Rekening KPN-Adsl Pro2 BBned?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 30 maart kreeg ik mijn Adsl Pro2 aansluiting (aangevraagd 7 maart en voorheen Hcc Basic abbo).
In mijn orderstatus zag ik dat de lijn officieel op 5 april geleverd was en dat dan de facturatie van BBned zou ingaan. Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren de factuur van KPN voor mei en juni met de kosten van mijn oude Basic abbo. HCCnet gebeld(uiteraard 35 minuten wachten) en volgens hun ligt de storing bij KPN. Toen KPN gebeld waar bleek dat mijn Adsl helemaal niet opgezegd was, niet door HCCnet en ook niet door BBned. Ik word hier helemaal doodziek van, ze schuiven elkaar de zwarte piet toe. Wat is nou wijsheid?, de automatische afschrijvingen van Hccnet laten blokkeren of afwachten? Iemand een tip hoe ik met goed fatsoen hier van af kan komen(kabel aanvragen?), ik heb het idee dat dit niet meer goed komt. Trouwens de 31/2 jaar met mijn basic abbo nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN gebruikt voor de helpdesk een order systeem voor adsl verbindingen waarin die medewerkers kunnen zien wat er zoal met die lijn gebeurt of gaat gebeuren. In dat order systeem moet staan dat jouw adsl lijn gemigreerd is, en dat kpn de adsl lijn "sloopt" (term die bij kpn gebruikt wordt bij afsluiten adsl, in jouw geval een "T-sloop"-order, i.v.m. de migratie). De nieuwe ISP en de nieuwe netwerk leverancier zijn verantwoordelijk voor het bekend maken aan kpn dat jouw lijn 'gesloopt' kan worden (dan hebben we het dus over kpn-adsl, niet over adsl uberhaupt).

het is overigens ook helemaal geen storing, het is een administratieve fout. KPN kan en mag nooit zomaar een adsl lijn verwijderen (tenzij er een technische reden voor is, zoals opzeggen van telefonie), dat gebeurt altijd in opdracht van een provider.

HCCnet is dan ook verantwoordelijk voor het feit dat bij kpn bekend is dat je gemigreerd bent en dat ze daar een "t-sloop" in het order systeem krijgen.
Kreeg ik gisteren de factuur van KPN voor mei en juni met de kosten van mijn oude Basic abbo
Dit is overigens normaal, ook als het wel bij kpn bekend is. De rekening wordt altijd twee maanden vooruit betaald, het is mogelijk dat de rekening verstuurd / verwerkt is voordat de opzegging bij de factuurafdeling bekend was. Dat wordt altijd netjes opgelost door het geld de volgende rekening of via een eventuele eindrekening terug te betalen.

Maar als kpn niet eens weet dat ze geen adsl meer hoeven te leveren, zal dat niet gebeuren. HCCNet zal dan kpn (desnoods via Bbned, dat weet ik niet) hierover moeten informeren! Bel of mail hierover dus naar HCCnet... het is geen fout bij kpn, ISP's zijn verantwoordelijk tot orders bij kpn bekend zijn, dan neemt kpn het over.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 14-04-2005 19:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Het is in dergelijke gevallen altijd zinnig om alle communicatie richting KPN, Hccnet en evetueel bbned goed te bewaren en eventueel overal een kopie van te maken.

Zo kun je altijd aantonen dat de fout niet bij jou ligt, maar dat Hccnet bijv nalatig is geweest met je migratie naar bbned toe.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende:
Ik had eerst ADSL basic, omdat er onduidelijkheden waren ivm jaarcontract bij KPN heb ik mijn Basic omgezet naar Lite.
Toen duidelijk was dat je niet aan een jaarcontract vast zit als je langer dan een jaar bij KPN zit heb ik de helpdesk van Hccnet gemaild( natuurlijk bewaart) of ik vast zat aan een jaarcontract.
Nee, was hun antwoordt ik kon gewoon PRo2 aanvragen.
Dit dus op 18 februari gedaan.
Op 1 april had ik geen internet meer en nadat ik mijn modem op de Pro2 instellingen had gezet kon ik weer internetten.
Ondertussen staat mijn aanvraag nog steeds op fase 1 en bij instellingen staat nog ADSL lite.
Vandaag eindelijk antwoordt van de administratie van hccnet en die zegt dat ik een downgrade heb gedaan en dat ik daar een jaar aan vast zit terwijl ik ADSL heb via BBNED