Toon posts:

Windows XP - alluser profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik hier niets over kan vinden en ik aan mijn zoek kunsten begin te twijfelen omdat het probleem toch vaker voor komt.... het volgende..

De all user profile op veel machine's is verplaatst naar c:\windows\profiles\all users. Zo ver ik kan zien is dit gebeurt nadat de machine is gemoved van een nt4.0 domein naar Active directory.

Welnu, ik wil hem terug hebben naar c:\documents and settings. Als work around kan je wel de icons van c:\documents naar c:\windows\profiles copieren, maar dit lijkt me geen goeie oplossing,

verder heb ik het aangepast in het register onder hkeylocal\software\explorer\shell32 ofzoiets, maar windows gooit alles naar een reboot weer terug op c:\windows\profiles

Iemand ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor zover ik weet staat standaard in XP de All Users profile in C:\Documents and Settings.

In Windows NT4 was het wel C:\WINNT\Profiles

Of mis ik nu iets uit jouw verhaal?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:24:
Hallo,

Omdat ik hier niets over kan vinden en ik aan mijn zoek kunsten begin te twijfelen omdat het probleem toch vaker voor komt.... het volgende..

De all user profile op veel machine's is verplaatst naar c:\windows\profiles\all users. Zo ver ik kan zien is dit gebeurt nadat de machine is gemoved van een nt4.0 domein naar Active directory.

Welnu, ik wil hem terug hebben naar c:\documents and settings. Als work around kan je wel de icons van c:\documents naar c:\windows\profiles copieren, maar dit lijkt me geen goeie oplossing,

verder heb ik het aangepast in het register onder hkeylocal\software\explorer\shell32 ofzoiets, maar windows gooit alles naar een reboot weer terug op c:\windows\profiles

Iemand ?
Idd... wat is het probleem nou?
je weet toch waar de alluser account staat of vergis ik me nou.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk.

Ik heb hier alleen een x aantal machine's van welke de profile nu ineens in c:\windows\profiles staat.

(Windows XP machine's dus, waarvan ze in c:\docuemnts and settings zouden moeten staan)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:40 ]

Verwijderd

zoek op ProfilesDirectory in je registry.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat Goed, "%systemdrive%\documents and settings".

ook als ik in een cmd echo %allusersprofile% intype komt hij met c:\documents and settings\all users" op de proppen.

Zo ver ik nu kan zien gaat het alleen om het start menu. (right click- open all user) Deze verwijst naar een lege dir. c:\windows\profiles. wat resulteert in een half leeg start menu. en aangezien ik veel van deze machine's heb, is dit best lastig.

Verwijderd

Topicstarter
mag ik al schoppen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de server wel gewoon helemaal nieuw geinstaleerd? Of heb je hem echt overgezet 1:1 dus alle gebruikersaccounts van nt4.0 naar win2k3 server geplaats?

Dat kan namelijk wel heel wat probleempjes geven.
Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken en dan te controleren of deze wel klopt op die systemen...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Werkstation, Als ik deze opnieuw installeer is het probleem weg, maar dan moet ik een x aantal wekrstatiotions opnieuw installeren. en daar heb ik geen zin in.

De user accounts zijn opnieuw aangemaakt op het andere domein, maar ook als ik met een lokaal account inlog op de lokaale werkstation blijft het het zelfde,

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 12:22 ]

Pagina: 1