[Office] "Bestand openen" menu aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hoi hoi,

Als ik met een office applicatie (Word, Excel) een bestand wil openen krijg je een menu met aan de linker kant een aantal snelkoppelingen. Zoals: "Onlangs Geopend" ; "Bureaublad" enz.

Is het misschien mogelijk om deze items aan te passen doormiddel van bijvoorbeeld een registeraanpassing?

Want ik maak van die standaard items bijna nooit gebruik.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Dit is helemaal niet Office specifiek?
Is gewoon het standaard 'Openen' dialoogje.

Maar volgens mij kan je dit doen met Tweak UI. Weet het niet zeker en kan niet checken want heb geen Tweak UI. Kan ook zijn dat ik me nu helemaal vergis...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

Garyu

WW

Je kan gebruik maken van de "Persoonlijke menu's" die ingebakken zitten in nieuwere versies van Office (vanaf 2000 geloof ik). Deze laten alleen veelgebruikte menu-opties zien, en laten andere weg. Of het fijn werkt is een tweede, zelf haat ik deze 'feature'.

Dingen zelf toevoegen aan het menu is volgens mij niet mogelijk.

Hrm sorry, verkeerd gelezen. Je wil de opties tijdens het dialoogvenster "Openen..." veranderen. Dat kan met Tweak UI of met verwante tweakprogramma's wel aangepast worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 14-04-2005 14:52 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Standaard blijft er in staan. Staat wel in de registry, maar weet zo ff snel niet waar.

Toevoegen doe je zo:
Bladeren naar de map die je wilt toevoegen, deze selecteren en dan het pijltje naast extra aanklikken en kiezen voor "Toevoegen aan mijn locaties". Door in dat linker scherm de map te selecteren en te rechtsklikken kun je hem omhoog zetten ;)

Het kan dus zonder TweakUI. Ik zal de regkey ook ff opzoeken. Is wel voor eigen risico, want ik heb er nog niet mee getest.

[ Voor 34% gewijzigd door Pewwy op 14-04-2005 15:01 ]

• Jackazz
Pewwy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:59:
Standaard blijft er in staan. Staat wel in de registry, maar weet zo ff snel niet waar.

Toevoegen doe je zo:
Bladeren naar de map die je wilt toevoegen, deze selecteren en dan het pijltje naast extra aanklikken en kiezen voor "Toevoegen aan mijn locaties". Door in dat linker scherm de map te selecteren en te rechtsklikken kun je hem omhoog zetten ;)

Het kan dus zonder TweakUI. Ik zal de regkey ook ff opzoeken. Is wel voor eigen risico, want ik heb er nog niet mee getest.
Thnx voor de reacties

Ik heb juist het liefst via het register. Hopelijk kom ik er straks uit.

• Pewwy
Je kan ze toevoegen en kijken wat er in je registry verandert. Ben je direct klaar ;)

• Jackazz
Pewwy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:08:
Je kan ze toevoegen en kijken wat er in je registry verandert. Ben je direct klaar ;)
Ik zal eens kijken of me dat zo gaat lukken.

• rb338
Snap niet waarom je niet ff Tweak UI downloadt bij MS, die smijt 't ook in je register.
En volgens mij kan je dan zelfs die standaard icoontjes aanpassen...

• Pewwy
Hij kwakt hem in ieder geval hier:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\Open Find\Places

Hier wordt onderscheidt gemaakt tussen standard places en user defined places. Mocht je hem op een andere manier aan de praat krijgen, laat het dan even weten. Ik ben hier afgehaakt in mijn zoektocht, omdat het teveel tijd ging vreten. De regkey is een harde verwijzing naar de mapping.

@rb338: TweakUI past het Windows gedeelte aan. Helaas gebruikt Office weer net iets anders ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Pewwy op 14-04-2005 15:25 ]

• rb338
Oohh dus die handige devvers van Office maken echt álles custom?
Tering lekkere samenwerking daar :/

Nouja dan neem ik mijn woorden terug, dacht dat dat in heel Windows hetzelfde was :)

• Pewwy
Er zijn nog meer van dit soort frustraties. Outlook heeft er ook een paar. Vertel maar eens waar de pst voor de archivering opgeslagen moet worden. Zoek je je de blubber, gaat niet met een policy, maar moet via een profiel tijdens de installatie :( En dit is ook zo'n grap.

Toevallig zijn we er hier vorige week met een 2 man mee bezig geweest, en kwamen we tot dezelfde conclusie als jij ;)

Verwijderd

Pewwy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:33:
Er zijn nog meer van dit soort frustraties. Outlook heeft er ook een paar. Vertel maar eens waar de pst voor de archivering opgeslagen moet worden. Zoek je je de blubber, gaat niet met een policy, maar moet via een profiel tijdens de installatie :( En dit is ook zo'n grap.

Toevallig zijn we er hier vorige week met een 2 man mee bezig geweest, en kwamen we tot dezelfde conclusie als jij ;)
Nee hoor, dat kan met een registry key, hoeft niet tijdens de installatie. Is ook pas nog voorbij gekomen in een recent topic (alleen dan mbt de archive pst)
883401 How to change the default location that Outlook 2002 uses to create or
http://support.microsoft.com/?id=883401

• Pewwy
Thanks, enige probleem is dat er al een gedeelte is uitgerold, en ik geen idee heb hoe ik de current user registry key kan aanpassen bij alle gebruikers tegelijk :( Zit hier namelijk de exchange expert uit te hangen. Uiteraard krijg je dan ook Outlook voor je kiezen :?

Die link gaat overigens over de standaard pst, die we met de outlook adm hebben aangepast. Alleen de archive.pst gaat alsnog noor de local settings...

Ik zoek het topic wel ff, zal verder niet OT gaan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Pewwy op 14-04-2005 16:14 ]

Pagina: 1