Toon posts:

[VB] Webbrowser Resize

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu 2 weken bezig om wat aan te kloten in Visual Basic voor school. Ben ik nu een browser aan het maken met van alles en nog wat.

Alleen het gaat allemaal prima alleen kan ik nergens vinden hoe ik mijn WebBrowser automatisch kan laten vergroten bij het vergroten van het Form,

Het zal vast heel erg makkelijk zijn maar ik kan het ook nergens vinden hier op het forum zo 1 2 3.

Is er iemand hier die mij kan helpen?

edit:

En ook wil ik alleen me WebBrowser kunnen Full Screene. Is daar ook een code voor om 1 object zeg maar full screen te krijgen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 19:40 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

OnResize event van het Form gebruiken en dan de Width en Height van je browser control veranderen? Vrij simpel.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar je kan wel een waarde instellen maar mensen met een grotere reso dan? die krijgen dan alleen bijv 1280... en als ze 1600 hebben?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:02

ThunderNet

Flits!

ok je bent duidelijk aan het kloten....

in de Form_Resize
doe je het volgende:
Visual Basic:
1
2
WebBrowser1.width = Form1.width
WebBrowser1.height = Form1.height

En waarom zou dit niet bij grotere reso werken?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan kijken naar wat de Width en Height van je form op dat moment is (na het resizen), dat doe je - een bepaald getal (offset voor je toolbar en statusbar enzo), dan met dat getal set je de width en height van je browser control.
Voor fullscreen zou je de border van je form uit kunnen zetten (dat is caption weghalen en een bepaalde property veranderen, zou niet meer precies weten welke, vb is jaren geleden voor mij ;) iets met form style waar je dialog en resizable kan kiezen enzo), de scherm resolutie opvragen, het form naar die grootte resizen en de left en top properties op 0 zetten. Dan heb je een soort full screen effect.

edit:
over dat eerste verhaal zie het voorbeeld hierboven dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 14-04-2005 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah dit ga ik zo ff proberen thnx guys

(nu eerst even auto rijden brb in uurtje dan test ik het even)

Verwijderd

Topicstarter
vreemd dat me scrollbar verdwijd stukje onder de window en me onderste pijltje is niet meer zicht baar

voor de rest werkt het wel

hier screenie

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/zanden.ruud/got/screen.jpg

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

nee das niet vreemd
als je dat wilt oplossen moet je "scalewidth" property gebruiken... maar dit staat allemaal wel in de VB reference library's

[ Voor 32% gewijzigd door ThunderNet op 14-04-2005 21:23 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar de school heeft me cd 1 alleen gegeven van VB en daar staat niet de documentatie bij :S

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

msdn.microsoft.com

Verwijderd

Topicstarter
call me noob maar euhm

Moet ik dat in de FORM gebruiken of de WebBrowser

heb het geprobeerd maar het werkt niet helemaal op Msdn gekeken wordt daar niet veel wijzer van

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

form.scalewidth = webbrowser.width

op die fiets.. moet je het gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
lol done nu zie ik helemaal geen scollbalk meer :S
Pagina: 1