend is. Er is by design zelfs een oplossing voor. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Hierin staat wat meer info over het stukje eigen onderzoek en info wat we verwachten. Wat heb je bijvoorbeeld precies voor rechten toegekend waarmee het niet werkte?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:
Door op de dhcpserver in de properties te kijken zul je die info tegenkomen. Je moet wel een useraccount opgeven welke gebruikt moet worden, welke uiteraard het recht moet hebben om dynamisch dns te updaten. Heb je ook een WINS-server draaien?
dat moet wel. anders krijg je ze niet eens in het domain.