Ervaringen met JVC KD-G611 autoradio?

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik was op zoek naar een autoradio/cd speler met een AUX-in aan de voorkant zodat ik daar mijn MP3 speler op kan aansluiten. Nu heb ik deze JVC gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/102856_kd-g611_e.jpg

http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-G611&catid=112 -.

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat?

[ Voor 3% gewijzigd door MankE NeliZ op 15-04-2005 08:39 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Als je toch een nieuwe autoradio koopt koop er dan gewoon een die MP3 CD's kan afspelen....

BTW de radio die je zelf opgezocht hebt speelt ook gewoon mp3-cd's af

bvAfbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/small/14400115.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door 2bmws op 15-04-2005 08:58 . Reden: voorbeeld gevonden ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Klopt, hij speelt MP3 CDs af, maar ik wil *ook* mijn 5gb MP3 speler (of PDA) kunnen aansluiten.

Waar ik met name benieuwd naar ben, is of het aparaat automatisch overschakelt naar de 'radio modus' wanneer je de AUX gebruikt en er verkeersinformatie voorbij komt op het huidige radiostation.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
*schop*

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik heb deze radio ook gehaald, moet hem alleen nog inbouwen, maar het regent WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

Ik heb hem vooral gehaald omdat deze een mooie wooferuitgang heeft, 2 versterker uitgangen en hij prijs/kwaliteit gewoon goed in de markt nu ligt. En die input voor geluid is heel erg fijn voor mijn pda icm navigatie, alleen mute dat ding nou gelijk het geluid zelf ?, of moet je hem echt op een andere source zetten?

Ik heb nu een mp3 speler van vdo dayton, kwaliteit is bmatig qua geluid en het frontje maakt geen goed contact en werkt vaak half gaar...

[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 20-04-2005 11:57 ]

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hem zelf in mijn auto zitten sinds een maandje. Moet zeggen dat hij heel goed bevalt, vorige week nieuw setje (DLS) speakers ingebouwd (front) ipv de gare standaard volvo speakers en het klinkt erg goed :) (binnenkort nog een keer me versterken en sub inbouwen als ik veel tijd heb)

Die aux ingang aan de voorkant is eigenlijk ook een van de grootste redenen waarom ik hem heb gekocht.. maar ben er inmiddels achter dat dat helemaal niet makkelijk is.. heb nu een paar cdtjes met mp3's in de auto liggen..

of hij automatisch overschakelt naar de verkeers informatie weet ik eigenlijk niet.. die functie heb ik nog nooit eerder gebruikt eigenlijk :) zal het eens proberen als ik vanavond naar huis rijd

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19
flipper2k schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:48:
Die aux ingang aan de voorkant is eigenlijk ook een van de grootste redenen waarom ik hem heb gekocht.. maar ben er inmiddels achter dat dat helemaal niet makkelijk is.. heb nu een paar cdtjes met mp3's in de auto liggen..
Verklaar u nader :)

Ik heb hem net ingebouwd, alles ging goed, geluid is heel erg zuiver en ik ben erg blij met de speciale subwoofer uitgang en opties :) Alleen woofer stand 1 is al voldoende, stand 0 is niets, de hogere standen heb ik niets aan, want ik zit al na die ''1'' aan de max dan blijkbaar.... dat hadden ze wel ietsje mogen fijntweaken dus.

De speakers voor zijn gebrugged op de radio zelf, 100w per speaker dus, ik heb daar middelgrote JBP GTO speakers zitten.
Achter heb ik 2 keer 12"JBL 1000W zitten op een 640W blaupunkt. Ook is er nog een 400W versterker el cheapo voor mijn 8erspeakers van keynwood die 160W zijn.

Dit alles klinkt iig erg fijn op die JVC tov de voorgaande radio die ik had.

[ Voor 12% gewijzigd door Carel op 20-04-2005 15:31 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, het is opzich een leuke radio, alleen de aux aan de voorkant vind ik een minder punt... Als de ingang aan de achterkant zit, kun je een kabeltje naar bijvoorbeeld het dashboardkastje leiden, zie je er niks van...
Overigens, uit de je opmerking over de speler, maak ik op dat je nog geen speler hebt...
Kijk dan ook eens naar de sony6550 icm de sony Hw3 (ofzo?) mp3speler van 5gb. Deze is als pakket te koop en je kunt dan met de sony de mp3speler besturen, en er zit een mooie houder bij...

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat MikeyMan ook al zegt is het niet zo handig dat de ingang aan de voorkant zit.. je zit altijd te rommelen met kabeltjes die voor je dashboard hangen..
nog een nadeel vind ik dat je wanneer je zoals ik niet beschikt over een garage, al je spullen iedere avond uit je auto halen.. frontje kabeltje mp3 speler

natuurlijk is het voor lange afstanden (vakanties ed) wel lekker dat je je hele muziek collectie mee kunt nemen :)

verder is het een erg fijn apparaat :)

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels ook gehaald en ik ben erg tevreden. Overigens werkt de verkeersinformatie ook op de AUX-IN. Er zit zelfs een feature op waarmee je deze input een hoger volume kan geven. Dit is handig want mijn Zen Micro heeft een relatief lage output, waardoor je je helemaal de $%#$^%^ schrikt wanneer de (veel hardere) verkeersinfo voorbij dendert :-) .

Ik heb trouwens op een, al zeg ik het zelf, slimme manier voor bijna geen geld een carmount voor mijn Zen Micro MP3 speler gemaakt:

Men neme:

- 3 blokjes klitterband (blokjes van ca. 1x1 cm)
- De bij de Zen Micro meegeleverde plastic draagunit + clip
- Een Zen Micro

Werkwijze:

- je verwijdert de clip van de draagunit en plakt de blokjes klitterband erop
- je plakt ook klitterband op je dashboard
- je plaatst de clip op je dashboard
- Je doet je Zen micro in de draagunit en le voila...je kan de hem zo aan de clip hangen.

Hoewel hij op het eerste gezicht een beetje lijkt te wiebelen (als je hem handmatig beweegt) is dit geen issue als je rijdt - hij beweegt *helemaal niet* tijdens het rijden!

Lijkt me wel een handige tip voor degenen die geen aparte carmount willen kopen (is er uberhaupt een te koop voor de Zen?) en toch willen genieten van hun mp3 collectie in de auto.

Verwijderd

ikzelf heb sinds kort deze autoradio ook, is wel een goeie cd/mp3/wma/radio speler.

maar heb wel een vraagje, welke andere afstandsbedieningen zijn er bruikbaar op deze radio buiten die ene die bijgeleverd is?

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
me headunit is net gesneuveld :( ik zit daarom ff alle recente car hifi topic's te bekijken wat jullie zoal kopen :)
Maar nu vraag ik me af, waar koop je online car-hifi spullen? En scheeld het veel met b.v. de hallforts o.i.d.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Pindakaasman schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:46:
me headunit is net gesneuveld :( ik zit daarom ff alle recente car hifi topic's te bekijken wat jullie zoal kopen :)
Maar nu vraag ik me af, waar koop je online car-hifi spullen? En scheeld het veel met b.v. de hallforts o.i.d.
Ja het scheelt veel :)

kijk eens op

www.pick2pay.nl
www.rondevries.nl
www.carmedia.nl

De kick van Electric!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of deze autoradio goed omgaat met het navigeren door mappen met mp3's? Gaat dat een beetje overzichtelijk? Ik vroeg me namelijk af of hij wel de namen van de directory's ook laat zien....

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 21:26
Heb de 612 dat is de zwarte versie. Deze staat erg mooi in mijn auto en hij werkt prima (moet nog steeds de draadjes omwisselen omdat het een VAG-auto is...)

MP3's laat hij erg snel, eerst laat hij zien hoevel er op staan en dan kun je eenvoudig door de mappen heen navigeren. Zelf adviseer ik om maar 1 niveau qua mappen te maken dan werkt het goed.

geluid van deze set is erg goed en hij kan hard. De sound presets vind ik bagger, vooral omdat de loudness veel te extreem is en hij per preset niets anders veranderd dan de loudnes,bas en treble.
er zit dus niet echt een equalizer op.

diskeltische lurker

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hebben jullie met deze radio ook de ervaring dat hij snel overslaat.... als ik de koppeling van mijn auto alleen al op laat komen begint het ding over te slaan... zelfs met een originele cd :(

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1