Remote Desktop OSX minder goed dan de Windows versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds kort beschik ik over een Mac Mini die misschien mijn Windows-PC gaat vervangen. Het enige waar ik nog meezit is de RDC-client.

Aangezien ik wekelijks een dag thuis werk, heb ik geprobeerd of dit werkt op de Mac. Ik maak een VPN verbinding (cisco-client) met mijn werk en vervolgens een RDC (1.0.3) connectie naar de terminal windows 2000 server. So far so good...

Ik kan netjes inloggen en alles lijkt het prima te doen. Toch is deze Mac-versie veel langzamer als die van windows. Het scrollen verloopt niet soepel en is te allemaal net iets minder.

Heeft Microsoft steekjes laten vallen bij het schrijven van deze software of ligt het aan de mac die het grafisch niet aankan? Aan de VPN verbinding ligt het zeker niet... Ook andere collega's hebben dit probleem met de Mac.

Wie heeft een oplossing?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

misschien dat http://www.rdesktop.org/ een betere oplossing is ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar werkt die wel goed op de Mac? Ik gebruik deze ook op Linux Redhat 9, en daar werkt hij inderdaad perfect.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Heeft Microsoft steekjes laten vallen bij het schrijven van deze software of ligt het aan de mac die het grafisch niet aankan?
Bwaha... :) Probeer het eerste...

Wat zou jij zelf doen, als je applicatie $A maakt voor OS $X en voor OS $Y, waar OS $X van jezelf is en $Y van een concurrent? (en waar $A specifiek bedoeld is voor het praten met $X) :) Kijk ook maar naar MSN, wat voor Mac OS X ook niet al te fantastisch schijnt te zijn...

Ik zit me af te vragen: is "Chicken of VNC" in staat om met remote desktop te praten? Anders kan je die ook nog proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 15-04-2005 14:03 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

MSN werkt gewoon goed hoor op een Mac.
RDP ook maar dat gebruik ik alleen lokaal voor mn servers.

Alle proemn in n drek

• xantos
  • Niet online
MSN werkt bij mij ook prima.

Bierkameel, RDP werkt bij mij ook maar niet zo lekker als de windows-versie. Heb jij dit niet?

• leon1e
  • Laatst online: 13:24
Rdp is inderdaad niet alles, 1 connectie per "Remote Desktop.app" is te weinig ik gebruik meestal meerdere servers gelijktijdig en dan is het maken van veel clones van "Remote Desktop.app" de enige oplossing. Ook het kopieren en plakken van grote lappen tekst wil nog wel eens zorgen voor een crash van remote desktop. Over de snelheid heb ik niet zo heel erg veel te klagen, maar ik gebruik het meestal over een normale ethernet link of snelle vpn. Echte alternatieven zijn er niet, zo kan rdesktop geen disk drives mounten etc.

Vnc is iets wat je zeker niet wil, dit is nog trager dan TS.

• xantos
  • Niet online
Het ligt ook zeker niet aan de snelheid van mijn vpn verbinding. Het lijkt wel of de refresh-rate van de schermopbouw lager is op de mac.

• leon1e
xantos schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:03:
Het ligt ook zeker niet aan de snelheid van mijn vpn verbinding. Het lijkt wel of de refresh-rate van de schermopbouw lager is op de mac.
Met welke programma's werk jij meestal in Rdp, zitten hier veel grafische effecten in? Ik merk wel dat Quark(Preview Server) een stuk langzamer is als ik deze vanaf de mac benader, bij de pc bouwt deze iets vlotter op in Rdp.

• xantos
  • Niet online
Als je aantal programma's hebt openstaan en je klikt dan in de taakbalk een programma aan dan zit er altijd een vertraging in bij het openen van dit venster.

Echt grafische programma's gebruik ik niet. Ik vind het overal merkbaar bij alles wat je doet. Net extreem maar toch...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb nog in CAD gewerkt over een 128 verbinding met RDP dat gaat gewoon. RDP geeft in fullscreen mode dezelfde ervaring als op een windows workstation (gebruik het ook over een vpn) wat wel vervelend is is dat je maar 1 connectie kan hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Yalopa op 15-04-2005 16:50 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Remote Desktop client van windows gebruikt het aanwezige grafische systeem van windows, er worden dus gewoon coördinaten doorgestuurd en Windows tekent het scherm. OSX bevat uiteraard niet het grafische systeem van windows. Het scherm wordt dus (net zoals bijvoorbeeld bij VNC) in images doorstuurt en gerenderd.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bierkameel schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:08:
MSN werkt gewoon goed hoor op een Mac.
Kan jij me dan uitleggen waarom ik niet kan webcammen met al die geile breezah chicks?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Dat heeft met MS te maken en hun brakke (gekochte logitech) webcam support.

Mss dat nieuwe ichat deuren opent als dat jabber ondersteunt... laten we het hopen dan kan ik tenminste een isight kopen ;)

• leon1e
Yalopa schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:48:
Ik heb nog in CAD gewerkt over een 128 verbinding met RDP dat gaat gewoon. RDP geeft in fullscreen mode dezelfde ervaring als op een windows workstation (gebruik het ook over een vpn) wat wel vervelend is is dat je maar 1 connectie kan hebben.
Ik kan me hier zeer weinig bij voorstellen, normaal wordt bij het scrollen of het verplaatsen van een lijntje het volledige scherm opnieuw naar de client gestuurd. En over een 128Kbit lijntje lijkt me dit niet fijn zonder citrix of andere versnellings middelen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als ik het zo lees kan het anders over komen dan dat ik bedoelde:

De ervaring was: CAD met RDP vanaf een Windows werkstation is even evengoed als CAD met RDP met de mac client. Ik bedoelde dus niet dat het even goed werkt alsof je de cad applicatie lokaal zou hebben.

Cad over RDP, is dat werkbaar zonder citrix dan? Ja voor consultatie, neen voor 8h per dag te designen. Citrix is een toegevoegde waarde, maar het is nog steeds niet voldoende om die 8h per dag in te designen. Overgens heb je helemaal geen 128k nodig om te RDP'en. Eens je een stabiele 56k lijn hebt heb je al meer dan genoeg. Wat veel belangrijker is is de latency op de lijn, en stabiliteit van deze afwijking (jitter?).

You don't need eyes to see, you need vision

• xantos
  • Niet online
Hyperbird schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 00:26:
De Remote Desktop client van windows gebruikt het aanwezige grafische systeem van windows, er worden dus gewoon coördinaten doorgestuurd en Windows tekent het scherm. OSX bevat uiteraard niet het grafische systeem van windows. Het scherm wordt dus (net zoals bijvoorbeeld bij VNC) in images doorstuurt en gerenderd.
Ahh.. dat zou inderdaad een hoop kunnen verklaren. Ik zal er dan maar aan moeten wennen ben ik bang. Och zo erg is het nu ook weer niet...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hyperbird schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 00:26:
Ik werk best veel met VNC en dat is pas echt bout.
RDP is een stuk sneller dan VNC/Dameware

Alle proemn in n drek

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bierkameel schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:32:
[...]

Ik werk best veel met VNC en dat is pas echt bout.
RDP is een stuk sneller dan VNC/Dameware
Idd VNC is helemaal brak omdat het redelelijk simpel en totaal niet geoptimaliseerd is, RDP voor OSX is toch een stuk slimmer en bevat vermoedelijk nog wel wat grafische componenten die hij zelf kan tekenen.
Wat helaas niet weg neemt dat het renderen op een native Windows systeem toch een stuk sneller gaat.

Verwijderd

leon1e schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:55:
Rdp is inderdaad niet alles, 1 connectie per "Remote Desktop.app" is te weinig ik gebruik meestal meerdere servers gelijktijdig en dan is het maken van veel clones van "Remote Desktop.app" de enige oplossing.
http://www.macosxhints.co...p?story=20030706112314273

Daar vind je een AppleScriptje waarmee je meerdere rdc instanties tegelijk kunt starten, iets handiger dan kopietjes van de applicatie maken :)
Pagina: 1