Probleem:
3COM draadloze netwerkkaart ( 3COM 3CRWE62092A Wireless LAN PC CARD ) verbind wel met het AVAYA AccesPoint ( Avaya Wireless AP-3 v2.0.0(266) ) onder Windows 98 maar niet onder Windows 2000.
Systemen:
Ik heb dus 2 identieke laptops waar eerst Windows 98 op draaide. Daar werkte de combinatie van de netwerkkaart en het acces point nog perfect. Maar omdat windows 98 niet echt heel lekker omgaat met het gebruik van USB sticks heb ik hier Windows 2000 opgezet. Maar nu heb ik helemaal geen verbinding meer met het acces point.
Status tijdens het probleem:
of er nog heilige engelen zijn die mij uit de nood kunnen helpen of dat ik al aan het einde gekomen ben van een doodlopend verhaal.
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan vraag me alsjeblieft voor meer informatie. ELK idee is welkom!
3COM draadloze netwerkkaart ( 3COM 3CRWE62092A Wireless LAN PC CARD ) verbind wel met het AVAYA AccesPoint ( Avaya Wireless AP-3 v2.0.0(266) ) onder Windows 98 maar niet onder Windows 2000.
Systemen:
- Laptop: Acer TravelMate 212TX
- Netwerkkaart: 3COM 3CRWE62092A Wireless LAN PC CARD
- Accespoint: Avaya Wireless AP-3 v2.0.0(266)
Ik heb dus 2 identieke laptops waar eerst Windows 98 op draaide. Daar werkte de combinatie van de netwerkkaart en het acces point nog perfect. Maar omdat windows 98 niet echt heel lekker omgaat met het gebruik van USB sticks heb ik hier Windows 2000 opgezet. Maar nu heb ik helemaal geen verbinding meer met het acces point.
Status tijdens het probleem:
- Accespoints: Staan aan, werken zoals behoren, DHCP / DNS werken ook correct, MAC adressen zijn geassocieërd, encryptie staat uit.
- Netwerkkaart: Werkt correct, laatste versie van drivers zijn geïnstalleerd, laatste versie van de software is ook geïnstalleerd, levert geen conflicten met andere hardware, kan 127.0.0.1 pingen, encryptie staat uit.
- Software: Geeft aan dat er geen verbinding met de Wlan kan worden gemaakt (Unable to associate to any wireless service area).
- Alles op nieuw te installeren, gecontroleerd op de laatste versies.
- Instellingen van accespoint nagekeken.
- De Feedback van 3COM en AVAYA doorgekeken wat helaas geen oplossing bood.
- De databases van GOT doorzocht wat helaas geen nuttige informatie opleverde.
- En google afgestruind naar oplossing maar ook daar niets bruikbaars gevonden.
of er nog heilige engelen zijn die mij uit de nood kunnen helpen of dat ik al aan het einde gekomen ben van een doodlopend verhaal.
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan vraag me alsjeblieft voor meer informatie. ELK idee is welkom!