Toon posts:

Inrichten netwerk voor gebruik webserver (newby-ish)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met een plan bezig voor het gebruik van een CMS alhier op kantoor (20 medewerkers) en het is de bedoeling dat het ook van buiten kantoor benaderd kan gaan worden in de vorm van een Extranet dus. Toegang van buitenaf doen we nog niet dus nu is er alleen een firewall.

De webserver met het CMS moet ook gegevens uit onze SQL 2000 server halen en het kan dan gaan om gevoelige informatie. Een goede beveiliging is gewenst dus. Ik dacht aan het volgende:

internet => firewall (hebben we nu) => CMS server voor directe requests en rest voor interne netwerk=> firewall (nieuw) <=> SQL server

Nu heb ik begrepen dat de webserver in een DMZ moet komen te staan qua veilig maar het fijne weet i niet van.

Hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Althans, voor het plan dat ik moet schrijven dus.

gr,
Hendrik

Verwijderd

Sorry, maar dit is niet de manier waarop wij op dit forum werken. Het probleem is dat jij nog in een veel te algemene fase bent en je vooral een probleem hebt met je aanpak.

Het is dus aan jou om je eerst eens in de stof te verdiepen (wat is een DMZ eigenlijk?) en dan met praktische problemen hulp te zoeken.

Ook zou ik je aanraden het te overwegen hiervoor een professional in de arm te nemen die dit soort dingen vaker heeft gedaan.

Een beginnetje:
[google=dmz]

Dit topic is gesloten.