Toon posts:

werkgroep ok , PING nok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

heb 2 pc's aan router hangen

10.0.0.2 is de router

10.0.0.3 is pc 1 WERKGROEP
10.0.0.11 is pc 2 WERKGROEP

als ik op PC1 netwerkverbinding kies dan zie ik de beide PC's, maar ik kan niks openen op PC1 van PC2.

als ik ping van 11 naar 3 is da ok maar van 3 naar 11 niet .

op PC 2 als ik op netwerkverbinding klik komt er TOTAAL NIKS te staan.

weet er iemand raad mee

Verwijderd

Doe op beide pc's eens een ipconfig/all (command prompt) en post beide hier. Hoe is het netwerk verder opgebouwd? Alleen deze twee pc's met elkaar verbonden of ook internet en zo ja hoe aangesloten etc?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
Ik weet niet welk OS erop staat. Maar het viel me op dat XP met SP2 automatisch ping reply uitzet. Dus zet of even je firewall uit of stel je ICMP opties in je firewall even anders in.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat die PC's nie bij mij thuis staan maar bij een vriend.

via MSN messenger kan ik files versturen audio video , alles werkt BEHALVE zijne PC op afstand overnemen.

denk dat die router der nie goe tegen kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 06:30:
probleem is dat die PC's nie bij mij thuis staan maar bij een vriend.

via MSN messenger kan ik files versturen audio video , alles werkt BEHALVE zijne PC op afstand overnemen.

denk dat die router der nie goe tegen kan.
Is nu niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wat ik nu hieruit begrijp is dat je gebruiker wilt gaan maken van remote desktop om de pc op afstand over te nemen? Dan moet je wel portforwarding aangeven in je router, anders werkt dit inderdaad niet.

Is denk ik wel handig als je wat meer informatie post. Dan kunnen we je wat verder helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 09:09 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet ook niet wat je wilt, maar wel duidelijk is dat je op pc 11 een of andere firewall hebt draaien.
Dit kan de ingebouwde firewall van xp zijn (je noemt je OS niet), of een of andere firewall die je zelf hebt geinstaleerd. Besef ook dat sommige anti-virus produkten tegenwoordig firewall hebben (anti-worm, protect entry point, anti-mass mailing virus).

totdat je zelf een betere post maakt ga ik niet door raden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik snap er niets meer van :P Vertel eerst eens duidelijk hoe de pc's zijn opgesteld en wat je nou precies wilt. Staan ze in dezelfde werkgroep in hetzelfde netwerk of staan ze met elkaar in verbinding via het internet? Op deze manier gaat iedereen zijn eigen verhaal bij je post verzinnen en dan krijg je de meest uiteenlopende antwoorden, dus vertel even wat je wilt en hoe het allemaal precies is opgebouwd :)
Pagina: 1