Toon posts:

[XP] Hoe standaardactie op map in verkenner weer 'verken'? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb Windows XP Home.

Nadat ik een update van tweakui had geïnstalleerd was het gedaan met aangenaam dubbelklikken op een map. Ik kreeg dan prompt een dos-venstertje waarin op een zwarte achtergrond en witte letters enkel en alleen het pad tevoorschijn kwam. Oorzaak: rechtermuisknop-klik op de bepaalde map toonde dan het menuutje waarin bovenaan stond te prijken "Open Command Window Here" en ergens op de vierde of vijfde plaats "Openen". Nu heb ik daar al tot vervelens toe opzoekingen naar oplossingen gedaan, maar geen resultaat. Enkel hoe handig deze "Open Command Window Here" wel is. Maar het zal wel aan mij liggen.
Wel ik vind er niets handig aan, zelfs vervelend, want het is gedaan met aangenaam dubbelklikken om een map te openen. :(

Is er soms iemand die mij zou kunnen helpen? O-)

Bij voorbaat dank! :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien even de opties van Tweak UI doornemen? Het zal vast wel een instelling zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Korakal

Up up up!

Ik kan je in 't Nederlands de juiste plek aanwijzen (vermoed ik) :P

Explorer > Extra > Mapopties > Bestandstypen > (GEEN) Bestandsmap > Geavanceerd > standaardactie bewerken/verwijderen of explore/open als standaardactie kiezen.

Anders misschien even de betreffende PowerToy (want dat is 't, net als TweakUI een PowerToy is) verwijderen en evt opnieuw installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 14-04-2005 21:38 ]

Verwijderd

Open Explorer (verkenner), ga naar het menuitem Tools (ik meen Extra in de Nederlandse editie), klik op het onderste menuitem Folder options (zal wel mapopties zijn inhet nederlands.)

Er opent zich een nieuw dialoogschermpje. Kies het derde tabblad File Types (Bestands typen). Klik in het venster waar alle bestandstypen in verschijnen op Folder (nl: map). en vervolgesn klik je op de knop Advanced (geavanceerd) Je kunt nu de door jou gewenste dtandaardactie selecteren en standaard maken door te klikken op de knop Default (zal wel standaard zijn in Nederlands)

En anders een lekkere regisrtyhack uitvoeren ...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Cmdhere is een apparte PowerToy. Als je die nou un-installt, dan zou het weer goed moeten zijn :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; verder verplaats ik je topic naar het juiste subforum. Lost de tip van [rml]Korakal in "[ XP] Hoe standaardactie op map in verken..."[/rml] je probleem inderdaad niet op? :)

"Open Command Window Here" > [XP] Hoe standaardactie op map in verkenner weer 'verken'? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Aan de moderator en de hulpbiedenden:

Ik dank jullie allen van harte _/-\o_
Heb dus gedaan wat jullie vooropstelden, enkel stond in het lijstje 'open' niet tussen! 8)7
Enkel 'Open Command window here' en 'find'. Heb dan gekozen voor 'Nieuw': dan krijg je een venstertje waar je de titel moet invullen en wat het bevel is. Als titel nam ik dan 'Openen' en als bevel c:\windows\explore.exe. Dit heb ik dan ingesteld als standaard. En de zaak was terug gezond!!! :*)

Nogmaals hartelijk dank!!!

Mark
Pagina: 1