Toon posts:

Kan je je voedingsfan makkelijk en veilig wisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voedingsfan maakt nogal wat lawaai. En daar wil ik dus een stillere voor in de plaats.
Hij is 8cm. En mijn CPU blaast precies in mijn voeding. Er zitten stalen plaatjes in om warmte op te nemen.

Dus kan dit en dat hij nog wel veilig is??
Het is er eentje met sensor erin, terwijl ik niet in mijn BIOS die fan kan vinden.

Verwijderd

ja moet je ff de stekker er uit halen;) en vervagen of voltage verlagen(zoas ik heb).

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 07:47

bloasfist

Slot-A Crew

idd, ipv geel en zwarte draadje moet je hem aansluiten op het rode en zwarte draadje. Dan loopt ie op 5 volt ipv 12 namelijk.
(vergeef me als de kleuren niet kloppen, het kan ook andersom zijn, weet het nu niet zeker uit m'n hoofd).
Zelf heb ik namelijk 2 oude voedingsfannen als casecoolers.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• No use for a name
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06-2022
toen ik merkte dat mijn voedingsfan helemaal niet werkte heb ik er gewoon ff een nieuwe ingezet....draadjes doorknippen nieuwe eraan solderen en klaar is kees....ik had die draadjes ff doorgeknipt omdat je anders dat stekkertje of hoe dat draadje ook vastzit helemaal moet overzetten *D
die hitte absorptie heb ik geen ervaring mee :7

Verwijderd

die van mij loopt lekker op 5 volt, nu koelt "hij" net genoeg, ik hoor em totaal niet meer en het was maar een kleine moeite ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen toch ff mijn kast in. Dus ik kijk wel ff.

Maar volgens mij haalt de mijne zijn stroom van een printplaatje. Hij werkt volgens mij precies hetzelfde als die van je CPU
Pagina: 1