Toon posts:

[ASP+Access] Inhoud database weergeven in <input type=file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script zelf geschreven in ASP wat samenwerkt met een access database.
Nu wil ik de mogelijkheid bieden om de inhoud te wijzigen, (verwijderen en toevoegen werkt).

Het volgende probleem treed nu op, ik kan geen value laten weergeven in het formulier wanneer het veld van het type "File" is.

De code hieronder is van het type text, en dat veld wordt zonder problemen vanuit de database gevuld met de juiste waarde.

code:
1
<INPUT TYPE="text" NAME="opmerkingen" ID="opmerkingen" SIZE="24" MAXLENGTH="50" VALUE="<%= objRec.Fields("fld_info_opmerkingen").Value %>">

Nu probeer ik dit voor een type File:
code:
1
<INPUT TYPE="file" NAME="File1" SIZE="8" MAXLENGTH="150" VALUE="<%=objRec("fld_info_image") %>">

Maar het type file ondersteund geen VALUE, maar hoe kan ik het dan wel doen?

Ik heb al overal lopen zoeken zoals op de link hieronder, maar niks gevonden.
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/objects/input_file.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 11:19 . Reden: code toegevoegd ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om veiligheidsredenen is dit niet mogelijk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil ze de mogelijkheid bieden om hun logo aan te passen, deze staat opgeslagen in de map, "logos".
Hoe kan ik dit anders oplossen..

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:20:
Maar ik wil ze de mogelijkheid bieden om hun logo aan te passen, deze staat opgeslagen in de map, "logos".
Hoe kan ik dit anders oplossen..
De gebruiker moet via de 'browse' knop zelf zoeken.

Ik bedenk me net, staat het bestand op de client of op de server?

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand staat op de server. Ik wil dus dat als ze een ander logo nemen, dat het oude logo verwijderd moet worden, en dat ze dan het nieuwe logo kunnen oploaden.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 21:15
Op de server waarschijnlijk.

Je kan ze toch de mogelijk geven om een bestand te uploaden, en daarmee het huidige bestand te overschrijven? Daarvoor hoeft de file-input geen waarde te hebben uit de datbase hoor.

Roomba E5 te koop

• P_de_B
  • Niet online
Nou, uploaden doe je inderdaad met input type = file, je bezoekers kunnen dan door op de knop 'browse' te zoeken bestanden op hun eigen harde schijf selecteren.

Dit is overigens iets wat op zich erg eenvoudig te doen is, met onderstaande zoektermen kun je wel iets vinden:

[google=asp upload file pure script]

Om bestanden op de server te verplaatsen/verwijderen/hernoemen etc:

[google = asp filesystem object]

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
@sig69

Dan is het inderdaad niet nodig.. :)

Maar dan moet het geuploade bestand dezelfde naam hebben, wat 99% van de keren niet zo zal zijn.

@P_de_B
Het upload gedeelte werkt al, gaat er puur om dat er niet allemaal logos op de server blijven staan die niet gebruikt worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga het dan met die omweg doen.
grtz

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:31:

@P_de_B
Het upload gedeelte werkt al, gaat er puur om dat er niet allemaal logos op de server blijven staan die niet gebruikt worden.
Dus het Filesystem Object gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door P_de_B op 15-04-2005 11:36 ]

Pagina: 1