Java Applet aanroepen vanuit Applet

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor mekaar. Ik wil vanuit Applet1 Applet2 aanroepen. Ze zitten beide in hetzelfde package. Als ik vanuit Applet1 packagenaam.Applet2.init() aanroep krijg ik de melding:

"Applet1.java": non-static method init() cannot be referenced from a static context at line 165, column 34

Ik wil de 2e applet vervolgens over de eerste weergeven. Dit is toch de gebruikelijke manier van werken met applets neem ik aan?

Groetjes, FaceDown.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:35
<algemeen>
Je weet dat je die foutmelding krijgt omdat je geen instantie van het object hebt aangemaakt waarin je de niet-statische methode wilt aanroepen?
</algemeen>
Verder, wat houd je tegen om de functionaliteit van Applet2 in Applet1 te implementeren?

Overigens weet ik het antwoord op de vraag niet, ik werk nooit met applets eigenlijk.

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:02
Misschien te simpel, maar kan je niet gewoon applet1.add(applet2); doen??

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
ravenger schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:35:
<algemeen>
Je weet dat je die foutmelding krijgt omdat je geen instantie van het object hebt aangemaakt waarin je de niet-statische methode wilt aanroepen?
</algemeen>
Verder, wat houd je tegen om de functionaliteit van Applet2 in Applet1 te implementeren?

Overigens weet ik het antwoord op de vraag niet, ik werk nooit met applets eigenlijk.
Stom.. dat was ik vergeten. Maar ik heb nu de instantie aangemaakt:

AppletAuction MyAppletAuction = new AppletAuction();

en verderop in de code:

MyAppletAuction.init();
MyAppletAuction.start();

this.setVisible(false);
MyAppletAuction.setVisible(true);

De eerste Applet verdwijnt, naar de 2e (MyAppletAuction) komt niet tevoorschijn!

Groetjes, FaceDown.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik denk ook niet dat het zo werkt. Een applet wordt geladen door de browser en bij het laden wordt de init() aangeroepen. Je tweede applet heeft geen container waarin deze getoont kan worden. Als je de content van je Applet wil wisselen (welke toevallig op ook op een andere applet moet staan) kijk dan een naar Panels. Die kun je wel wisselen op een applet.

[ Voor 1% gewijzigd door FendtVario op 14-04-2005 14:59 . Reden: typo ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hmz oke dan ga ik dat proberen. Gewoon op dezelfde manier een instantie aanmaken neem ik aan?

Pff zelfde verhaal.. ik krijg 'm niet zichtbaar. Ik doe setvisible(true).. is dat niet genoeg?

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 14-04-2005 15:11 ]

Groetjes, FaceDown.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Je moet 'm wel toevoegen aan je applet voordat je 'm uberhaubt kan zien. Heb hier geen voorbeeld voorhanden maar zoek ff naar de tutorial van Sun, daar staat vast wel iets nuttigs in.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bah ik zit echt te klooien.. weer veel te lang geleden dat ik geprogrammeerd heb. Ik heb het panel nu zichtbaar gekregen. Ik kan nu instanties van meerdere panels op m'n applet laten zien. Ik kan de panels code laten uitvoeren. Nu heb ik een inlogpanel die inloggegens checkt in de database. Dat gaat goed. Alleen; hoe kan ik nu het beste bijvoorbeeld een ander panel laten zien? Dit zou de Applet moeten doen, maar hoe weet die nu dat het inloggen op het andere panel gelukt is?

Groetjes, FaceDown.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Wat je zou kunnen doen is het maken van een controller klasse die een panel laat zien, waarden controleert en dan wel/niet het volgende panel laat zien. Waarden kun je natuurlijk opvragen door wat public methodes in de panels te stoppen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 19:46

Robtimus

me Robtimus no like you

Kijk ook eens naar de CardLayout.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

FaceDown schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:09:
Dit zou de Applet moeten doen, maar hoe weet die nu dat het inloggen op het andere panel gelukt is?
Ik mag aannemen dat je applet nog wel een referentie heeft naar het inlog panel en ook het inloggen afhandeld.
Dan kan de applet dus ook dat panel van z'n contentpane verwijderen en er een ander panel op zetten.

Probeer anders gewoon eerst eens een normale gui te programmeren, en wat met de layout managers etc te spelen. En kijk naar een knap design pattern voor je programmateur om je view, logics en business af te handelen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1