Toon posts:

desktop remote

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik had een topic gestart waarin ik vroeg om hulp met de mogelijkheid om op een andere pc de harde schijf van mijn persoonlijke pc te bekijken.
Toen is mij desktop remote aangeraden.
Hier heb ik even op gegooled.
Daarna vond een moderator mijn vraag te basic dus krege hij een slotje.
Dus nu zal ik iets specifieker zijn;
Ik heb desktop remote gedownload.
Toen bekeken alleen lukte het niet goed.
Ik zag na googelen dat ik onder deze computer-->eigenschappen-->verbindingen van buitenaf. twee vinkjes moest aanvinken.
Namelijk: deze computer mag andere uitnodigen om hulp te bieden & deze computer mag uitgenodigd worden voor desktop remote ( of zoiets :S )
Echter heb ik alleen het eerste vinkje en het tweede is er simpelweg niet.
Dan nog iets; als ik desktop remote open moet ik wachtwoord en username invoeren.
Moet ik daar de gegevens van mijn gebruikersaccount invullen of iets anders? :$

Ik hoop dat ik het nu wel goed doe zoniet sorry.
Ik kon het echter niet vinden met google en de zoekfunctie dus...

Groetjes,
Thijl.

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je bijvoorbeeld? Windows XP heeft wel remote desktop, windows 2000 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP home edition.

Verwijderd

Windows XP Home kan dit niet, Professional wel. Je zult het met een 3rd party programma moeten doen (www.radmin.com of www.realvnc.com oid).

edit: of Windows XP Professional installeren natuurlijk

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 20:14 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

franssie

Save the albatross

xp home heeft het niet voor zover ik weet!

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

lézen, mensen. Hij zegt toch dat hij een programma ervoor heeft gedownload? Welk programma is dat dan Thijl?

Verwijderd

lezen sputnik32:

Ik zag na googelen dat ik onder deze computer-->eigenschappen-->verbindingen van buitenaf. twee vinkjes moest aanvinken.

Dat is gewoon het RDP van Microsoft, en dat kan niet in Windows XP Home.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 20:27 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik kan je VNC aanraden, werkt super simpel en is gratis, zie www.realvnc.com ik heb ook XP home en gebruik het voor server beheer

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Voor hulp en ondersteuning kun je gewoon MSN gebruiken. (Zit onder acties). Geen externe proggies verder nodig.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 10:14

Korakal

Up up up!

Even afgaand op het eerste topic van de topicstarter, heb ik nog niet één keer het juiste antwoord gezien. In z'n eerste topic roept 'ie iets met VPN verbindingen om de harddisk te bekijken, volgens mij is 'ie dan op zoek naar HOWTO : Inkomende VPN verbinding
Eventueel kun je ook een FTP server zoals FileZilla installeren.

XP Home edition ondersteunt inderdaad geen actieve inkomende verbindingen (slechts op uitnodiging), daarvoor zul je óf naar XP Pro moeten gaan of een tool als VNC moeten gebruiken. Maar dan heb je alsnog géén file-sharing op een andere computer.

Ik ga dit topic alsnog dichtgooien, met dezelfde reden als de eerste keer: met een beetje zoeken was dit prima te vinden (zeker als je al weet dat je iets met VPN moet doen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.