Toon posts:

[flash mx2004] Trage site in vergelijking tot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een flash site maar die loopt te traag bij mij thuis op een duron 1800 met 1280 mb geheugen.
http://www.zototaal.nl/infotest/

Ik gebruik niet eens zoveel alpha dingen of gradients, zeker als ik het vergelijk met sites die op http://www.template-monster.com staan, die wel allemaal soepel lopen.

Ik probeer al zoveel mogelijk te optimaliseren (simpelere vectoren, zo weinig mogelijk tweens tegelijkertijd, matige resolutie png's etc) maar dat helpt niet echt.

Nu is het wel grotendeels dynamisch, maar dat probeer ik op te vangen door xml bestanden te preloaden etc.

Heeft iemand enig idee waarom template-monster sites wel soepel lopen en die van mij niet? (zeker in opera). wat doe ik verkeerd?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat mij met een soortgelijk probleem wat geholpen heeft is om alle vectoren die je hebt op ware grootte hebt staan. Dus niet dat je een mooie knop hebt of wat dan ook, dan convert to button/movieclip of wat dan ook, en dán nog een keer resizen, en dát gaan animeren.
Dat kostte bij ons nogal veel power.
Dus dan moet je m even un-converten (ik heb al een tijd geen flash meer gedaan :P ) en dan op de goede grootte opnieuw converteren.
Hopelijk snap je het :P

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 15-04-2005 00:45 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Juiste term voor 'un-converten' is Break apart (CTRL+B). Let er wel op dat je dan je layer indeling en eventueele scripting verliest.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn vectoren alleen laten animeren op de grootte waarop ik ze ook gebruik op de site, zodat hij niet onnodig grote objecten hoeft te animeren?
(tis wel een beetje een wazig verhaal hoor :p)

edit: na het tien keer gelezen te hebben begrijp ik het goed en klopt mijn vermoeden zoals hierboven vermeld wel aardig. Het punt is alleen dat ik alles altijd al op ware grootte maak, dus er valt niet zoveel te verkleinen en opnieuw te converten in een movieclip.

Ik maak overigens gebruik van allemaal losse swf files. dus voor elk menu item een andere swf file ingeladen met de moviecliploader op verschillende levels etc. (master/sharedlibrary/mainmenu/preloader/menu-items + text in xml en positioneringsdata in een txt file).. dat moet toch niet zoveel uitmaken voor de snelheid?
Het zijn wel kleine files in elk geval, vooral zo opgezet zodat mijn baas geen Flash mx 2004 hoeft te gebruiken om de site aan te passen en zodat de statistieken beter zijn te volgen.

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 10:09 ]