Serieus beschadigde dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn moeder heeft van iemand een bijzondere dvd gekregen met oude opname's, dus deze dvd is niet te huur.
Het probleem is dat er op de dvd een paar rare vlekken/putjes zitten, heel ondiep maar geen rechte kras ofzo.

Het probleem is dat elke dvd-speler (standalone of in pc) op een gegeven moment zwaar vastloopt en alleen hardwarematige reset help. Schoonmaken heeft geen zin.

Nu heb ik geprobeert met dvdshrink in te lezen en dan was ik van plan de foute track te verwijderen.
maar ook dit programma loopt vast.

Mijn vraag is er een prog dat over de fouten heen leest en met mogelijkheid om dat er uit te knippen?
of een andere oplossing.

Mijn moeder is jullie dankbaar :> ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zitten de putjes aan de onderkant (leeskant) of de bovenkant (opdruk)?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
CDrwin, en dan met de error correctie prutsen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die dvd zelf gebrand, of is ie geperst? Als ie geperst is, dan zit de data aan de kant van het etiket nl en kun je er misschien wel een nieuwe coating op aanbrengen.
Als hij zelfgebrand is, dan is dat veel lastiger, want dan is de data op de dvd fysiek beschadigd, omdat hij dan aan de andere kant is beschreven. Ik neem tenminste aan dat de putjes en vlekjes niet aan de etiketkant zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je kan met DVD Decrypter proberen de inhoud van de DVD naar de HD te rippen.
Die heeft een optie om beschadigde sectoren over te slaan.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
het is een "zelf"gebrande cd en de "putjes"zitten aan de schrijfbare kant.

* gaat cdrwin en dvd encryoter proberen.*

[ Voor 20% gewijzigd door Pinin op 14-04-2005 19:00 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het eerst eens proberen met IsoBuster 1.7 (http://www.smart-projects.net/isobuster)
Maak je nog kans om er data vanaf te halen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
;(
alle drie de progs geprobeerd en bij alle drie geen resultaat, waarschijnlijk zijn de putjes/vlekken te groot.
Bedankt.iig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
ik heb jare geleden eens gelezen over een apparaat van enkele tientjes dat cd's kon repareren (krasjes etc) . Het was geloof ik toen voor de `playstation 1, maar er zal wel weer iets nieuws van zijn.

Weet alleen nog dat je hem met de hand moest aanzwengele. Misschien dat je hier iets over kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 16:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

inwrijven met tandpasta was toen ook zo'n ontdekking geloof ik :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Professioneel laten polijsten is wellicht ook een optie:
http://www.disc-repair.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
hoi kijk eens bij www.corad.nl en zoek daar ff naar diskdoctor deze kan je dvd weer herstellen
ik heb er 1 van deja en die werkt met 2 polijst ringen ik dacht dat ze deze daar ook verkochten maar ik kan ze zo 123 niet vinden maar het werkt goed
suc6 verder
grt mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien niet echt een 'tweak-oplossing', maar is er niemand in je familie die die DVD nog heeft of kan maken?

Als je deze DVD nu 1x kan lezen wil je hem ook op een ander schijfje zetten, dus kan je net zo goed een nieuw schijfje aan je familielid geven als je daarvoor niet de halve wereld over hoeft. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
rvm schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:38:
Professioneel laten polijsten is wellicht ook een optie:
http://www.disc-repair.nl/
Ik denk dat ik hem daar naar laat opsturen.

Als je zelf gaat polijsten, lijkt mij de kans dat je meer beschadigd aanwezig, of niet? Met bijv. tandpasta.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

boss1 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:45:
hoi kijk eens bij www.corad.nl en zoek daar ff naar diskdoctor deze kan je dvd weer herstellen
Bedoel je www.conrad.nl (zoeken op 'disc')?
Voor 1 of 2 CD's loont het zich denk ik niet om zo'n apparaat a 50 euro aan te schaffen. Resultaat van zo'n budget polijstapparaat is niet echt super.

[ Voor 39% gewijzigd door rvm op 14-04-2005 20:01 . Reden: quote erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:49:
Misschien niet echt een 'tweak-oplossing', maar is er niemand in je familie die die DVD nog heeft of kan maken?

Als je deze DVD nu 1x kan lezen wil je hem ook op een ander schijfje zetten, dus kan je net zo goed een nieuw schijfje aan je familielid geven als je daarvoor niet de halve wereld over hoeft. :P
Het is geen "familie" dvd'tje en er is niet meer aan te komen, anders zouden we dat wel doen ja.

* heeft goede hoop op disc-repair, kost €5-, valt mee :*) en no cure no pay

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
Bedoel je www.conrad.nl (zoeken op 'disc')?
Voor 1 of 2 CD's loont het zich denk ik niet om zo'n apparaat a 50 euro aan te schaffen. Resultaat van zo'n budget polijstapparaat is niet echt super.[/quote]

als het om een paar cd's of dvd's gaat is hij wel wat duur maar als je er meer hebt heb je em zo terug verdiend en wat betreft het resultaat dat is gewoon goed als je dvd weer werkt is het toch goed of zie ik dat verkeerd ik heb er nog geen problemen mee gehad dat hij een dvd niet kon repareren
Pagina: 1