Toon posts:

filmpjes roteren

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, misschien kan iemand mij helpen: ik heb op een feest behalve foto’s, ook een aantal filmpjes (avi) met m’n digitale camera gemaakt en (stom, ja ik weet het) toen ik een dansend stel wilde filmen, heb ik de camera rechtop gedraaid. Ben vreselijk op zoek naar een oplossing om de filmpjes rechtop te krijgen zodat niet iedereen die ze wil bekijken op m’n homepage, een stijve nek krijgt ;). Misschien is het heel eenvoudig, maar ík kan het niet vinden. Wie weet de oplossing???
Hetty.

Verwijderd

google: rotate video

952 duizend linkjes, daar zit vast wel iets tussen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:55 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 08:25

bonzz.netninja

Niente baffi

ik gebruik gewoon virtual dub, is een filter die heet rotate

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Hier kun je allerlei progjes vinden voor dit soort werk!

Let's get lost! I know the way

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 08:31
Als je geen extra programmatuur wil installeren --> Windows Movie Maker.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, had al op Google gekeken, maar in het Nederlands: filmpjes roteren of avi roteren en kwam er niet uit. Had niet aan video gedacht (ben níet blond). En wat dat filter betreft: ga ik naar op zoek, btw, is dat een Photoshopfilter?
In ieder geval, beiden bedankt voor het snelle antwoord:)!
Hetty.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt! Goh, wat een alerte mensen zitten hier!
Hetty

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:02:
Bedankt, had al op Google gekeken, maar in het Nederlands: filmpjes roteren of avi roteren en kwam er niet uit. Had niet aan video gedacht (ben níet blond). En wat dat filter betreft: ga ik naar op zoek, btw, is dat een Photoshopfilter?
In ieder geval, beiden bedankt voor het snelle antwoord:)!
Hetty.
Geen photoshop natuurlijk. Photoshop is voor "photos" niet voor video. Toch wel een beetje blond dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 14-04-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb virtual dub gevonden en het werkt fantastisch!! Heel hartelijk bedankt voor de tip, bonzz.netninja! En Noork, het klopt: ik heb wat blonde plukken in m'n haar zitten, daar zal het wel door komen:P
Hetty.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 02-02 08:25

bonzz.netninja

Niente baffi

:) altijd fijn als mensen blij zijn. Ik gebruik het om filmpjes te comprimeren en te draaien zodat ik ze op mijn ppc kan bewonderen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52

Reinier

\o/

En, volgende keer geen filmpjes in portrait mode maken, want de kwaliteit van je filmpje gaat achteruit als je hem in virtualdub roteert en opnieuw comprimeert ;)

• Mentalist
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Reinier schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:28:
En, volgende keer geen filmpjes in portrait mode maken, want de kwaliteit van je filmpje gaat achteruit als je hem in virtualdub roteert en opnieuw comprimeert ;)
Ik weet 't niet. Je zal dan waarschijnlijk een grotere afstand nemen van hetgeen je wil filmen, en zodoende heb je gewoon minder pixels voor hetgeen je wil filmen, maar wel met een hoop (waarschijnlijk ongebruikte) ruimte eromheen (allemaal verloren pixels die in portrait blijkbaar wel nuttig gebruikt konden worden). Dan komt het de kwaliteit ook niet ten goede natuurlijk.

offtopic:
Aaargh, een nieuw "wup" icon :X :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2005 20:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1