Toon posts:

Screenshot functie (paste van clipbord)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel laten we een site ontwikkelen door een extern bedrijf.
Hierin laten we een helpdesk functie maken.

Op het moment maken gebruikers vaak een printscreen door op de "prtscn" knop the drukken en dan in word the plakken, en dan het betreffende bestand mailen.

In het nieuwe systeem wil ik dat users op "prtscn" kunnen drukken op het systeem inloggen en op een knop "copy from clipbord" klikken en de betreffende screenshot wordt in ons systeem opgeslagen.

Nu heb ik het hier met onze programmeur over gehad, hij zegt dat dit niet mogelijk is. Dit lijkt me sterk. Kan iemand me hier in bijstaan ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:10:
.....
Nu heb ik het hier met onze programmeur over gehad, hij zegt dat dit niet mogelijk is. Dit lijkt me sterk. Kan iemand me hier in bijstaan ?
Volgens mij is het ook niet mogelijk.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 07:17
Hier heb je toch niks aan...

Op het moment dat ze op PrintScreen drukken zijn ze in jou gemaakte programma dus krijg je hier een printscreen van.

Dus word er geen screen gemaakt van het probleem....

Of heb ik dit mis ?

• Noork
  • Niet online
VerkerkSander schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:14:
Hier heb je toch niks aan...

Op het moment dat ze op PrintScreen drukken zijn ze in jou gemaakte programma dus krijg je hier een printscreen van.

Dus word er geen screen gemaakt van het probleem....

Of heb ik dit mis ?
Jij hebt het mis. Eerst maak je het screenshot natuurlijk, daarna switch je naar je internet browser en paste je het.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 07:17
ik las het verkeert... ik dat dat hij OOK in zijn applicatie een knopje wou hebben voor Printscreen...
(Dus dat er niet meer op het toetsenbord gedrukt hoeft te worden)

Sorry

Verwijderd

Noork schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:16:
[...]

Jij hebt het mis. Eerst maak je het screenshot natuurlijk, daarna switch je naar je internet browser en paste je het.
Ja en waarin paste je het? Misschien dat het met een java-applet wel te doen valt, of met activex. Maar TS heeft niet aangegeven waarin de site gebouwd wordt.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:20:
[...]
Ja en waarin paste je het? Misschien dat het met een java-applet wel te doen valt, of met activex. Maar TS heeft niet aangegeven waarin de site gebouwd wordt.
Inderdaad. Ik heb even te snel gezegd dat het niet kan. Met behulp van java moet zoiets wel kunnen. Maar gewoon html/javascript/php is onvoldoende om zoiets te bouwen.

Verwijderd

Wat dacht je van een trayicon progje dat het opsturen naar je website verzorgt?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zou het misschien kunnen met clipboardData.getData?
Daarmee zou je (als het goed is) toch de clipboard data van een gebruiker kunnen krijgen?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Noork
  • Niet online
Wolfboy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:33:
Zou het misschien kunnen met clipboardData.getData?
Daarmee zou je (als het goed is) toch de clipboard data van een gebruiker kunnen krijgen?
Is dat soms zo'n commando voor een rtf editor in IE? Zo ja, dan werkt dat alleen met tekst, niet met screenshots.

Verwijderd

is het niet wat raar dat een site de inhoud van je clipboard kan opvragen en doorsturen naar de server? nou ja zou niet de eerste dubieuze functie in IE zijn

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:15:
is het niet wat raar dat een site de inhoud van je clipboard kan opvragen en doorsturen naar de server? nou ja zou niet de eerste dubieuze functie in IE zijn
Nee, het is gewoon plakken in je web browser. Dat is nog steeds aan de client kant. Vervolgens moet je deze gewoon versturen.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je zou met een ActiveX control wel gewoon screenshots kunnen maken, maar dat wordt natuurlijk (voorlopig iig) IE only. Anders doe je dat in combinatie met een browser check die een formpje laat zien waar een screenshot geupload kan worden + instructies voor mensen zonder IE.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:15:
Noork schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:32:
Nee, het is gewoon plakken in je web browser. Dat is nog steeds aan de client kant. Vervolgens moet je deze gewoon versturen.
Plakken hoeft (helaas) niet eens, voorbeeld http://tom.me.uk/clipboard/exploit.html :X (advisory hier). Dit is wel alleen tekst, en uit te schakelen via de instellingen (standaard aan uiteraard).

www.madwizard.org

• BradJohnson
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:48
Dit is echt eng... gelukkig werkt het in Firefox niet, want ik heb regelmatig dingen het in clipboard zitten die niet voor anderen bestemd zijn...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Is er niet met Java of ActiveX een applicatie te maken die de afbeelding in je clipboard kan ophalen.

Just a suggestion. B)
Pagina: 1