ik heb deze SQL query die het gewoon doet:
die wilde ik vertalen naar JAVA dus dan krijg je:
Hiermee krijg ik een java.sql exception, namelijk:
Select * en dan de andere kolom namen weglaten is niet echt een optie omdat je dan een veel langere row terug krijgt als resultaat waarna de rest van mijn code er niet echt mooier op wordt...
code:
1
2
3
4
5
| select tblPerson.*, tblLocation.locPlant, tblFunction.funName from tblPerson, tblLocation, tblFunction where tblPerson.perID = 2 and tblPerson.perLocationID = tblLocation.locId and tblPerson.perFunctionID = tblFunction.funId; |
die wilde ik vertalen naar JAVA dus dan krijg je:
code:
1
2
3
4
5
| ps = connection.prepareStatement("select tblPerson.*, tblLocation.locPlant, tblFunction.funName" +
"from tblPerson, tblLocation, tblFunction " +
"where tblPerson.perID = 2 " +
"and tblPerson.perLocationID = tblLocation.locId "+
"and tblPerson.perFunctionID = tblFunction.funId"); |
Hiermee krijg ik een java.sql exception, namelijk:
het gedeelte tblPerson.* lijkt de problemen te geven, dus is een alternatief 1 voor 1 alle kolomen in de select aanroepen. Maar aangezien het er nogal veel zijn lijkt me dat wat omslachtig... is er een manier waarop je toch alles van 1 table kan selecteren waarna je ook 1 kolom van 2 andere tables kan mee nemen?java.sql.SQLException: [Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC][SQLServer]The column prefix 'tblPerson' does not match with a table name or alias name used in the query.
Select * en dan de andere kolom namen weglaten is niet echt een optie omdat je dan een veel langere row terug krijgt als resultaat waarna de rest van mijn code er niet echt mooier op wordt...