Toon posts:

Windows XP Prof, installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Windows XP installeren op m`n computer. Deze kan niet vanaf CD-rom booten, dus heb ik de opstart diskettes van Microsoft opgehaald.

Nu krijg ik bij de derde diskette de foutmelding:
kan het bestand SETUPREG.HIV niet in het geheugen laden, de foutcode is 4096

Ik heb de search gebruikt maar alle topics hierover lopen dood. Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Heb je al in je BIOS aangegeven dat je first boot device de CD-ROM speler is? Dan kan je gewoon vanaf de CD-ROM booten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 11:24 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Memory problemen of algemen pc-instabiliteit.
Probeer je kloksnelheid eens te verlagen.

Verwijderd

Wat clouddog zei, probeer anders eens garantie te claimen, want een Windows XP CD moet gewoon kunnen booten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:32:
Wat clouddog zei, probeer anders eens garantie te claimen, want een Windows XP CD moet gewoon kunnen booten.
er schijnen oude te zijn die dat niet doen, tevens sommige kopieen booten niet, ik weet waar dat aan ligt maar mag dat niet zeggen natuurlijk. ;)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

samo

yo/wassup

www.bootdisk.com misschien kan je daar de bootdisk nog eens vandaan halen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Wat google opleverde was dat dit waarschijnlijk een geheugen of temp probleem is. Test je mem eens met memtest en anders probeer een paar andere installatiediskettes.

Verwijderd

Topicstarter
De computer kan gewoon niet vanaf CD booten. Die CD is verder goed, garantie heb ik dus niks aan.

Bootdisks heb ik al gedownload. Dan krijg ik juist deze foutmelding.

Ik denk zelf dat het niet aan Windows ligt, maar aan de computer.

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:35:
www.bootdisk.com misschien kan je daar de bootdisk nog eens vandaan halen?
Die verwijzen allemaal naar de microsoft site.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:39:
De computer kan gewoon niet vanaf CD booten. Die CD is verder goed, garantie heb ik dus niks aan.
Eeuh. Hoe kan het zijn dat je computer niet vanaf CD kan booten?? :S

Een simpele instelling in je bios zorgt ervoor dat je wel van CD kan booten.
Gewoon Cd-rom voor IDE plaatsen in de Bootvolgorde.

Of ben ik nu gek?

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik weet alleen dat echt hele oude bakken niet van cd kunnen booten, maar goed daar kun je ook geen XP op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een oude Computer maar er moet persee WIN XP op. Daar gaat het niet om want dat is me eerder gelukt.

Maar ik ga nog wel even zoeken of het op een andere manier kan. IPV die diskettes.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-04 02:04

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Als je nog een win98 cd en opstartdiskette hebt liggen kan je ff het volgende proberen:

- Booten met opstartdiskette

- Win98 cd erin, even naar de map win98, daar het bestand smartdrv.exe laden

- Winxp cd erin, naar de map i386 gaan, en daar winnt runnen, en je bent in de setup

*edit*

Je zou eventueel ook smartdrv los kunnen downloaden en de bootdisk ook, heb je 98 cd en bootdisk ook niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Freddy_Fish op 15-04-2005 12:21 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:39:

Ik denk zelf dat het niet aan Windows ligt, maar aan de computer.
Dan is het geen softwareprobleem maar een hardware probleem. Dan staat het hier verkeerd. :)

Maar goed, geef eens de specificaties van de PC. Als het nog steeds een ASUS A7V8X-X is (stond in een oud topic van je) dan moet je iets fout hebben gedaan met de instellingen. Heb je trouwens een nieuwer MB dan dit, dan geldt hetzelfde. Alle moederborden moeten gewoon vanaf CD kunnen starten.

Zou je BIOS instellingen toch maar eens even controleren.

ARME AOW’er

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:25
Mogelijk is het een oplossing om de complete content van de i386 directory van de Windows XP Pro installatie CD-Rom naar de harde schijf (liefst dan op een D: of E: partitie) te kopieren en dan vanaf de harde schijf te installeren.
Dit heeft bij mij al vaak veel problemen voorkomen en opgelost.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Topicstarter
- Booten met opstartdiskette

- Win98 cd erin, even naar de map win98, daar het bestand smartdrv.exe laden

- Winxp cd erin, naar de map i386 gaan, en daar winnt runnen, en je bent in de setup
Dit heb ik ondertussen ook ontdekt ja. Alleen heb ik geen good old WIN98 cd hier. En ik lees in allerlei topics dat het dan wel heel erg lang kan gaan duren. Ik ga maar eens kijken of ik smartdrive.exe ook los kan downloaden
Als het nog steeds een ASUS A7V8X-X is (stond in een oud topic van je) dan moet je iets fout hebben gedaan met de instellingen.
Dat is van m`n eigen comp, die idd wel gewoon vanagf CD boot. 8) Heb zo geen id welke in de oude comp zit, dan zou ik hem even open moeten halen.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoeveel intern geheugen heeft dat bakkie? ik geloof dat 128 MB het minimale is om XP fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Digitizers schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:33:
hoeveel intern geheugen heeft dat bakkie? ik geloof dat 128 MB het minimale is om XP fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
128 MB
heb ondertussen smartdrv.exe al binnen.

Zal het is even testen. :7

Bedankt allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 12:53 ]

Verwijderd

Digitizers schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:33:
Windows XP werkt met een volledig 32-bit systeem dat veel stabieler is dan Windows 95/98/Me dat nog altijd gedeeltelijk een 16-bit besturingssysteem is. De kans zit er in dat men naast het nieuwe besturingssysteem bijkomende investeringen moet doen om de hardware aan te passen.

Met minder dan een Pentium II/Celeron/AMD K6-2 en 128 MB Ram is Windows XP niet tevreden. Om comfortabel te kunnen werken zal men een Pentium III, Celeron II of AMD Duron/Athlon moeten hebben met minstens 128 MB Ram en zelfs 256 MB Ram is geen overbodige luxe.

Uw computer moet minimaal aan onderstaande vereisten voldoen als u een Windows XP op een soepele manier wilt laten draaien.

Systeemeisen:

Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

128MB RAM-geheugen

1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

Cd-rom-station

Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geinstalleerd en het valt me niks tegen.

nogmaals bedankt iedereen.

Alleen vind ik de eerste foutmelding nog steeds vreemd, maar ja, het werkt.
Pagina: 1