Ik wil eens wat gaan spelen met de seriele-, parallele- en misschien later ook USB-poorten van de pc. Nu ben ik geen hele echte programmeur en heb alleen een beetje ervaring met C, C++ en Visual Basic op dit gebied. 2 jaar geleden heb ik met Visual Basic nogal eens wat gedaan en merkte dat het behoorlijk makkelijk was aan te leren en een grafische interface snel en gemakkelijk was gemaakt. Echter lijkt het na wat zoeken op Google dat C/C++ voor I/O toch wat meer geschikt zijn?
Welke programmeertaal raden jullie aan voor dit soort doeleinden (eventueel wil ik ook wel iets nieuws leren als er nog een beter alternatief is). Wel wil ik dat het mogelijk is een GUI op te zetten en hier wat mee te kunnen doen (bijv tabel afdrukken of grafiek tekenen met waarden op input van poort).
Welke programmeertaal raden jullie aan voor dit soort doeleinden (eventueel wil ik ook wel iets nieuws leren als er nog een beter alternatief is). Wel wil ik dat het mogelijk is een GUI op te zetten en hier wat mee te kunnen doen (bijv tabel afdrukken of grafiek tekenen met waarden op input van poort).