Toon posts:

bluetooth icm router of switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met het aanleggen van bluetooth netwerk en internet access.
Nou heb ik zo mogelijk alle tutorials al doorgewerkt en het probeel mzit dus dat ik mijn router standaard op 192.168.0.1 heb staan. Nu kan ik dat allemaal opnieuw gaan resetten, maar ik heb hier ook nog een switch liggen.
Daarmee zal ik dat probleem niet hebben. Ik gebruik echter meerdere pc´s 3 pc´s hier en ik meen me te herinnen dat ze bij @home kunnen zien waneer je meerdere pc+s gebruikt mbv een hub of switch en je er vervolgens uit sodemieteren. Klopt dit?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ik begrijp je vraag niet zo goed maar het is volgensmij gewoon toegestaan om meerdere PC's aan te sluiten op je @home internetverbinding.

Ik heb zelf @home internet ook al ruim een jaar gedeeld over 3 pc's. Nog nooit problemen gehad.

Als je de switch op je router aansluit en daaraan de 3 pc's hangt zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door OneUp op 14-04-2005 14:44 . Reden: Typo ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Bij @home moet je eigenlijk toch extra betalen als je meerdere pc aansluit. 10€ in de maand extra ofzo. Als ik de switch op de router aansluit behoud ik toch hetzelfde probleem met het ip-adres van de router.
Ik wil weten of ik de router kan vervangen door de switch. Ik zie eigenlijk het voordeel niet van de router. Ik share alleen internet, de printer en een aantal mappen.

• OneUp
Voor zover ik weet hoef je niks extra's te betalen, ik kan er ook niks over vinden op de @home website.

Je kan de router wel vervangen voor de switch maar dan moet 1 van je PC's als server dienen. Je eerste pc maakt dan via de switch verbinding met het modem en verstuurt het via 1 en dezelfde netwerkkaart weer door de switch naar de andere pc's.

offtopic:
1000ste post 8)

[ Voor 51% gewijzigd door OneUp op 14-04-2005 15:07 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met dezelfde switch een aantal weken geleden op mijn werk internet gewoon gedeeld.
internet erin, 2 netwerkkabels naar 2 pc´s en ze konden direct beiden op internet en elkaar zien, printer sharen etc.
Hoefde geen server te maken. Op de website van @home kan ik idd nix meer vinden over extra betalen voor 2e pc. Maar ik heb daar ooit een e-mail van gekregen van @home. Dat wanneer je een 2e pc wilde aasluiten je extra moest betalen per maand. Misschien dat ze ervan zijn afgestapt omdat je mbv een router (switch weet ik dus niet) niet kunt zien hoeveel pc zijn aangesloten.

Ik heb nog even hier het forum gelezen; het volgende topic begint idd met een @home abonnee die 10€ extra betaald voor zijn 2e pc: @home 2 e Computernaam maar wat nu?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 15:15 ]

• OneUp
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:09:
Ik heb met dezelfde switch een aantal weken geleden op mijn werk internet gewoon gedeeld.
internet erin, 2 netwerkkabels naar 2 pc´s en ze konden direct beiden op internet en elkaar zien, printer sharen etc.
Hoefde geen server te maken. Op de website van @home kan ik idd nix meer vinden over extra betalen voor 2e pc. Maar ik heb daar ooit een e-mail van gekregen van @home. Dat wanneer je een 2e pc wilde aasluiten je extra moest betalen per maand. Misschien dat ze ervan zijn afgestapt omdat je mbv een router (switch weet ik dus niet) niet kunt zien hoeveel pc zijn aangesloten.
Dat komt omdat op je werk het internet waarschijnlijk al van een server af komt, en dus krijgen die 2 pc's op je werk gewoon IP's toegewezen van die server en kunnen ze rustig internetten.
Thuis krijg je van @home maar 1IP toegewezen en kan je dus niet met een switch 3 PC's op hetzelfde IP laten internetten. Daarvoor zul je echt een router of anders een server moeten gebruiken.

Ik kan me nu ook vaag iets herinneren van dat mailtje, maar volgensmij zijn ze daar ondertussen weer vanaf gestapt.

Lees anders even dit topic door: Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 9% gewijzigd door OneUp op 14-04-2005 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik denk ik het beste de router gewoon blijven gebruiken.
Misschien dat ik het ip-adres van de router dan maar aanpas, om eindelijk een fatsoenlijk iets net mijn bluetooth usb stick en pda kan doen.

PS athome geeft geen 2e account meer uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 15:23 ]

• OneUp
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:21:
Misschien dat ik het ip-adres van de router dan maar aanpas, om eindelijk een fatsoenlijk iets net mijn bluetooth usb stick en pda kan doen.

Dat is wel het makkelijkste ja, succes ermee!

Zie je wel, @home is daar allang mee gestopt :)

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:21:

Een router routeert, verzorgt dus de routering tussen jouw eigen netwerk en het internet. De router heb je in jouw geval nodig (maar zover was je al).

Waar het mij ff om gaat, waarom zou je je router moeten aanpassen om deze te laten werken met je PDA? Kun je de pda niet zo instellen dat hij in de 192.168.x reeks met je router communiceert?

no animals were harmed during the production of this message

Pagina: 1