Toon posts:

[Access] Knop voor uitvoeren van queries

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt in Access met verschillende queries om gegevens te kunnen filteren. Het is nogal een complexe filtering en tussentijds worden er via die queries tussentabellen aangemaakt om daar vervolgens weer nieuwe queries op los te laten.

Nu zou ik graag de queries die een tabel generen achter elkaar geautomatiseerd laten uitvoeren. Ik denk dat ik er niet aan ontkom op dit via VBA te doen, maar ik loop daar dus op vast.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 15:18

Res-q

Redder in nood?

Kun je niet iets met een macro doen? :)

en zo is het voorspeld!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met DoCmd.RunSQL kan je SQL uitvoeren.

Met Currentdb.Querydefs("NaamVanQuery").Execute kan je een bestaande quiery runnen. Moet dan wel een insert/update/delete zijn (geen select), anders krijg je een fout.

Overigens is er vaak iets mis in je ontwerp als je met tussentabellen en updatequeries moet werken... weet je szeker dat je normalisatie etc goed voor elkaar is?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een extreem complexe database. Het is waarschijnlijk wel mogelijk om via via deze tussentabellen te omzeilen, maar aan de andere kant is het als log voor mezelf wel prettig dat deze tabellen achterblijven.

Ik ben nu inderdaad bezig geweest met het genereren van macro's en hiermee kan ik alle uit te voeren queries achter elkaar uitvoeren. Echter, De make en insert queries geven een bevestiging of ik wel zeker weet dat ik de tabel wil aanmaken of updaten. Kan ik deze meldingen middels een stukje code standaard met "ja" laten beantwoorden, zodat ik er niet telkens op hoef te klikken?

Overigens, alvast bedankt voor de informatie over de VB commando's. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 14:59 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
DoCmd.Setwarnings false

* Niet vergeten om aan het einde van de run terug te zetten naar True!

[ Voor 66% gewijzigd door PaulZ op 18-04-2005 10:19 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...