NetServer LC3 CPU support above 550mHz

Pagina: 1
Acties:

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
Aangezien ik in mijn vorige Topic niet voor vol werd aangezien hier nog een poging.

Ik wil dus graag te weten komen of het mogelijk is om mijn NetServer sneller te krijgen door het plaatsen van snellere CPU's. Ja op internet staat inderdaad dat hij maar tot 550mHz gaat. Toen deze server op de markt kwam waren er geen snellere beschikbaar. 100mhz FSB Slot 1 Processoren zijn echter te verkrijgen tot 1000mHz. Nieuwere VRM's zullen op zich niet zo'n probleem zijn als het voltage het probleem zou zijn. Ik heb in een andere server deze ook al eens vervangen voor een nieuwer type. En boven de 500mHz wordt de multiplier ook bepaald door de processor.

Dus terug naar de vraag, kan dit werken of niet. HP is niet erg behulpzaam in deze kwestie.

Iedereen alvast bedankt voor een zinvolle bijdrage.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er bestaan FCPGA2 naar Slot1 converters (slotkets). Daarop kun je in principe alle P!!! CPU's prikken wat je maar wilt. Zolang de FSB overeenkomt. Op een beetje fatsoenlijke slotket kun je zelfs de voltages afstemmen op die van het mobo :)

Voor een overzicht van alle P!!! CPU's, zie mijn site: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p3.html Let er wel op dat er een verschil is tussen FCPGA (Coppermine) en FCPGA2 (Tualatin) processors. FCPGA2 slotkets ondersteunen de beide typen, maar FCPGA slotkets niet.

• uray
Ja BalusC, maar kom dan maar eens aan de benodigde 100mHz FSB FCPGA Processoren.
In een slot 1 behuizing zijn ze veel makkelijker te verkrijgen. Ook in Matched Pairs.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kijk even in de Vraag & Aanbod en ik zie nergens interessante Slot1 CPU's. Wel een Dual P!!! 866: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/4664, eventueel met converters! :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 14-04-2005 22:03 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een P!!! 866 heeft een FSB van 133 :) Dat wil je zijn dual plank vast niet aandoen...

Hier stond een dode link.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat was slechts een voorbeeld. Maar die zou er wel op passen, zij het dan teruggeklokt naar een FSB van 100MHz. Dat maakt dan 6,5x 100 = 650MHz. Verder zoeken naar P!!!'tjes met een FSB van 100MHz zou ook wel kunnen :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je mazzel hebt met de voltages, gewoon een Tualatin Celeron (FCPGA2) 1000 a 1400 met bijbehorende Slot T of weet ik wat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die ondersteunen helaas geen SMP :) Van de PII en de P!!! familie ondersteunen alleen de PII, PII Celeron, P!!! Katmai, P!!! Coppermine en P!!! Tualatin met 512KB cache SMP. De P!!! Celeron en de P!!! Tualatin met 256KB cache ondersteunen geen SMP.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

My bad, niet echt duidelijk gelezen dat het om meerdere CPU's ging :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• uray
Ja klopt BalusC van die processoren op Tweakers, maar kijk maar eens op eBay, daar struikel je over die Slot 1 dingen. Voor hele schappelijke bedragen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18
BalusC schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:25:
Die ondersteunen helaas geen SMP :) Van de PII en de P!!! familie ondersteunen alleen de PII, PII Celeron, P!!! Katmai, P!!! Coppermine en P!!! Tualatin met 512KB cache SMP. De P!!! Celeron en de P!!! Tualatin met 256KB cache ondersteunen geen SMP.
Sommige FCPGA2>Slot1 convertors hebben een jumper die (voor bepaalde cpu's) SMP enabled. Je zou even uit kunnen zoeken of dit ook inderdaad echt met een Celeron van hoge snelheid werkt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat werkt dus alleen bij de Socket370 PII Celeron :) Deze ondersteunt in feite geen SMP. Maar door de pin AN15 (2,0V VCore) naar pin B75 (BR#1) te doorlussen wordt SMP geactiveerd. Op mobo's à la de Abit BP6 is dit reeds in de sockets geïntegreerd :)

Maar we gaan offtopic :X In feite moeten snellere Slot1 CPU's er wel gewoon op werken. Althans, dat is de ervaring uit eerder langsgekomen zaken hier op GoT. Slechts kwestie van de ondersteuning van de juiste voltages. Het is nu nog kwestie van het vinden van de juiste VRM's voor Slot1 CPU's (duur!) of het vinden van leuke slotkets met een stel So370 P!!!'tjes.

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 14-04-2005 22:45 ]

• uray
Ik zal hem morgen even openschroeven om te controleren welke versie VRM's er nu inzitten. Misschien heb ik mazzel en zijn dat al V8.2 of nieuwere...
Pagina: 1