Toon posts:

Hoe site bewerken door gebruikers?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gebouwd voor een carnevals vereniging hier in de buurt.
Ik vind dat het er best ok uit ziet enzo alles werkt inmiddels.
Maar nou moet er nogal vaak wat aangepast of iets toegevoegd worden.
Omdat dit redelijk vaak is, ben ik opzoek naar iets waarmee hun dat zelf kunnen doen. Want ik heb geen tijd en zin omdat te blijven doen. En om de gebruikers het html te laten veranderen is ook geen oplossing want dat vinden ze veel te ingewikkeld

Ik heb iets gevonden van een cms ofzo iets. Maar hier zijn veel varianten in en volgens mij moet ik ook de site opnieuw gaan bouwen. Is er ook iets waarmee dit niet hoeft en wat redelijk makkelijk te maken is?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zoek bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com naar enkele CMS'en, en test ze een beetje uit welke naar jouw wens is.
Ook kan je zelf eens iets inelkaar programmeren.
En het gebruik van HTML kan best gevaarlijk zijn, daarom zijn er UBBcodes tot leven geroepen waarmee je texten in beperkte maten kan wijzigen qua opmaak.

Succes...

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 14-04-2005 16:32 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, je huidige site is nou eenmaal geen CMS. En dus moet je wat moeite doen met je migratie. Maar als je de gemiddelde setup van een CMS doorloopt en je huidige teksten erin kopiert ben je zo klaar.
Tenzij je site nu heel erg groot is, maar dan heb je te lang op de verkeerde manier doorgewerkt. ;)

{signature}

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Tsja... je zou iets als Macromedia Contribute kunnen uitproberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar wat ik heb begrepen is het een WYSIWYG-editor die het FTP-gedeelte voor z'n rekening neemt en waar een sitebeheerder remote zijn files mee kan editen. :)

Schijnt behoorlijk fool-proof te zijn. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 11:44

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb hier een keer php in combinatie met een msql database gebruikt. ik weet niet of je hier ervaring mee hebt?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kort antwoord : nee.

Lang antwoord : je kunt 't ze semi-makkelijk maken door server-side includes te gebruiken zodat ze in feite alleen maar een tekstbestand hoeven te typen wat altijd op een vaste plaats komt. Updaten, automatisch datum invoeren en zo zit er dan niet in, maar het is in ieder geval al minder afschrikwekkend dan allerlei HTML-code waar omheen gewerkt moet worden.

Overigens zijn eenvoudige CMS'en niet lastig. Check ook het Mambo-topic; alhoewel het super-uitgebreid en lastig kan zijn zitten er een hoop standaard-onderdelen in die je zo out of the box kan gebruiken. De layout is dan weer wat lastiger, maar daar zijn weer templates voor. Pas dan alleen de header of zo aan, en klaar :).

PHPNuke is misschien ook bruikbaar, en eenvoudiger.

Een andere methode is het zelf schrijven van zoiets. Ook niet onoverkomelijk moeilijk.

(bah, spuit 38723 :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 14-04-2005 16:33 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
Content Management Systeem

1) Zelf maken
2) Uitbesteden
3) Standaard-geval kopen

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1