Toon posts:

ASP praten met draaiende .NET(c#) applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede oplossing voor mijn probleem.
ik heb nu een applicatie welke elke minuut iets moet doen. Verder komen er via ASP ook vragen bij die applicatie naar binnen. Het lukt wel een dll te maken en deze via ASP (te creeren) en aan te spreken. Ook kan ik wel een losse applicatie maken die elke keer iets doet. Maar ik wil niet de ASP steeds een nieuw object aanmaakt. (kost tijd/resources etc).
Ik wil dus iets van een draaiende applicatie welke elke minuut iets doet en verder dat een aantal hiervan functies vanuit ASP aan te roepen zijn.
In t kort ik werk dus met ASP en C#/.NET

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Is dat ASP 3 (classic) of ASP.Net.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry k werk aan een bestaand iets. (ASP bestond iig als en die maakt elke keer een object opnieuw aan, maar dat mag niet meer, ook ivm met het elke minuut iets doen is dit onhandig.)
Het ASP gedeelte is erg klein, heb ik zo goed als geen verstand van, maar moet natuurlijk wel goed functioneren.
Maar het is nog wel het OUDE asp, maar t nieuwe (.net) is eventueel wel een optie hoor

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je het in ASP.NET zet, kun je het met webservices doen. Wat jij noemt dat tijd/resources inneemt omdat je een object moet aanmaken, gebeurt bij ASP.NET aldoor, maar geloof me: dat boeit niet :)

Met webservices is het bijna alsof de "webmethode" een doodnormale methode is, dus het zal vrij makkelijk werken.

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-04-2005 12:35 ]

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, een nieuw object aanmaken is ook niet zo een heel groot probleem. Als dat niet te veel tijd kost. Mij in mijn geval kost het wel even. Dus wil ik niet dat er steeds een nieuw object van mijn applicatie wordt aangemaakt(openen van een verbinding etc).
De applicatie moet elke minuut iets doen. Maar verder kan er op willekeurige tijdstippen via een ASP pagina een aanvraag binnen komen. En dan wil ik niet een nieuw object maken, maar gewoon een functie kunnen aanroepen in een bestaand/draaiend object.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 12:42 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:55

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt gewoon posten naar een aspx pagina?

Edit:
Wacht effe vaag verhaal: Je heb een C# app, en daar moet asp mee kunnen communiceren, maar ASP.Net is ook een optie....? Dan ga je toch onmiddelijk voor ASP.Net?

[ Voor 72% gewijzigd door mulder op 15-04-2005 12:52 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. Je moet zien ik kan een C# applicatie en/of dll maken.
En ik kan dus net via ASP via Server.CreateObject(); functies in dll ofzo aanspreken.
Maar wat jij nu zegt? Please Explain:?

Pff, waarom naar ASP.NET?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 12:54 ]

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
ASP.NET = C# of Vb.net

Vandaar. ;)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Nou kun je mij laten zien hoe je met Server.CreateObject in classic asp een .Net dll creeërt? Denk het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kom uit een default.asp file, is wat VB code:

Set x1 = Server.CreateObject("XXXX.XXXXXX")

Dus dit komt wel een uit een .NET asp file?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 13:08 ]

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Ik weet niet precies wat er uit die DLL moet komen, maar als je een object vult met de informatie. Dan kun je daarmee de functies in de DLL aanspreken. Wellicht kun je hier een niet verversende pagina voor maken, die de benodigde informatie naar een andere pagina gooit die wel de hele tijd die minuut update doet. Dit kan natuurlijk alleen als de informatie statisch is die vanuit de DLL komt. Maar goed, ik weet dus niet wat er vanuit de DLL komt, en wat er mee gedaan moet worden.

[ Voor 49% gewijzigd door G-RaX op 15-04-2005 13:12 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nee, dat komt uit een classic ASP file. Als je ASP.NET zou gebruiken, zou je een aantal mogelijkheden hebben om je webapplicatie met je winforms-applicatie te laten praten, waaronder .NET Remoting en webservices (je C# Winforms applicatie leest dan uit de webservice de nieuw binnengekomen vragen uit).

Maar als je bijv. met een database werkt die voor beide programma's toegankelijk is, kun je natuurlijk ook met de ASP applicatie de database vullen die je dan met de winforms app weer uitleest.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een kort voorbeeld geven:
Er is een database (oa). elke minuut wil ik deze uitlezen.(even evt actie ondernemen, naar gelang de inhoud)
Verder is er een ASP pagina die ook iets uit de database moet lezen en terug moet geven (aan de client). (via response.write).
Om te testen heb ik nu een C# applicatie met een form(voor wat knopjes en test data). Zodra de applicatie opstart gaat hij elke minuut(oa) in de database kijken. En verder roep ik dmv een form(GUI) een functie aan die dan wat voor mij in de database zet/leest.
Ik kan mij iets voorstellen dat ik een applicatie maak die dus gewoon opstart als de pc dat ook doet. Deze initialiseerd dan vanalles, maar via die ASP pagina moet ik ook bij de applicatie kunnen en wat te kunnen lezen/schrijven.

Het eerste punt van GunP01nt klinkt wel handig? Het 2e is niet de bedoeling!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is gaat het door middel van TBLEXP opgelost worden.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Maar waarom geen ASP.Net dan? Nu ga je het jezelf dus moeilijk maken?

Pagina: 1