[WIN2003]Offline files synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Wij zijn bezig een testomgeving op te zetten voor een nieuwe active directory structuur.
We zullen gaan werken met windows 2003 server.

Nou zijn we aan het na denken over hoe we de user structuur in willen delen.
Het probleem is wij hebben twee type users desktop users en laptop gebruikers.

Desktop users hebben we geen probleem mee, roaming profile, redirection, niet offline cache van profiel.
Bij de laptop gebruikers komt het probleem.

Wat wij willen:
* Gebruikers moeten de bestanden van mijn documenten mee naar huis kunnen nemen (offline files??), maar geen lange synchronisatie tijd
* Gebruik maken van redirection, voor een duidelijke structuur, en het makkelijker beheren van de omgeving.

Wat hebben we gemaakt:
Roaming profile, offline cache ingeschakeld, en offline files ingeschakeld.
Het probleem is echter dat als je bijvoorbeeld mijn documenten hebt van 1gb (wat hier niet ongewoon is), het synchroniseren ontzettend lang duurt. Waardoor de uitlogtijd gewoon ontzettend lang bedraagt, dit hebben we ondervonden in de test omgeving.

Een oplossing zou zijn om mijn documenten bijvoorbeeld gewoon in het profiel te laten zitten, en dan offline te cachen, maar dit willen we liever niet. Dit omdat als er problemen zijn met een profiel je eerst het hele profiel moet gaan uitsplitsen.

Hebben al gegoogled, getechnet, en hier gezocht op tweakers maar geen goede oplossing kunnen vinden.
Hopelijk kunnen jullie helpen

Oja clients zijn windows xp.
De server: windows 2003 standard edition

[ Voor 3% gewijzigd door dannyvanderaa op 15-04-2005 09:31 ]