Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Look 'n Stop's Watch Thread Injection of Athlon64's NX-bit?

Pagina: 1
Acties:

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44
Beste Tweakers,
Ik heb een AMD Athlon64. Deze heeft de befaamde NX-bit. Dat beveiligt de computer tegen bepaalde buffer overflows.
Nu heb ik de laatste tijd vele firewalls uitgebprobeerd. Onder andere dankzij de goede beveiliging tegen leaken (zie www.firewallleaktester.com) en een goede UI, ben ik terecht gekomen bij Look 'n Stop (LnS).

Nu heeft LnS een feature, genaamd 'Watch Thread Injection' (WTI). WTI zorgt ervoor dat bepaalde malware, die toegang tot internet probeert te verkrijgen, geen code bij een andere thread in het geheugen mag toevoegen, om zo via een ander programma toegang te krijgen tot internet. De leak test PCAudit2 maakt hier gebruik van.

Helaas is deze feature incompatible met de NX-bit van mijn Athlon64. Zodra beide zijn geactiveerd, krijg ik een blauw scherm. Ik heb deze bug al gemeld op het forum van LnS (het forum zit, hoe toepasselijk, op www.wilderssecurity.com ;) ), en daar zijn ze bang dat het hele feature moet worden hergeprogrammeerd om WTI compatible te maken met de NX-bit.

De enige oplossing is dus, één van de twee te deactiveren. Heeft iemand hier een mening over? Welke functie is belangrijker voor de veiligheid? Wat zijn de af te wegen voor- en nadelen van elke optie?

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44
Even een schopje... Heeft niemand hier eenmening over?