Toon posts:

PC slaat vast, onboard lan doet et niet

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:30
Hoi,

Ik heb 2 probleempjes met een nieuwe pc.
Ik zal eerst ff vertellen wat voor systeem het is, misschien wel zohandig :P.
P4 3.2 ghz
MSI 915P Neo2 Platinum
GigaByte X700Pro
Kingston ddr2 512 mb

-Gister alles nieuwe gekocht-

De onboard netwerkkaart wil het niet doen. Hij installeerd zicht wel, driver is goed zegt die, netwerkkabel ziet die wel, maar de lampjes dat die verbinding heeft gaan niet branden.
Andere netwerkkaart erbij geprikt en die doet wel gewoon.
Als ik bij de onboard kaart handmatig een ip in voer en dan naar status toe ga dan staat daar geen ip adres. Ook een dynamische wil die niet oppakken.
Rare vind ik ook dat die bij als ethernet kaart 1394 gebruikt en niet zoals ik had verwachte gewoon Realtek ofzo, vermoed dat die 1394 niet goed, iemand een idee hoe dat zit??

2e probleem is dat de pc soms vast slaat, ik was net een Live Update aan et doen van MSI en hij was even aan et zoeken naar een driver voor de beruchte netwerkkaart en vervolgens sloeg die vast. Daarvoor ook al 2x gehad tijdens een zoek actie. Eventview geeft geen errors aan.

iemand idee wat er mis is??

Thnxs

[Voor 9% gewijzigd door w00d op 14-04-2005 20:17]

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
IEEE 1394 aka DV aka i.Link is beter bekend als FireWire. Dit kan inderdaad voor netwerken gebruikt worden en staat daar wel goed. :) Je echte LAN kaart is dus totaal niet geïnstalleerd. Download anders de nieuwe driver via een andere pc?

Misschien zijn de vastlopers gerelateerd aan slechte drivers, dus zorg eerst maar dat je van alle drivers de meest recente versie hebt geregeld. :)

[Voor 26% gewijzigd door Voutloos op 14-04-2005 20:24]

{signature}

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Inderdaad, die 1394 adapter is helemaal niet je onboard ethernet kaart. Als je verder geen adapter ziet, dan is ie dus niet goed geinstalleerd (qua drivers)...

• w00d
Ok dacht als zoiets. Ik lees net om het forum van msi zelf dat een 360 wat voeding aan de krappe kan is voor dit syteem ( zit verder nog 1 s-ata schrijf in, dvd speler +brander ) Weten iemand daar iets meer over, wat bijv de minimale eisen zijn ??

D8 dat 360 watt toch wel genoeg was :P

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Of 360W genoeg is hangt vooral van het merk af. Als het een Q-tec is, is het niet genoeg. :P

Oftewel: Specificeer merk en de voltages bij een beetje belast systeem.

[Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 14-04-2005 20:36]

{signature}

• w00d
Ik heb ff snel op de voeding gekeken,
Asus A-36F ( werd fijn met de kast mee geleverd )
+3.3v > 28A
+5 v > 35A
12 v > 18A
-5 > 0.5A
-12 > 0.8A
-5vsv > 2 A

Wat draaient ze spec zijn weet ik nog niet, broer ( zijn pc is et :p ( die nu fijn baalt :P )) is nu ff bezig 2e hd via ide raid te fixxe, heeft die nog al moeite mee :P

• soopje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01-04-2015
Nou ik heb ook een MSI 915 P/G en ook mij is het niet gelukt om mijn onboard netwerk aan het werk te krijgen...werk dus nu gewoon met een realtek kaartje..
heb al verschillende drivers geinstallerd en volgens windows ( XP Prof ) werkt ie...dus niet he
kom niet in mijn router..ik heb de moed al opgegeven..
mischien dat iemand er nog raad mee weet.....

• w00d
Netwerk kaart doet et, idd na et downloaden van de laatste drivers werd die dood leuk gevonden door windows en hij doet et prima.

Dat vast lopen ben ik nog niet helemaal uit. Ik las bij msi op het forum dat veel mensen het hadden tijdens de live update van msi, ik had het daar ook alleen, maar net sloeg die al spontaan vast toen ik ff door het start menu bladerde :?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee