Ik wil in Symantec Antivirus 9 (= Norton Antivirus Corporate Edition 9.0) een file vanaf de command line scannen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik weet gewoon niet welke executable ik moet runnen.. En heb ze zo'n beetje allemaal geprobeerd.
Wil namelijk in MSN voor alle gebruikers hier installen dat received files door SAV9 gescand worden. De realtime protection vertrouw ik niet meer zo. Ik gebruik hier nu al een jaar of drie NAVCE/SAV in managed mode op het netwerk, en dat werkt prima, elk uur nieuwe updates enzo, maar vorige week is er toch nog een of ander virus bij iemand door z'n MSN Messenger naar binnen gekomen. En pas toen het kwaad was geschiedt, kwam de realtime protection eens om de hoek kijken.. Da's niet handig.
Heb nog maar 1 topic gevonden met iemand met hetzelfde probleem:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-21796.html
De help files, knowledge base van symantec, google, etc, leveren me niets nuttigs op, alleen dat je files manual kunt scannen in de windows explorer. Tja, daar heb ik niets aan..
Iemand suggesties? (behalve eventjes overstappen op een andere virusscanner
)
Wil namelijk in MSN voor alle gebruikers hier installen dat received files door SAV9 gescand worden. De realtime protection vertrouw ik niet meer zo. Ik gebruik hier nu al een jaar of drie NAVCE/SAV in managed mode op het netwerk, en dat werkt prima, elk uur nieuwe updates enzo, maar vorige week is er toch nog een of ander virus bij iemand door z'n MSN Messenger naar binnen gekomen. En pas toen het kwaad was geschiedt, kwam de realtime protection eens om de hoek kijken.. Da's niet handig.
Heb nog maar 1 topic gevonden met iemand met hetzelfde probleem:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-21796.html
De help files, knowledge base van symantec, google, etc, leveren me niets nuttigs op, alleen dat je files manual kunt scannen in de windows explorer. Tja, daar heb ik niets aan..
Iemand suggesties? (behalve eventjes overstappen op een andere virusscanner
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!