[persoonlijke website] user bashing, wat is de GoT policy?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:27

samo

yo/wassup

Topicstarter
Kijk ik net even op mijn eigen website (zie sig of url, zie ik een nieuw vers comment van een anonieme GoT user:
Vieze gore n00b, let eerst op wat je post op GoT. Onbeschofte kakker!!
(ip bekend, isp bekend, post waarvanuit de link in mijn sig staat niet bekend (edit: foutje maar ik heb wel een vermoeden, waar ik al een pm voor gekregen heb).

Mijn website staat niet echt vol met interessante dingen, wordt niet vaak bezocht, en meestal door famillie/vrienden, en meestal geen techies, dus ik verplicht geen registratie om commentaar te plaatsen, en iedereen kan dat dus anoniem doen. Met als gevolg dat ik iedere week even nakijk dat er 'dit soort comments' verwijderd kunnen worden.

(gezien dit topic, toch comments maar even uit gezet)

Maar is er een got-policy betreffende users die (voor mij onbekende redenen) dit soort acties ondernemen?
Ik bedoel, stuurt die user een tr, krijg ik een pm, ben ik tevreden.... maar zo...

edit: de comment is maar verwijderd, er is hier al genoeg gedaan/besproken

[ Voor 25% gewijzigd door samo op 15-04-2005 16:36 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:15
*herstel*

Mail of IM de dokters even :)

[ Voor 66% gewijzigd door zeef op 15-04-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Basszje

Reisvaap!]

In principe valt dit natuurlijk buiten GOT, dus ik denk ook dat we er meestal niets aan doen. Tenzij het natuurlijk de spuigaten uit gaat lopen.

Ow als Zuuf in een relluhbui is natuurlijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door Basszje op 15-04-2005 11:53 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
geen tijd voor rellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

IP even doorgeven, er zijn eerder mensen op dit soort gedrag aangesproken :) Het valt natuurlijk buiten GoT, maar als het (over)duidelijk GoT-gerelateerd is zoeken we het natuurlijk wel uit en spreken desnoods de user er wel op aan :)

Doe maar even doktersteam apehaak tweakers punt net :)

[ Voor 12% gewijzigd door curry684 op 15-04-2005 11:57 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, als we op iedere baricade moesten springen als een van onze 120.000 gebruikers werden aangevallen, dan hadden we daar een complete dagtaak aan :o

Het is niet bepaald netjes van die gebruiken, om maar niet te zetten ubergrof, maar alleen omdat 'ie GoT noemt is het onze schuld ? That's not the way it works :o

Het beste wat je kunt doen is zorgen dat iets van IP bans kunt zetten op dat script o.i.d., of op een andere manier beveiligen (proxies, etc.).

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

moto-moi schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:58:
Het is niet bepaald netjes van die gebruiken, om maar niet te zetten ubergrof, maar alleen omdat 'ie GoT noemt is het onze schuld ? That's not the way it works :o
Onze schuld niet, maar wel onze naam die hij te grabbel gooit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Uiteraard, maar dat beweert ie niet, toch? Tegen dit soort dingen kun je als forum toch weinig doen lijkt me? Het valt er eigenlijk helemaal buiten. Als ik een waarschuwing kreeg van GoT om iets wat ik op een andere website uitvreet zou ik bij mezelf denken "waar bemoei je je mee?"
curry684 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:00:
[...]

Oh, dit is wel een heel interessante insteek... je wilt de naam van GoT een beetje netjes houden, wat kan je doen om dat zoveel mogelijk te waarborgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 15-04-2005 12:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Topicstarter
Cyphax schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:01:
[...]

Uiteraard, maar dat beweert ie niet, toch? Tegen dit soort dingen kun je als forum toch weinig doen lijkt me? Het valt er eigenlijk helemaal buiten. Als ik een waarschuwing kreeg van GoT om iets wat ik op een andere website uitvreet zou ik bij mezelf denken "waar bemoei je je mee?"
Die reactie heb ik ook wel, maar ik vroeg mij eigenlijk alleen maar af of er een GoT policy is... Bijvoorbeeld een melding maken, zodat als gemerkt wordt dat de user een recidivist is, deze kan worden aangesproken. Ik snap ook wel dat got hier niks mee te maken heeft, ik heb er toch zelf voor gekozen mn url in mn sig te zetten, en ik heb er toch zelf voor gekozen iedereen te laten commenten. Eigen schuld dus.
Ik heb inmiddels de comment van mijn site verwijderd, omdat het nergens op slaat, en omdat GoT er voor niks bij staat....
curry684 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:00:
[...]

Om die reden meld ik het ook, en is de comment verwijderd...

[ Voor 13% gewijzigd door samo op 15-04-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Oh, dit is wel een heel interessante insteek... je wilt de naam van GoT een beetje netjes houden, wat kan je doen om dat zoveel mogelijk te waarborgen?
Alles wat in onze macht ligt natuurlijk :)

Iemand die -vanaf GoT- op samo-arne z'n site komt en hem daar voor vieze gore n00b mbt GoT uitmaakt, heeft wel wat uit te leggen en te leren, en ja, daar wil ik best bij helpen als DT'er :)

Niemand heeft het recht een ander vieze gore n00b te noemen, onder welke omstandigheden dan ook, simpelweg.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Cyphax schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:01:
[...]

Als jij op die andere website post dat persoon X een brakke zak hooi is wel ja, maar het gaat in dit geval om iemand die expliciet GoT noemt in een misdraging. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat 'wij' in verband gebracht worden met mensen die graag gastenboeken verneuken? :)
Het feit dat we topicstarter behulpzaam zijn in plaats van puur afpoeieren met 'somebody else's problem' lijkt me genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Tsja, als we op iedere baricade moesten springen als een van onze 120.000 gebruikers werden aangevallen ...
_Moeten_ zeker niet, daar pas ik ook compleet voor ...
Ook wanneer er toch minstens de schijn is van een conflict tussen personen, waarbij GoT verder niet meespeelt, hooguit een plaats is waar beide komen, dan is er ook weinig als DT te doen...
Het risico dat je dan 'partij' gaat kiezen in een ruzie die je niks aangaat is inderdaad ongewenst ....

Maar als het gaat om een aanval op basis van een post op GoT, en er een duidelijke relatie is naar GoT, vind iemand bij mij en volgens mij andere leden van het Doktersteam wel gehoor ...

Er worden niet snel werkelijke straffen voor gegeven (maar het is in het verleden ook zeker wel gebeurt, er zijn zelf bans voor gegeven), maar minstens kun je dan al heel duidelijk zo'n persoon vertellen dat 'misbruik van andere sites via GoT' absoluut niet toegestaan is, en ook bestraft kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 15-04-2005 12:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 07:59
Er is een grote kans natuurlijk dat als men het ip-adres aan een user hier koppelt dat men dan even kan kijken of de user in kwestie ergens een 'aanvaring' heeft gehad met TS.

Ik snap dat het even wat werk is en dat we het hier niet hebben over dit specifieke geval, maar proberen om beleid te bepalen.
De mening van RM-rf dat er zeker iets gedaan moet worden zodra de naam van GoT in het geding is deel ik volledig.
Iemand is volkomen vrij om te doen en laten wat hij wil buiten GoT, maar ik denk dat je bij registratie zelfs een extraatje kan toevoegen in de trant van 'Ik beloof nooit de goede naam van GoT te misbruiken'

Misschien een zwaar overdreven reactie, maar bedenk wel dat je naam ontzettend belangrijk is. Het maakt niet uit dat je echt de meeste kennis onder de users hebt, maar zodra je naam in een slecht daglicht komt te staan dan kan je het vergeten. Kijk naar Lonsdale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

RM-rf schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:27:
Maar als het gaat om een aanval op basis van een post op GoT, en er een duidelijke relatie is naar GoT, vind iemand bij mij en volgens mij andere leden van het Doktersteam wel gehoor ...
Het enige wat ik ziezag was een flame waarin de name GoT werd genoemd, geen URL's of wat dan ook.

Als je graag op dit soort dingen wilt inspringen: [google='got zuigt']

Offuh.. [google='tweakers zuigt'] etc.. etc..
Veel succes met mailen he :*

Als je ergens je site post, en postings zonder registratie toelaat, krijg je vanzelf gelazer. Vraag maar aan de mensen die en blog bijhouden, die weten vast wel wat ik bedoel ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Inderdaad niet meteen te zwaar aan trekken. Als het bij een eenmalige reactie blijft gewoon laten voor wat het is.

Ik heb zelf een website van onze vriendengroep, tja daar worden ook wel is wat dingen geplaatst die niet door de beugel kunnen. Aan het begin wou ik meteen weten wie het plaatste en was ik helemaal over de zeik. Tegenwoordig, gewoon berichtje wissen, IP bannen en klaar is kees. (gebeurd btw maar zelden)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik denk dat actief op zoek gaan niet was waar RM-rf op doelde moto-moi, en dat je daarmee wat te ver doordraaft ;)

Als iemand hier in LA met een topic als dit komt is het een ander verhaal, aangezien zo iemand er dan 'last' van heeft :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
moto-moi schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:53:
[...]

Het enige wat ik ziezag was een flame waarin de name GoT werd genoemd, geen URL's of wat dan ook.

Als je ergens je site post, en postings zonder registratie toelaat, krijg je vanzelf gelazer. Vraag maar aan de mensen die en blog bijhouden, die weten vast wel wat ik bedoel ;)
* zeef start de ev0l mail generat0r }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Maar er is dus geen harde richtlijn voor, aangezien jullie elkaar een beetje tegenspreken :P
't zal ook wel niet vaak voorkomen (al zijn er weleens vaker zulke topics geweest) maar staat er niets over in de algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cyphax schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:36:
maar staat er niets over in de algemene voorwaarden?
ik zou eerder zeggen dat dit gewoon onder de netiquette valt ;)

overigens:
11. Misbruik van Tweakers.net en/of de daaraan gekoppelde diensten kan resulteren in uitsluiting van een of alle Tweakers.net BV-diensten en/of -faciliteiten.

12. Het is streng verboden een lid (ongevraagde) e-mail(s) te zenden, althans e-mail(s) waarvan de inhoud algemeen van aard is en niet direct betrekking heeft op de inhoud van een door een lid geplaatst bericht, een lid (ongevraagde) e-mail(s) te zenden, waarin commerciële producten of diensten worden aangeboden, zulks ongeacht of deze producten of diensten (indirect) betrekking hebben op de inhoud van een door een lid geplaatst bericht; e-mailadressen van gebruikers en/of leden van een van de diensten van Tweakers.net BV te verzamelen.
ipv email kan je dus ook zo'n reactie formulier bedoelen, en punt 11, misbruik van de naam "GoT" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Erkens schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:38:
[...]

ik zou eerder zeggen dat dit gewoon onder de netiquette valt ;)
Dat is inderdaad een goeie, maar ik zou er niet vanuit willen gaan dat iedereen dat weet/snapt/ermee eens is. Aan de andere kant kun je het verbieden natuurlijk, daarom zal netiquette geen wet zijn.
ipv email kan je dus ook zo'n reactie formulier bedoelen, en punt 11, misbruik van de naam "GoT" :P
Het is er dus wel uit te halen inderdaad. Het zou duidelijker geformuleerd kunnen worden maar ik kan me zo voorstellen dat weinigen er zin in hebben veel tijd in zoiets te steken, gezien het zelden voorkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Er is geen vastomlijnd beslissingskader O-) voor dit soort zaken. We bekijken het geval per geval. De vuistregel is : geen acties vanuit GoT op sites van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MuddyMagical schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:42:

Er is een grote kans natuurlijk dat als men het ip-adres aan een user hier koppelt dat men dan even kan kijken of de user in kwestie ergens een 'aanvaring' heeft gehad met TS.
Misschien een kleine verduidelijking, vanuit GoT worden nooit persoonsgegevens aan derden vertrekt, zelfs geen IP-nummers ...

Mocht iemand zo'n geval aan ons melden en wij reden zien om te handelen, misschien eventjes een klein berichtje daarover te sturen .. dan ervaart de ander verder niet om welke GoT-gebruiker het zou kunnen gaan (tenzij die persoon zich natuurlijk zelf kenbaar gemaakt heeft als die-en-die gebruiker) ... Dat soort informatie mogen we niet eens zomaar uitgeven.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

moto-moi schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:53:
[...]

[google="got zuigt"] > 15 results
[google='got zuigt'] > 3810 results

[google='tweakers zuigt'] > 8,670 results
[google="tweakers zuigt"] > 28 results

het is niet zo erg ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:20:
[...]

het is niet zo erg ;)
tevens nog wat results van got zelf, dus geen andere sites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 07:59
RM-rf schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:17:
[...]

Misschien een kleine verduidelijking, vanuit GoT worden nooit persoonsgegevens aan derden vertrekt, zelfs geen IP-nummers ...

Mocht iemand zo'n geval aan ons melden en wij reden zien om te handelen, misschien eventjes een klein berichtje daarover te sturen .. dan ervaart de ander verder niet om welke GoT-gebruiker het zou kunnen gaan (tenzij die persoon zich natuurlijk zelf kenbaar gemaakt heeft als die-en-die gebruiker) ... Dat soort informatie mogen we niet eens zomaar uitgeven.
Dat snap ik en ben blij dat jullie daar zo strak op zijn.
Maar wat ik bedoel is dat jullie van de TS het ip krijgen van de dader en dan op GoT kijken of er een aanvaring of enige andere reden is geweest om de TS te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Topicstarter
MuddyMagical schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:09:
[...]

Dat snap ik en ben blij dat jullie daar zo strak op zijn.
Maar wat ik bedoel is dat jullie van de TS het ip krijgen van de dader en dan op GoT kijken of er een aanvaring of enige andere reden is geweest om de TS te bashen.
Ik heb de gegevens via mail naar zeef gestuurd, en vertrouw op zijn inschatingsvermogen op verdere acties.
Ik ben natuurlijk helemaal niet van plan ruzie te zoeken op got met deze gebruiker, want dat zou precies hetzelfde zijn als wat hij bij mij doet, maar dan met meer toeschouwers. En dat heeft dus ook geen zin. Ik heb ook geen zin om zijn site op de zelfde manier te gaan toetakelen, want dat schiet ook niet op.
Ik ben in ieder geval blij te lezen dat de meeste (net als ik) van mening zijn dat er niet zwaar aan getild moet worden , maar dat het wel goed is er even naar gekeken wordt, aangezien de gebruiker pretendeerd namens GoT te spreken. Voor mij is de kous af zou ik zeggen. Het was weer spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoeken naar GoT rulez Resultaten 1 - 10 van circa 180.000 voor got rulez (0,04 seconden) Er is dus geen reden tot klagen.

Alleen niet alle links volgen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20

The End

!Beginning

Spider.007 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:20:
[...]

[google='got zuigt'] > 3810 results

[google='tweakers zuigt'] > 8,670 results
[google="tweakers zuigt"] > 28 results

het is niet zo erg ;)
Erg grappig dat de eerste link in google meteen dit topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
samo-arne schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:32:
[...]

Ik heb de gegevens via mail naar zeef gestuurd, en vertrouw op zijn inschatingsvermogen op verdere acties.
Ik ben natuurlijk helemaal niet van plan ruzie te zoeken op got met deze gebruiker, want dat zou precies hetzelfde zijn als wat hij bij mij doet, maar dan met meer toeschouwers. En dat heeft dus ook geen zin. Ik heb ook geen zin om zijn site op de zelfde manier te gaan toetakelen, want dat schiet ook niet op.
Ik ben in ieder geval blij te lezen dat de meeste (net als ik) van mening zijn dat er niet zwaar aan getild moet worden , maar dat het wel goed is er even naar gekeken wordt, aangezien de gebruiker pretendeerd namens GoT te spreken. Voor mij is de kous af zou ik zeggen. Het was weer spannend.
ik heb de zaak naar de LA dokters doorgestuurd, ben even druk met andere dingen :)
Pagina: 1