Workstation achter server verbinden met 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
hallo allemaal!

Ik heb een tamelijk ingewikkeld netwerk hier liggen en wil graag nog een laatste verbinding leggen... Maar juist dat laatste krijg ik niet voor elkaar..

De huidige situatie:

Server win2k
  I---- Netwerkkaart ---wireless--------> Speedtouch 580 --------> Internet
  I                                                                               \--> Bedrijfsnetwerk
  I
  I---- Netwerkkaart (1000mbit)--------> Thuisnetwerk -----------> Workstation 1 (1000mbit)
  I                                                                               \--> Workstation 2 (1000mbit)
  I
  I---- Netwerkkaart (100mbit) ---> Niet in gebruik

Zoals je kunt zien is me thuisnetwerk voorzien van 1000mbit verbindingen ivm de vele grote bestanden die ik copieer....

Nu wil ik echter graag mijn workstation (1) met mijn bedrijfsnetwerk verbinden zodat ik

vanuit me werkkamer mijn zakelijke bestanden kan bereiken.. Omdat er echter een (klein) voetpad tussen mijn huis en bedrijf zit heb ik hier een wireless verbinding aangelegd en kan ik dus niet een extra kabeltje trekken... Nu kan ik natuurlijk wel 2 extra wireless accesspoints gebruiken, maar kan het niet eenvoudiger?

Alvast Bedankt!

[ Voor 82% gewijzigd door geertvduin op 15-04-2005 13:30 . Reden: Onjuiste enter ]