Ik ben van plan om mijn 24p switch te modden. Ik zat te denken aan plexi in de bovenkant en neon aan de binnenkant. Maar na enig doormeten kan ik geen 12v lijn vinden. Wel zijn er 2 5v lijnen (voor de fans). Nou ben ik benieuwd of die kan opbrengen naar 12v. Of is er een mogelijkheid om vanaf de stroomstekker een 12v aan te maken?
grote kans dat er inderdaad geen 12 Volt in zit. Chips werken vaak op 5V dus waarom 12 V maken. Ook is het sterk de vraag of de voeding het trekt. Een voeding in een switch is gemaakt op een vaste load. De fabrikant weet natuurlijk wat er gevoed moet worden. Als je een case koopt weet de fabrikant niet wat je allemaal aansluit en heb je dus meer prik nodig
Ik zou gewoon een 12 volts adaptertje ernaast leggen. Is natuurlijk minder mooi dan gewoon intern houden, alleen weet je dan zeker dat je je switch niet verkloot....
Ik heb ongeveel het zelfde probleem. Ik hem een router die erg warm word,
dus ik wil er een fan op zetten alleen er komt 5V binnen, en ik denk dat het fannetje
hier niet echt snel van zal gaan draaien.
Is dan een 12 volts adaptertje er naast leggen een goede optie? Of zijn er andere
alternativen? (behalve een nieuwe router kopen
)
dus ik wil er een fan op zetten alleen er komt 5V binnen, en ik denk dat het fannetje
Is dan een 12 volts adaptertje er naast leggen een goede optie? Of zijn er andere
alternativen? (behalve een nieuwe router kopen
Topic kapertemeth schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:48:
Ik heb ongeveel het zelfde probleem. Ik hem een router die erg warm word,
alternativen? (behalve een nieuwe router kopen)
5 volt is ruim voldoende in de meeste gevallen voor een fan, en helemaal om een router te koelen.
Intern in je router heb je toch je 230 wisselstroom? Vanuit daar kun je zelf een spanningsbronnetje knutselen voor 12V.... Is niet zo heel veel werk hoor
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
SorryMister I schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:51:
[...]
Topic kapert
5 volt is ruim voldoende in de meeste gevallen voor een fan, en helemaal om een router te koelen.
Maar toch bedankt!
Verwijderd
En als als je geen zin hebt in 2 adapters (de standaard en de 12V voor de ccfl) kun je evt. met een spannings regelaar (LM 317 oid) de 5v voor de switch uit je 12v adapter halen.
offtopic:
BTW: Kamphuuzz van schuitema?
BTW: Kamphuuzz van schuitema?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 13:13 ]
Pagina: 1