Toon posts:

[Dscaler] Hoe weer geluid uit 150MCE Hauppage krijgen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers (ik hoop niet dat dit het verkeerde forum is :) ),

mijn probleem met mijn haupauge 150MCE is dat ik geen geluid heb bij Dscaler 1 keer had ik wel geluid maar dat was na het uninstallen van een programma genaamd radio fm sindsdien heb ik het nooit meer voormekaar gekregen.
maar ik weet niet wat ik anders kan nemen dan Dscaler (wat gratis is) en ik hoef niet te gaan knoeien met stekkertjes want in mijn pc tv kaart zit het geluids gedeelte al in de kaart zelf.
ik heb wekenlang gezocht voor een oplossing dus ik kan nergens anders naartoe gaan dan naar mijn mede tweakers!

ik hoop dat ik iedereen goed genoeg heb geinformeerd :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
probeer media portal (ook gratis maar wel wat uitgebreider dan dscaler) eens, en installeer de drivers opnieuw.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ChrisTV, daar is geloof ik ook een gratis versie van :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
media portal en christv heb ik allang geprobeerd :'(

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie nog een programma wat ECHT gratis is en wat kwa sound haast nooit problemen heeft?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat programma van Hauppauge zelf misschien :?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als het eerst wel heeft gewerkt; is een clean install dan niet de simpelste oplossing? Verder mis ik even wat je zelf al geprobeerd hebt; een herinstallatie van je drivers lijkt mij bijvoorbeeld enigsinds logisch :) Verder pas ik je topictitel nog even aan.

150MCE hauppauge > [Dscaler] Hoe weer geluid uit 150MCE Hauppage krijgen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een herinstallatie gedaan en het werkt nog steeds niet en ik kan het nergens op het internet vinden!

Verwijderd

Topicstarter
nooit meer een hauppauge tv kaart voor mij :(

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand de oorzaak van dit probleem want ik kan het echt nergens maar ook nergens vinden!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

3 x posten in 45 mins gaat je iig niet verder helpen :/
Hoe staan je instellingen (in Dscaler) als je naar Settings --> Audio Mixer setup gaat? Screenshotje? En druk eens op de M (= mute on/off), misschien dat dat het is?

Wees consequent, maar niet altijd

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het zal vermoedelijk liggen aan een instelling qua audio settings, een kapotte audio-doorlus-kabel of gewoon een (deels) kapotte tv kaart.

Ik zou hauppauge kaarten in ieder geval niet zomaar veroordelen :D Als het eerder een keer gewerkt heeft, zal het probleem vermoedelijk ergens in je instellingen liggen.

Aangezien je zelf al andere software geprobeerd hebt, neem ik aan dat je de Mute (M) optie, en volume instellingen al nagekeken hebt? Heb je de audio mixer instellingen ook al geprobeerd (wat Ook aanhaalt)?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Bij voorbaat excuus voor het schopje, maar de TS heeft hetzelfde probleem als ik nu ook ondervind. Het beeld is prachtig, het programma draait soepeler dan de MCE player, dus op dat punt ben ik tevreden. Helaas krijg ook ik er geen geluid bij. Ik heb de instellingen van het programma allemaal bekeken, maar heb tot nu toe geen goede combinatie weten ten vinden.

Onder DShow > Audio Input staat "Audio Tuner" geselecteerd. Ook staat daar nog twee keer "Audio Line", wat geen resultaat geef als ik die selecteer. Mijn vermoeden is dat die Tuner wel goed is.

Dan is er nog onder Setting de Audio Mixer. Daar is een screenshot duidelijker denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/mixer.jpg
En daarbij natuurlijk even de windows volume control gechecked om te kijken of dat ding niet per ongeluk op mute staat:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/windows.jpg

Ik herinner mij hetzelfde probleem onder het Windows MCE besturingssysteem met dezelfde kaart en daar ook met de bijgeleverde software of de MCE player geen geluid. Het probleem zat 'm er toen in dat ik een Engelse versie gebruikte. Ondanks dat de tuner netjes op PAL-B stond, wilde het programma iets met Engels geluid doen :) Daar bracht deze setting uitkomst onder het control panel (configuratiescherm):
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/got/language.jpg
Door die op "Netherlands, The" te zetten kreeg ik toendertijd wel geluid. Jammergenoeg wil dat hier ook niet baten. Zijn er mensen met suggesties over hoe dit op te lossen is, want ik weet dat er geluid uit kan komen, het heeft onde MCE gewerkt :)

Ik ben nog helemaal niet in DScaler, maar volgens mij heb ik alle settings wel ongeveer gehad... help enzo ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• B-Man
  • Niet online
Draai je Dscaler 4 of 5? (Ik draai hier op DScaler 4.1.6, en kan me nog goed herinneren dat toen 4.x net uitkwam, ik daarmee ook geen geluid had. Mocht je 5.x draaien, download dan eens de nieuwste 4.x, en probeer het daarmee.)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hmm ik draai inderdaad versie 4 (4.1.11 om precies te zijn), en die komt netjes van de officiele site, dus het lijkt me dat die zou moeten werken. Ik ben nieuw met het programma, dus alles is zeg maar nog default, op bovenstaande instellingen en de channels na :)

[ Voor 50% gewijzigd door Kaastosti op 04-06-2005 17:56 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Probeer eens andere "Mixer Line" voor je source input?! Bij mij heeft de TV audio een eigen kanaal ("TV Tuner Audio") maar dat ligt er maar net aan hoe je je audio hebt aangesloten (doorlus kabeltje vs intern aangesloten).

En zorg er ev ook voor dat alle afspeel volumes zichtbaar zijn in die Windows Audio overview. Je kan nl kiezen wat je wil zien bij de opties!

[ Voor 29% gewijzigd door Ook op 04-06-2005 18:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De hauppauge PVR-150 heeft geen kabeltjes whatsoever... alles gaat over de PCI bus, zo ook het geluid. Andere Mixer Lines heb ik allemaal geprobeerd, geen geluid. Alle volumes zichbaar maken is heel leuk, maar als ik daardoor de opties SPDIF en Microphone er bij krijg biedt dat niet echt heel veel extra informatie :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En toch nog maar een schopje omdat ik nu in ieder geval geluid met met die kaart en dscaler. Gisteren wilde ik weer eens een poging wagen, startte dscaler en kreeg ineens geluid... ik schrok me rot. Stappen terug getraceert en kwam er achter dat het geluid het wel doet na het starten van een ander tuner programma, MyTV, wat ik ook uit een topic hier ergens heb gevonden.

Dit programma is hier te vinden en als je eerst MyTV start en daarna dscaler heb ik in ieder geval gewoon geluid. Daarbij in dscaler allemaal standaard settings, geen aparte kaarten, kanalen of whatever :) het is een work-around, maar het werkt wel :P

• B-Man
  • Niet online
Dat heb ik ook ooit gehad herinner ik me net. Dat als ik eerst de meegeleverde software van mijn kaart startte, en daarna DScaler, dat ik dan wel geluid kreeg, en anders niet. Dat is toen echter met een nieuwe versie van DScaler opgelost.

Misschien even een berichtje op het forum van DScaler zetten?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Goed plan... zal even een mooie post bouwen daar :)
Naah moet ik weer registreren, ze zoeken het maar op google en komen dan hier uit :P

[ Voor 46% gewijzigd door Kaastosti op 03-07-2005 16:45 ]

Pagina: 1