Temperatuur van HDD's op externe controller

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een LSI Megaraid S-ATA 150-4, een Serial-ATA RAID controller voor 4 disks. Er hangen ook 4 disks aan in een RAID5 config. Doet er op zich niet zoveel toe. Nou wil ik weten hoe warm die disks worden. Nou kun je met programmatjes als SpeedFan de temperatuur zien van harddisks die zijn aangesloten op je on-board IDE controller, werkt uitstekend. Maar, ik wil de temperatuur zien van die 4 S-ATA disks, en het lijkt er op dat LSI hier geen tooltje voor heeft. Althans, ik kan op de site niks vinden en Google/GoT bieden ook geen soelaas.

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om de temperatuur van de 4 harddisks op je scherm te krijgen in deze config ?

Mother, will they like this song?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

door een raid controller heen? Nog niet gezien. Uiteraard kun je externe thermometer die je op je pc kunt aansluiten. 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:56:
door een raid controller heen? Nog niet gezien. Uiteraard kun je externe thermometer die je op je pc kunt aansluiten. 8)
Dat zal inderdaad de enige oplossing zijn. Softwarematig gaat volgens mij niet 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

LSI heeft een monitortooltje genaamd Power Console. Heb je het ook hiermee geprobeerd?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
als ik in de readme van power console keek dan zag ik er niks bij staan mbt temperaturen, maar dan zal ik het toch maar eens proberen dan ...

Mother, will they like this song?