Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SAV9]Command line scannen file?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik wil in Symantec Antivirus 9 (= Norton Antivirus Corporate Edition 9.0) een file vanaf de command line scannen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik weet gewoon niet welke executable ik moet runnen.. En heb ze zo'n beetje allemaal geprobeerd.

Wil namelijk in MSN voor alle gebruikers hier installen dat received files door SAV9 gescand worden. De realtime protection vertrouw ik niet meer zo. Ik gebruik hier nu al een jaar of drie NAVCE/SAV in managed mode op het netwerk, en dat werkt prima, elk uur nieuwe updates enzo, maar vorige week is er toch nog een of ander virus bij iemand door z'n MSN Messenger naar binnen gekomen. En pas toen het kwaad was geschiedt, kwam de realtime protection eens om de hoek kijken.. Da's niet handig.

Heb nog maar 1 topic gevonden met iemand met hetzelfde probleem:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-21796.html

De help files, knowledge base van symantec, google, etc, leveren me niets nuttigs op, alleen dat je files manual kunt scannen in de windows explorer. Tja, daar heb ik niets aan..

Iemand suggesties? (behalve eventjes overstappen op een andere virusscanner :+)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hieraan te zien KAN het wel blijkbaar wel. http://kbase.pmail.gen.nz...069-4C43-A82933BCB0E5E21D
The Corporate NAV installation includes the rollout parts for clients, including a DOS version of NAV that will be used here for the Mercury Policy.
Het lijkt er dus op dat je een extra component zal moeten installeren wat er normaal niet bij zit. (Op de sav 9 client op mijn PC zit dit inderdaad niet)

Anders zou je F-prot kunnen gebruiken als extra scanner, die is gratis (al weet ik niet hoe dat zit, bijna alles wat gratis is kost bij bedrijfsmatig gebruik toch geld is mijn ervaring)
http://kbase.pmail.gen.nz...4D8-4FC3-AD5F7E6F739E3B6C

Of clamwin, dat is sowieso gratis:
(Is een simpele on-demand only scanner, zonder realtime protector dus)
http://www.clamwin.com/

[ Voor 91% gewijzigd door smvs op 14-04-2005 16:58 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Zover ik weet zat er bij SAV CE8 een Legacy CD bij voor oa. de DOS Command-Line Scanner. We hebben toevallig laatst geupgrade naar SAV CE9 en daar zat de CD niet bij.

/edit
Ik heb het even gecontroleerd en er zat bij SAV CE8 inderdaad een CD bij die "Legacy Solutions" heet. Deze bevat versie 7.61 voor oa. de DOS Command-Line Scanner. SAV CE9 bevat deze CD niet meer.

[ Voor 47% gewijzigd door JoetjeF op 14-04-2005 17:01 ]

• axis
Woei, eindelijk eens feedback inderdaad.. frustrerend als je maar niets kunt vinden ;) Hmm.. als ie er bij 9 niet meer bij zit, wordt het lastig.. Net ook al met Sysinternals Process Explorer lopen zoeken of ik misschien kan zien hoe de explorer die scanner aanstuurt, maar wordt er ook niet wijzer van..

Een andere simpele virusscanner zoals F-Prot is inderdaad ook een optie, die gebruik ik ook al op een linux doos om inkomende mail te filteren (voor het m'n Exchange in loopt)..

Edit: hmm.. register doorgespeurd naar die shell extension, ook niets te vinden..

[ Voor 9% gewijzigd door axis op 15-04-2005 02:00 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16
Als je deze informatie al hebt, dan is dat mooi, maar dan zijn er eventueel nog anderen die er van kunnen leren :)

ik denk dat je die command line scanner nog kan downloaden:
Link naar Symantec info over vpscan.exe

Het is mij gelukt om met vpscan.exe bestanden die je via msn binnenkrijgt te scannen met de volgende command line:

"c:\Program Files\Symantec AntiVirus\vpscan.exe" /admin "%1"

moet je natuurlijk wel vpscan.exe in je symantec antivirus dir zetten :D

je kan zelf nog wat experimenteren met de andere opties die je kan vinden op bovenstaande link, maar op deze manier werkt t en zelf weet ik verder niets van command lines, dit leek me alleen wel een goede (afgeleid van hoe windows andere bestand typen met een programma opent :D) en het bleek te werken :) (dat scan schermpje krijg je te zien en dan wordt het bestand gescand net als dat je "Scan for Virusses..." doet uit context menu in explorer.

Suc6

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 22:57
Ik heb ook gezocht naar de commandfile in Symantec Antivirus 9.
In MSN gebruik ik deze:
"C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe"

Gewoon een kwestie van een aantal executables proberen in de Symantec folder.
Volgens mij werkt die gewoon.

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16
Sured schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:04:
In MSN gebruik ik deze:

volgens mij is het zoizo niet echt nodig om syamntec av 9 nog appart te laten scannen als je real time ding aan hebt staan (wat standaard aan staat en anders wordt geactiveerd na 1 minuut ofzo), want de real time scan engine checkt alle bestanden die worden uitgevoerd of worden onvangen dacht ik.
Het is dus een hoop denken en gissen, maar ikzelf maar me niet al te veel zorgen om de veiligheid van mijn pc :) gewoon geen stomme dingen openen :O

ps. rtvscan is dus real time virus scan ;) en die draait dus al!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Enyan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:31:
[...]

volgens mij is het zoizo niet echt nodig om syamntec av 9 nog appart te laten scannen als je real time ding aan hebt staan (wat standaard aan staat en anders wordt geactiveerd na 1 minuut ofzo), want de real time scan engine checkt alle bestanden die worden uitgevoerd of worden onvangen dacht ik.
Het is dus een hoop denken en gissen, maar ikzelf maar me niet al te veel zorgen om de veiligheid van mijn pc :) gewoon geen stomme dingen openen :O

ps. rtvscan is dus real time virus scan ;) en die draait dus al!
Als je de openings post had gelezen had je geweten dat dit iig voor de TS niet toereikend was.

Bovendien denk ik dat er ook niet voor niets een pop3 scanner ingebouwd zit in deze scanner, dat is in principe ook dubbel.

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 01-05-2005 17:25 ]

• axis
Sured schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:04:
In MSN gebruik ik deze:

Weet je wat het leuke is? Die rtvscan.exe scant niet.. op www.eicar.com kun je de alom bekende eicar.com ophalen om je virusscanner te testen, en dan zie je ook dat die rtvscan niets doet. Die start alleen de realtime scan op, maar scan niet iets dat jij specificeert..

• axis
Enyan schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:24:
ik denk dat je die command line scanner nog kan downloaden:
Link naar Symantec info over vpscan.exe

Het is mij gelukt om met vpscan.exe bestanden die je via msn binnenkrijgt te scannen met de volgende command line:

"c:\Program Files\Symantec AntiVirus\vpscan.exe" /admin "%1"
You da man! Werkt inderdaad prima (zo te zien), nu nog even testen met eicar..

Pagina: 1