Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw soort virusmailtje?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nog nooit gezien dit soort mailtjes, ik ontving juist het volgende:
Hello,

I noticed whilst browsing your site that there were problems with some of your links, when I tried again with Internet Explorer the problems were not there so I assume that they were caused by me using the Mozilla browser.

As more people are turning to alternative browsers now it may be of help for you to know this. I have enclosed a screen capture of the problem so your team can get it fixed if you deem it an issue.

Kind regards,

James Andrews
Dept. Publishing
FlexiPrint.co.uk
Je zou het nog maar zomaar serieus nemen ook. Gelukkig wantrouw ik elke bijlage, zeker als er een EXE ofzo in zit (in dit geval een EXE in een ZIP). Verder heb ik wel een website, maar daar staat het gebruikte mailadres niet op.

De EXE bleek volgens de Jottiscan mogelijk een MyDoom.A variant te bevatten.

Met zulke mailtjes zullen er toch weer genoeg mensen zijn die erin trappen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Zowieso.. .exe's (zip of geen zip) gaan de prullenbak in, tenzij er een afspraak was dat iemand mij voor een bep. doeleinde een .exe zou sturen.

Als ik lees 'bijgevoegd een screenshot' en dat is een .exe --> virus/spam --> prullenbak.

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:49:
Nog nooit gezien dit soort mailtjes, ik ontving juist het volgende:

[...]

De EXE bleek volgens de Jottiscan mogelijk een MyDoom.A variant te bevatten.
Het is Backdoor.Win32.Naninf.c.

De mail is massspammed btw.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gevaar zit hem niet in dit mailtje. Een waarschuwing voor een mailtje als dit is niet nodig, je kan wel bezig blijven bij elke variatie in de tekst. Belangrijker is dat mensen eens kappen met bijlages openen als er een lieve tekst bij staat.

{signature}

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:28:
Het gevaar zit hem niet in dit mailtje. Een waarschuwing voor een mailtje als dit is niet nodig, je kan wel bezig blijven bij elke variatie in de tekst. Belangrijker is dat mensen eens kappen met bijlages openen als er een lieve tekst bij staat.
Tsja. Dat is natuurlijk hopeloos, we hebben allemaal al door dat we dat lang niet iedereen aan het verstand gepeuterd krijgen. Erg slecht natuurlijk... (alhoewel het een leuke bijverdienste is om in de soep gelopen computer weer op te knappen)

Ik opende dit topic trouwens omdat ik nog nooit een dergelijk soort mailtje had gehad. Het waren altijd dingen die gèèn betrekking hadden op mij, maar nu dus opeens wel. Dat vond ik opvallend.

Maar goed. Ik wantrouw in principe toch al alle binnenkomende mail. Scriptfiles staan standaard geblokkeerd hier, ZoneAlarm blockt zo ongeveer alle bijlages, Avast scant er ook nog lekker op los... (alhoewel gezegd moet worden dat Avast geen kik gaf bij dit bestand)

Verwijderd

Gebruik je toevallig mailwasher?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:08:
Gebruik je toevallig mailwasher?
Nee. Ik heb K9 draaien als spamfilter (die momenteel een effectiviteit van 99.34% heeft) en die had 'm al mooi als spam geclassificeerd. Outlook Express zette het mailtje dan ook netjes in de spam-folder.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 15-04-2005 14:20 ]

Pagina: 1