Toon posts:

[WIFI] Geen connectie NIC naar AP onder W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
3COM draadloze netwerkkaart ( 3COM 3CRWE62092A Wireless LAN PC CARD ) verbind wel met het AVAYA AccesPoint ( Avaya Wireless AP-3 v2.0.0(266) ) onder Windows 98 maar niet onder Windows 2000.

Systemen:
  • Laptop: Acer TravelMate 212TX
  • Netwerkkaart: 3COM 3CRWE62092A Wireless LAN PC CARD
  • Accespoint: Avaya Wireless AP-3 v2.0.0(266)
Omschrijving:
Ik heb dus 2 identieke laptops waar eerst Windows 98 op draaide. Daar werkte de combinatie van de netwerkkaart en het acces point nog perfect. Maar omdat windows 98 niet echt heel lekker omgaat met het gebruik van USB sticks heb ik hier Windows 2000 opgezet. Maar nu heb ik helemaal geen verbinding meer met het acces point.

Status tijdens het probleem:
  • Accespoints: Staan aan, werken zoals behoren, DHCP / DNS werken ook correct, MAC adressen zijn geassocieërd, encryptie staat uit.
  • Netwerkkaart: Werkt correct, laatste versie van drivers zijn geïnstalleerd, laatste versie van de software is ook geïnstalleerd, levert geen conflicten met andere hardware, kan 127.0.0.1 pingen, encryptie staat uit.
  • Software: Geeft aan dat er geen verbinding met de Wlan kan worden gemaakt (Unable to associate to any wireless service area).
Al geprobeerd:
  • Alles op nieuw te installeren, gecontroleerd op de laatste versies.
  • Instellingen van accespoint nagekeken.
  • De Feedback van 3COM en AVAYA doorgekeken wat helaas geen oplossing bood.
  • De databases van GOT doorzocht wat helaas geen nuttige informatie opleverde.
  • En google afgestruind naar oplossing maar ook daar niets bruikbaars gevonden.
Ik was benieuwd:
of er nog heilige engelen zijn die mij uit de nood kunnen helpen of dat ik al aan het einde gekomen ben van een doodlopend verhaal.
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest dan vraag me alsjeblieft voor meer informatie. ELK idee is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik denk dat ik uit deze stilte kan concluderen dat ik aan het eind zit van een doodlopend verhaal.

Verwijderd

Weet je zeker dat het AP zijn SSID broadcast? Kan de software van je netwerkkaart zoeken en ev. andere netwerken detecteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 100% zeker dat het SSID door de AP word gebroadcast.

Die software, je kunt zoeken naar "ANY LAN"of zelf een SSID opgeven waarnaar hij gaat zoeken. Maar in als je hem zelf laat zoeken dan komt hij niet met een lijst van beschikbare netwerken, een programma waarmee dat wel kan word er ook niet bij geleverd. Is er een free/shareware versie te downloaden die zoiets kan? Dat is geen verkeerd idee JSS

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Probeer eens met netstumbler of die je AP wel kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas Wizzz maar netstumbler is niet compatible met mijn 3COM kaart

• wizzzzzz
Je hebt dus versie 2.04 (62092a-204) van de 3Com site gehaald?
Er staat iets in van een firmware upgrade voor dit kaartje. Heb je dat ook allemaal gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:18:
Je hebt dus versie 2.04 (62092a-204) van de 3Com site gehaald?
Er staat iets in van een firmware upgrade voor dit kaartje. Heb je dat ook allemaal gedaan??
Ja ook dit heb ik al geprobeerd, veranderde niets aan de situatie. Wat me ook enigsinds opvalt is dat als er een zoekactie word gedaan naar een AP dat het controle lampje in een regelmatig langzaam tempo blijft knipperen terwijl je meestal ziet dat het lampje gaötisch gaat knipperen.

Sorry voor de late reactie

• wizzzzzz
SP 4 voor Windows 2000 :?

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik nog niet, ondertusse wel geupdate naar SP4, maar brengt helaas helemaal geen veranderingen...

• wizzzzzz
Zijn er in apparaatbeheer en de event viewer geen fouten die betrekking hebben op de nic?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, zowel in aparaatbeheer als in de event viewer niet.... ik snap er de balle niet van.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb me er maar bij neergelegd dat er geen oplossing voor is. Toch hartstikke bedankt voor alle moeite! :)

was ondertekend,
TUM
Pagina: 1