geen geluid onboard SC Compaq NX9110 soundmax drivers.

Pagina: 1
Acties:

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Hey allemaal,

ik heb iets heel vaags toen ik windows installeerde werd de geluidskaart automatisch uitgeschakeld. Toen ik de inschakelde had ik nog geen geluid. Alles geprobeerd, drivers opnieuw geinstalleerd en nog een keer. Toen had ik ineens een klein beetje geluid. Alleen via de geluiden optie in configuratie scherm en dan als je de chord.wav afspeelde (en anderen) werd het geluid snel afgebroken. In WMP kan ik wel afspelen maar krijg geen geluid. Heb wel het luidsprekertje in mn systray staan en volume op hoog, en het is ook niet gedempt. Ik heb ook al bij de eigeschappen gekeken van de drivers maar kan er niks fouts in vinden.
Heeft iemand hier ook eens hetzelfde probleem gehad en heeft het opgelost? Of weet gewoon hoe het opelost kan worden?
Ik ben u zeer dankbaar, als het op deze verholpen kan worden zijn vele collega's van mij jullie dankbaar het gaat namelijk om 60 notebooks allemaal hetzelfde type en zelfde probleem.

Bijvoorbaat dank voor de tijd.

als de zon opkomt wordt het licht

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een IRQ probleem. Check je IRQ's eens, zet ACPI uit en probeer je onboard sound op een eigen IRQ en DAM te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
The_Eagle schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:37:
Klinkt als een IRQ probleem. Check je IRQ's eens, zet ACPI uit en probeer je onboard sound op een eigen IRQ en DAM te krijgen :)
er zitten idd een heleboel (12) op IRQ 11 zelfde al de soundmax maar ze geven geen conflicten weer...
en wat bedoel je met acpi?? en dam?

[ Voor 9% gewijzigd door arithmetica op 15-04-2005 15:55 ]

als de zon opkomt wordt het licht

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem met een hp compaq nx9110

tijdens de installatie van de sound driver (afgehaald van hp site) loopt het toestel vast.

'k merk wel op dat dit enkel voorkomt met windows xp sp2 installatie.

iemand enig idee voor een mogelijke oplossing?

alvast bedankt