Toon posts:

Remote voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al sinds enige tijd het programma SageTV op een windows XP computer. Ik heb daar nu een Hauppauge PVR-150MCE inzitten en deze combo werkt heel erg goed als HTPC. Echter, ik bedien het geheel met mijn muis. Nu wil ik een dedicated pc maken voor in de woonkamer, een 'echte' HTPC dus en dan wil ik ook graag met een afstandsbediening gaan werken.
In die nieuwe HTPC wil ik in ieder geval een 2e PVR kaart hebben, dus nu was mijn bedoeling om een 'gewone' PVR-150 te kopen, omdat daar een remote bij zit. Nu heb ik echter heel veel op het interent gelezen dat de combinatie van een 150MCE en een gewone 150 niet goed samengaan en dat problemen kunnen ontstaan met de werking van de remote. Een andere optie zou zijn om een 2e PVR-150MCE aan te schaffen en dan daarbij een losse remote.
Ik heb mensen gehoord over de ATI Remote wonder II, dat schijnt een leuk ding te zijn. k vroeg me echter af of er nog meer opties zijn. Ik moet er dan wel bijzeggen dat het niet te duur mag zijn, aangezien er remotes zijn die wel 100 Euro en meer kosten! Ik zit zelf zo aan een maximum van 50-60 Euro te denken. Die Ati remote wonder 2 kost ongeveer 40 Euro (dacht ik).

Hopelijk zijn er nog wat meer goede opties om te overwegen.

Dronez

PS: Ik heb geen interesse in windows MCE (inclusief remote). Ik werk al tijden met SageTV en daar is mijn vriendin ook aan gewend ;)