ASUS K8N-E Deluxe/na AsusUpdate..boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:44
Beste lezers,

Na het succesvol meerdere keren van het BIOS van m'n ASUS K8N-E Deluxe heb ik nu een probleem. Met Asusupdate probeerde ik dus de nieuwste versie te flashen. Ik geef iedereen gelijk die zegt dat ik als ik hier gelezen had ik had kunnen weten dat dat niet de verstandigste keuze is maar oke. Das achteraf zal ik maar zeggen 8)7

Het punt is na de vraag of ik wil rebooten blijft hij hangen op een gevonden USB-adapter oid. Dit terwijl er gewoon niks aan de configuratie is veranderd. Booten van floppy en terugflashen lukt niet want zover kom ik helaas niet :)

Aan jullie de vraag wat ik het beste kan doen? Toevallig heb ik een buurman met hetzelfde moederbord in m'n straat wonen, wellicht een optie?

En ten tweede, en dat is meer een opmerking, is het niet zo dat Asus min of meer deels verantwoordelijk is voor dat brak werkende Asusupdate. Ik vind dat ik er als consument toch op moet kunnen vertrouwen dat het hoort te werken zoals beloofd wordt :) Ik weet wel dat dat juridisch wordt uitgesloten door zelf regels te accepteren maar dan nog mag ik verwachten dat ze iets testen voor het gebruikt kan worden toch? :)

Oja, bedankt alvast voor je interesse en als je iets weet ben ik er blij mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 15-04-2005 07:19 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ben je na de bios update weer even in de bios geweest om alles op default waardes te zetten..? En nee ik ben het niet helemaal eens met je dat je zegt dat ASUS dit goed voor elkaar moet hebben. Want het is onmogelijk voor asus om maar te zien wat jou waardes waren van de bios. Daarom zetten ze deze namelijk altijd na een biosflash de waardes op DEFAULT en mocht je dan b.v. een sata schijf ofzo hebben. Ja dan zul je toch echt even een aanpassing moeten maken aan de default waardes. Er staat ook duidelijk bij de waarschuwing dat het op eigen risico is. Er wordt van hun kan een beetje verwacht dat de persoon die de bios flasht er ook wel een beetje kijk op heeft. Want ik neem niet aan dat Jan en alleman maar de bios flashen zonder te weten waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door MasterMike op 15-04-2005 07:38 ]

• objectief2
MasterMike schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:27:
Ben je na de bios update weer even in de bios geweest om alles op default waardes te zetten..?
Ja hoor, alles staat weer zoals het standaard ook staat. Hij piept verder ook niet ofzo en boot gewoon normaal. Totdat het moment hoort te komen dat ie gaat zoeken op de floppy, of cd-rom. Maar net daarvoor zit dus die melding die ik hierboven beschreef en daar hangt ie verder op.

Oke, ik waardeer je mening. Het ging me trouwens niet om defaultwaardes na de flash hoor want daar ben ik geen n00b mee. Maar meer om het idee dat ASUS toch ook wel zo langzamerhand doorkrijgt dat Asusupdate niet geschikt is om stabiel te flashen. Terwijl ik dat als consument wel voorgehouden krijg snap je. Ik weet dat ze dat juridisch uitsluiten en ik neem het risico ook maar toch ;)

[ Voor 29% gewijzigd door objectief2 op 15-04-2005 07:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

objectief2 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:37:
[...]
Maar meer om het idee dat ASUS toch ook wel zo langzamerhand doorkrijgt dat Asusupdate niet geschikt is om stabiel te flashen.
Ik heb er anders nog nooit problemen mee gehad hoor.

Als je even je handboek erbij pakt en zoekt hoe je een BIOS moet clearen, kun je daarna het oude BIOS weer terugzetten vanaf de FDD.

Tenzij er problemen zijn die door een update worden opgelost is er geen noodzaak een goed werkend BIOS te updaten.

ARME AOW’er

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

dit bordje heeft toch die crash free bios (waarschijnlijk wat hierboven ook bedoelt wordt) kijk eens in de manual. met een bepaalde toets indruk dingus tijdens het booten recovered ie zichzelf dan....

• objectief2
Het is gelukt met CrashFreeBios gelukkig pffff bedankt......na enig uitzoekwerk bleek het inderdaad te lukken. Ik heb m'n les geleerd en flash niet meer in Windows, zelfs al is het een ASUS :P

Verwijderd

ach jah je kunt veel zeggen over asus, maar als ze kutprogramma's maken, maken ze ook weer programma's om het te fixen ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

hehe yepz opzich is asus best wel kewl. Ik flash tegenwoordig ook gewoon in windows en dat gaat eigenlijk altijd goed. lukt het dan niet heb je die crashfree optie altijd nog als backdoor :)
Pagina: 1