Toon posts:

[Access] Keuzelijst & Textbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een enquete welke tijdens een beurs ingevuld moet worden heb ik in Access een tabel gemaakt met alle vragen. Verschillende mogelijke antwoorden heb ik in een keuzelijst gezet en dit alles in een formuliertje geplaatst zodat het invullen gemakkelijk is.

Nu is het zo dat je bij een aantal vragen de mogelijkheid hebt om "Anders" te kiezen in de keuzelijst. Nu wil ik dat er dan een tekstbox komt waarin je dus een ander antwoord kan geven. Ook heb ik een aantal vragen waar wordt gevraagd of mensen iets missen aan de website. Als je dan Ja kiest moet er ook een tekstbox komen om hier in te vullen wat je mist. De tekstbox moet wel naast het keuzelijstje komen. Als het de keuzelijst vervangt is het namelijk lastig herstellen als iemand per ongeluk verkeerde heeft geozen in de keuzelijst.

Vraag is of ik dit kan realiseren en zo ja of iemand me een voorzetje kan geven.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Textbox standaard onzichtbaar neerzetten. In de AfterUpdate van de combobox beslis je of je de textbox wel/niet zichtbaar zet.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

En dan moet je dus voor ieder veld in de tabel waar 'anders' een mogelijk antwoord is een extra veld toevoegen voor de waarde van 'anders'.

[ Voor 10% gewijzigd door Boss op 17-04-2005 15:32 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.