Toon posts:

Hoe is een .nri (Nero brandsoftware) bestand opgebouwd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Periodiek moeten veel directories met een variable grootte ( 30 MB - 2 GB ) op CD en/of DVD worden ge-backup-ed.

Voorheen gebeurde dat met een zelfgeschreven applicatie die opbrachtbestanden voor WinOnCD opbouwde, zodanig dat de CD's zo optimaal mogelijk werden gevuld. De WinOnCD versie was meegeleverd met de CD brander en werkt helaas alleen met deze CD brander.
Bij de aanschaf van een DVD brander is Nero meegeleverd. In tegenstelling tot WinOnCD opdrachtbestanden is de opbouw van Nero opdrachtbestanden ( .nri ) niet duidelijk.

Ik heb Google geraadpleegd, maar hier ben ik niet wijzer van geworden. Een mailtje aan de supportafdeling van Nero heeft ook niets opgeleverd.

Kan iemand mij in de goede richting helpen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je zou denk ik het beste een normale winoncd kopen denk ik ..
het zal een boel tijd (=geld) sparen als je dingen moet omprogrammeren

nero schrijft toch ook standaard iso bestanden :?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 14-04-2005 21:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:14:
je zou denk ik het beste een normale winoncd kopen denk ik ..
het zal een boel tijd (=geld) sparen als je dingen moet omprogrammeren

nero schrijft toch ook standaard iso bestanden :?
Aangezien ik zelf programmeer betekent het niet kopen juist dat ik geld bespaar. Met daarbij dat ik het programma exact kan laten doen wat ik wil.

Nero schrijft wel standaard iso bestanden, maar slaat de opdrachtbestanden op als NRI bestand.

Ik heb zo af en toe 700 (nieuwe) directories die op CD/DVD gezet moeten worden. Iedere directory heeft een grootte die nagenoeg altijd verschilt van alle andere. Minimaal 30 MB en (sporadisch)maximaal 2 GB. Met behulp van een programma werd de meest gunstige combinaties bepaald, zodanig dat CD's 98% of zelfs nog beter bezet zijn. Hierbij bleef ook de structuur van de directories behouden. Er werden dan een aantal bestanden opgebouwd, die in WinonCD ingelezen konden worden.
Kortom, wanneer er gebackupped moest worden, startte ik de applicatie. Na beeindigen startte ik WinonCD, las een bestand in en kon direct een CD branden. Vervolgens de volgende enz. totdat alle noodzakelijke CD's waren gebrand.

En dat is wat ik met Nero dus ook wil. Geen handmatig gegoochel met directories en bestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 19:53 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou toch even nadenken over make or buy. Upgrade van WinOnCD kost je hooguit 60 euro. Ik weet niet wat jij als programmeur per uur kan rekenen, maar als je al iets hebt liggen is die 60 euro geen slechte investering denk ik :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.