[HTML] Tabel 100% hoog in ongedefineërde hoogte van cell

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15
Goed mijn topic titel kan misschien duidelijk zijn, misschien ook niet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56647/full.jpg

Kortweg komt de code van de cell waar het in Internet Explorer fout gaat, en in Firefox goed op het volgende neer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
        <td>

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="calendar-today">
          <tr>
            <td><div align="center">5</div></td>
          </tr>
        </table>

</td>
....

De breedte en hoogte van de cell worden dus uitberekend, de tabel moet 100% hoog en 100% breedt zijn.

Op de een of andere manier gaat dit in IE fout, en in Firefox goed!
Wat kan ik hier aandoen, ZONDER een vaste waarde vd hoogte/breedte aan de cell toe te kennen?

Verwijderd

div in een cell? Is het dan niet netter om gewoon alleen divjes te gebruiken? Dan ben je van alle problemen af :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een table met maar één cel, waar je vervolgens een div in zet? :? Laat die hele table dan weg... :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

sowieso een tabel die een hele td moet beslaan en daar nog weer een divje in.. is wel erg dubbel - dubbel op. style gewoon je bovenliggende <td>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
        <td> <---------------------------- DEZE DUS

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="calendar-today">
          <tr>
            <td><div align="center">5</div></td>
          </tr>
        </table>

</td>
....

Verder lijkt me het gebruik van een tabel hier semantisch wel correct. itt wat hereIam suggereert :)

edit:
ben weer es laat

[ Voor 19% gewijzigd door Sappie op 14-04-2005 16:15 ]

Specs | Audioscrobbler

• Morphine
Ok mijn excuses.. Het uiteindelijke plan wordt om de tabel 3 rows te geven waarin de onderste weer verdeeld is in 3 coloms

spans en divs worden dus geen optie (vooral omdat het hele geheel schaalbaar gaat worden)

[ Voor 28% gewijzigd door Morphine op 14-04-2005 16:17 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 08-05 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ergens heb ik het idee dat het misschien gewoon voldoende is om die ene cell een aparte className (bv class="geselecteerdeDatum") te geven ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Sappie schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:14:
Verder lijkt me het gebruik van een tabel hier semantisch wel correct. itt wat hereIam suggereert :)
Op zich is een tabel hier misschien wel op zijn plaats maar ivm de layout (achtergrondkleur en vierkante vakjes) en het gebruik van 'height' lijkt me hier div wat beter, toch :P

@TS, kun je td met de geselecteerde datum geen bepaalde achtergrondkleur geven (in plaats van de div wat je nu denk ik doet?)?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:23 ]

• Sappie

Sappie

Morphine schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:14:
Ok mijn excuses.. Het uiteindelijke plan wordt om de tabel 3 rows te geven waarin de onderste weer verdeeld is in 3 coloms

spans en divs worden dus geen optie (vooral omdat het hele geheel schaalbaar gaat worden)
Volgens mij gaat je het geven van de height van 100% in je 'inner' tabel niet lukken met IE6 in standards compliant mode (pin me hier niet op vast). Forceer IE6 maar es in Quirksmode en zie dat het dan wel werkt.

Of je dit wilt is een andere vraag, maar ik denk dat je, als je IE6 in standards mode wilt hebben, niet om het gebruik van een of ander imho ranzig javascriptje heen kan.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:20:
[...]

Op zich is een tabel hier misschien wel op zijn plaats maar ivm de layout (achtergrondkleur en vierkante vakjes) en het gebruik van 'height' lijkt me hier div wat beter, toch :P

@TS, kun je td met de geselecteerde datum geen bepaalde achtergrondkleur geven (in plaats van de div wat je nu denk ik doet?)?
Achtergrond kleur en vierkant vlakjes? Een table cell is ook niet rond en kun je perfect een achtergrond kleurtje geven hoor :) Ook het gebruik van height icm table-cells werkt goed. Het wordt echter wel tricky wanneer gebruik wilt maken van percentages.

[ Voor 36% gewijzigd door Sappie op 14-04-2005 16:26 ]

Specs | Audioscrobbler

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RM-rf schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:14:
ergens heb ik het idee dat het misschien gewoon voldoende is om die ene cell een aparte className (bv class="geselecteerdeDatum") te geven ...
Dan volstaat id="geselecteerdeDatum" ook, classes gebruik je i.c.m CSS namelijk voor styles, die dezelfde styles moeten hebben... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-04-2005 16:27 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 08-05 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GJ-tje schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:27:
[...]
Dan volstaat id="geselecteerdeDatum" ook, classes gebruik je i.c.m CSS namelijk voor styles, die dezelfde styles moeten hebben... ;)
en wat als er twee datum-tabellen op die pagina voorkomen?

dit lijkt me weldegelijk absoluut een class, een ID is onlogisch (ik pas het liefste zo weinig mogelijk IDs toe, enkel daar waar het absoluut noodzakelijkis, om een uniek element te creeeren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Morphine
ook leuk: de verschillen tussen XHTML 1.0 (=auw) en HTML 4.0(=geen auw) :(

• Sappie

Sappie

Als je een volledig HTML 4.0 DTD gebruikt zou je geen verschillen (qua box-model e.d) tussen HTML 4.0 en XHTML moeten zien volgens mij hoor :) Waarschijnlijk heb je geen volledig HTML 4.0 DTD en forceer je IE dus in quirksmode.

[ Voor 14% gewijzigd door Sappie op 14-04-2005 17:27 ]

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1