[Office2000 + Win2K3] schijf vol melding bij opslaan

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Na het vervangen van een Samba 3.0 server door een Win2K3 SBS machine hebben alle clients die Office2000 gebruiken bij het opslaan op de netwerkschijf regelmatig de volgende melding:

"De schijf is vol."

gevolgd met:

"Het document is niet opgeslagen."

Ik kan vervolgens gewoon dat bestand opslaan op harddisk en alsnog handmatig kopieren, dus die schijf is niet vol. Bij zoeken op google kom ik alleen maar posts tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben, een oplossing is echter nergens te vinden. Dit probleem schijnt al te bestaan sinds Windows 2000, vreemd dat dat nog niet opgelost is met 2K3.

Verwijderd

Als http://support.microsoft.com/?id=830265 jouw probleem beschrijft, dan ligt het niet zozeer aan windows 2003 maar aan third party filter drivers en daar kan Microsoft moeilijk wat aan doen.

• _JGC_
Toch vreemd dat Windows 98 met Sophos antivirus en Office 2000 zowel met windows NT4 als met Samba 2.2 als met 3.0 nooit problemen hebben gehad, en dat nu ineens op Win2K3 de boel in de soep loopt.
De win2k3 server is verder helemaal standaard, staat helemaal geen third party software op die op filesystem niveau werkt (de server heeft dus geen virusscanner, aangezien elke client die wel heeft)

Edit:
In het artikel wordt ook gepraat over een DFS share, dit netwerk maakt geen gebruik van DFS.

[ Voor 12% gewijzigd door _JGC_ op 14-04-2005 17:42 ]

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je zou het verse SP1 voor Windows 2003 kunnen overwegen...

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Edit:
In het artikel wordt ook gepraat over een DFS share, dit netwerk maakt geen gebruik van DFS.
er staat ook `one or more of the following symptomps' dus je hoeft geen DFS te hebben om deze meldingen te zien.
Zie je nog meldingen in je event log? Wat voor andere software draait er op de server?

• _JGC_
Server is Win2K3 SBS standard, met als extras erop nog MSSQL2000 SP3 + alle updates en Sophos Enterprise Library. Behalve SP1 is die hele server up2date met alle fixes en patches. Sophos enterprise library draait alleen scheduled om de Intercheck CIDs te updaten, verder doet sophos helemaal niets op die server.

Ik heb vanmiddag ff een ExcludeNetwork=yes optie of iets dergelijks in InterChk.cfg gedumpt in de CID voor win9x. Het lijkt mij eerder een timeout te zijn waardoor de combinatie win9x+win2k3 over de zeik gaan. Het gaat hierbij over Excel documenten van 2-3MB, terwijl kleine documentjes gewoon wel op willen slaan vanuit Excel.
Als ik een document opsla vanuit Excel zie ik ook dat ie even inhoudt, en dan in 3 stappen de statusbar opvult en dan met die melding komt. Het vreemde is ook dat het probleem niet consistent is. Soms doet ie het "ineens" weer, of na een reboot is het probleem "opgelost", om na een paar uren weer te komen.

• _JGC_
*kick*

Probleem gevonden, voor de mensen die dit ook meemaken (lijkt me geen uitzondering, google stond er vol mee), ff flink diep de KB doorspitten, 20 links volgen en uiteindelijk kom je op dit artikel uit:

http://support.microsoft.com/kb/230164/EN-US/

Wat het doet, joost mag het weten, nergens iets over te vinden, maar het werkt wel 8)7

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je smb signing uitgezet op die sbs2003 DC :? dat geeft namelijk ook regelmatig problemen met voornamelijk office files (het aan hebben staan, wat standaard het geval is geeft de problemen) het uitzetten lost het op

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 10-05-2005 22:16 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms05-011.mspx

Deze zorgt in een mixed omgeving van 98 clients en NT5.x servers ook voor problemen zoals jij ze beschrijft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1