Ik ben van plan om een nieuwe CDR aan te schaffen. Ik zou graag wat advies van jou willen. Ik had zelf gedacht aan de Sony 140-rp 8*4*32 (f 500,-) en de philips rw 804 8*4*32 ( f535,-). Deze laatst heeft een buffer van 2Mb. Zal ik nu geen last krijgen van buffer underruns.
Verwijderd
ik heb zelf de plex 8/4/32 maar bij it's (weet we zo'n audio/video zaak die ook compaq's verkoopt) hebben ze nou een sony 8/4/32 voor Fl 399,-
Verwijderd
hoe groter de cache hoe beter zou ik zeggen en niet gaan branden tijdens het spelen van Quake, UT enzo enzo......
Pak eentje met 4 MB cache buffer
Pak eentje met 4 MB cache buffer
Verwijderd
Ik zou de al aangerade plextor nemen plextor is echt THE CDR KING. Dit is hun eerste IDE brander maar het is weer een kwaliteits product. Heeft geloof ik inderdaad een 4MB buffer.
ThaVinny
ThaVinny
GA voor een TEAC cd-r58s 8x24x scsi brander met ook 4 mb buffer en minder proccesor belasting als een plextor en hij brand dieper
ik heb hem ook en doe hem niet meer weg
hij heeft mij 499,- gekost us dat valt ook nog mee ( was met software enzo erbij dus geen "kale" )
ik heb hem ook en doe hem niet meer weg
hij heeft mij 499,- gekost us dat valt ook nog mee ( was met software enzo erbij dus geen "kale" )
.
Verwijderd
sony=plextor=creativelabs=hp=etc hebben allemaal het zelfde loopwerk van sony dus!
wat betreft bufferunder runs ik heb er nog nooit last van gehad en ik heb inmiddels 4 recorders gehad! de eerste 3 allemaal met 1mb de laatste plex heeft 4mb
plextor heeft een aantal voordelen boven andere merken namelijk pick up and return service van 1 jaar en volgens mij is de plex 8/4/32 de enige die kan overburnen de rest van de 8/4/32 tigers kunnen dit niet
(misschien de cl maar is in nederland moeilijk aan te komen)
DE PLEX HEEFT DUS 4!!!! MB BUFFER niet 2!!!
wat betreft bufferunder runs ik heb er nog nooit last van gehad en ik heb inmiddels 4 recorders gehad! de eerste 3 allemaal met 1mb de laatste plex heeft 4mb
plextor heeft een aantal voordelen boven andere merken namelijk pick up and return service van 1 jaar en volgens mij is de plex 8/4/32 de enige die kan overburnen de rest van de 8/4/32 tigers kunnen dit niet
(misschien de cl maar is in nederland moeilijk aan te komen)
DE PLEX HEEFT DUS 4!!!! MB BUFFER niet 2!!!
Hoeveel cd`tjes kun je nou met zo` ding branden?
Ik heb zelf de sony 120e en die is best relaxed.(4x4x24x en 2mb buffer)
Ik heb zelf de sony 120e en die is best relaxed.(4x4x24x en 2mb buffer)
Verwijderd
Hmm ik heb een leukere, pak een Acer 8432, deze heeft een buffer van 8mb, maar ja. Wie is nu beter de Plex of die Acer, loopwerk is geloof bijna hetzelfde...
En ComputerTotaal heeft de Acer als beste getest
Ja ik weet het zelf niet meer...
En ComputerTotaal heeft de Acer als beste getest
Ja ik weet het zelf niet meer...
Verwijderd
Yamaha CRW8424S (SCSI):
* 4mb buffer
* fikt ook moeiteloos op 8x tijdens 't surfen
* werkt lekker onder win2k (ooit es 20 cd's achtermekaar mee gefikt)
* nog nooit een cd mee mislukt (kep er al 120 mee gefikt ofzo, audio en data)
* 4mb buffer
* fikt ook moeiteloos op 8x tijdens 't surfen
* werkt lekker onder win2k (ooit es 20 cd's achtermekaar mee gefikt)
* nog nooit een cd mee mislukt (kep er al 120 mee gefikt ofzo, audio en data)
Verwijderd
NOT!sony=plextor=creativelabs=hp=etc hebben allemaal het zelfde loopwerk van sony dus!
Ennu koop de plextor 8432T(A) das echt de beste ide die der op dit moment is... Zelf heb ik nog nooit buffer underuns gehad tijdens het schrijven ik heb der al 2 gehad dis mn 3e. Ik kan op 8x nog gewoon icqen, browsen en winampen! Das wel relaxed. Quaken onder het schrijven zou denk ik ook wel kunnen, maar dan moet ik wel op 1x schrijven.
Is het niet zoals dit??:
4mb buffer, fikken op 1x, dus das 150kb/s
zeg maar 4000/150=26.6 seconden buffer.(WOW)
Twerkt wel zo volgens mij je kan dus eigenlijk ff je computer opnieuw opstarten terwijl de brander gewoon doorfikt... hehe tuurlijk kan dat niet dat weet ik ook wel (duh) maare is wel grappig als het zou kunnen.
Kies maar voor de sony 140 hoor, die heb ik ook en is een prima brander, zelfde loopwerk als HP, met de sony kan je ook overbranden
Verwijderd
ik BLIJF fan van Plextor.. why??
ze zijn van puur STAAL en geen alluminum.. verder is het loopwerk ANDERS.. het is zover ik weet.. dubbelgelagerd, tevens inderdaad de 4 MB buffer.. saampies met de uitstekende support van Plextor en relaxte software blijf ik Plextor fan..
ze hebben t iedereen wel makkelijk gemaakt zeg met hun IDE-versie.. ik vin SCSI voor kwaliteit staan, maar Plextor heeft TOCH besloten die IDE versie te maken.. misschien wel een wijze stap richting de consumenten-markt.. ZEEER goede kwalleit, tegen een nog acceptabele prijs
ze zijn van puur STAAL en geen alluminum.. verder is het loopwerk ANDERS.. het is zover ik weet.. dubbelgelagerd, tevens inderdaad de 4 MB buffer.. saampies met de uitstekende support van Plextor en relaxte software blijf ik Plextor fan..
ze hebben t iedereen wel makkelijk gemaakt zeg met hun IDE-versie.. ik vin SCSI voor kwaliteit staan, maar Plextor heeft TOCH besloten die IDE versie te maken.. misschien wel een wijze stap richting de consumenten-markt.. ZEEER goede kwalleit, tegen een nog acceptabele prijs
Verwijderd
>>> Asmodai
wel! is het niet heel errug toevallig dat zowel plex/sony/hp allemaal op hetzelfde moment met een 8/4/32 idebrander komen??
plex 8/4/32 ondersteund nu ook clonecd en de yamaha/philips zullen dit volgens mij nooit doen dit komt dus bovenop de 1 jaar garantie en overburn mogelijkheid nou keuze snel gemaakt lijkt mij
wel! is het niet heel errug toevallig dat zowel plex/sony/hp allemaal op hetzelfde moment met een 8/4/32 idebrander komen??
plex 8/4/32 ondersteund nu ook clonecd en de yamaha/philips zullen dit volgens mij nooit doen dit komt dus bovenop de 1 jaar garantie en overburn mogelijkheid nou keuze snel gemaakt lijkt mij
Verwijderd
SuB>> HP heeft Sony binnenwerk en Plextor had het altijd van Sanyo(IDE weet ik niet zeker). Ik heb een Yamaha en CDClone mis ik dus echt niet heb wel beter progs.(CDRWIN,BlindRead,Nero) en de SCSI versie kan OOK overburne (zelf nog niet geprobeerd met mij IDE)
Er zijn maar twee echt fikkers Yamaha en Plextor.
Er zijn maar twee echt fikkers Yamaha en Plextor.
Komt er een beetje rot uit, maar we snappen wat je bedoeltplex 8/4/32 ondersteund nu ook clonecd
Hij ondersteunt nu RAW writing, en dus kun je met clone fikken
Pagina: 1