Toon posts:

[XP] Remote desktop/terminal services...

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel dus in Schotland, maar mijn pc staat nog in NL.
Voordat ik weg ging heb ik alles ingesteld zodat ik de pc over kan nemen met remote desktop.
Je snapt het al: het werkt dus niet...

PC in NL:
Dual AMD 2600+, 1GB RAM, Onboard 10/100 (Intel), WAP54G Linksys router.
PC in Schotland: laptop, P4 2,4, 512MB RAM, 10/100 Realtec onboard, WAG54G Linksys adsl modem/router.

1. Mijn router(s) kan ik wel remote beheren, de firewall(s) daarin heb ik dus ook al compleet uitgezet.

2. Ik ben nogal bezig geweest met services op mijn pc, dus ik heb ook gekeken of Terminal Services nog wel draaide en op auto stond: yep. (port 8989 ofzo staat ook op listen)

3.Ik heb gekeken of alle firewall opties in XP uit staan: ja.

4. Gedubbelchecked (?) of er een gebruiker + pass waren toegevoegd, ook ok (voor de zekerheid nog een admin toegevoegd)

5. Geprobeert om met MSN een hulp op afstand verzoek te accepteren: ik kan de vraag accepteren, maar dan gebeurt er niets.

6. Toen dat alles niet werkte heb ik een ander remote programma geinstalleerd dat gebruik maakt van poort 200 (kom ff niet op de naam, post ik vanavond wel ff). Werkt dus ook niet.

Ik kan op andere pc's prima inloggen, en de laptop die ik hier gebruik is al eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb nog geprobeert om via een andere pc op de mijne in te loggen: niets. :(

Mijn vraag:
Zijn er nog meer services die ik kan checken, beveiligings opties die ik uit kan schakelen? Ik ga binnenkort een paar dagen naar NL, maar ik heb niet echt zin om een complete dag te verspillen aan het opnieuw installeren van de pc + alle programma's. ;(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je had poort 3389 TCP van buiten je router naar je die PC moeten routeren. Das genoeg voor Remote Desktop..

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:01
yup 3389 moet genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Neem dan even de tijd om het verhaaltje door te lezen: de firewall in de router staat compleet uit. En het is dus poort 3389, dan staat die dus ook op listen. Kon het poortnummer niet meer herinneren, maar hij staat wel open :)

Verwijderd

Welke melding krijg je precies? Kun je telnetten naar poort 3389?

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik kan uit je verhaal niet zo snel opmaken of je je pooert 3389 wel geforward hebt?

het ip van je router is je externe ip en je pc heeft waarschijnlijk een lokaal ip. dit kan je oplossen door te forwarden, en dat kan dus ook als je alleen maar op je router in kan loggen.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 16:51
3389 TCP+UDP geforward??? Werkt bij mij prima..

Ook stiekum geen firewall op je pc aanstaan? vergeet ik ook weleens :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:18:
Neem dan even de tijd om het verhaaltje door te lezen: de firewall in de router staat compleet uit. En het is dus poort 3389, dan staat die dus ook op listen. Kon het poortnummer niet meer herinneren, maar hij staat wel open :)
je firewall misschien, maar NAT niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router ingesteld dat hij poort 3389 gewoon doorlaat. Ik heb de router er zelfs tussen weg gehad, nog werkte het niet :(

wilhelmstroker:
Ik kan gek genoeg niet telnetten met poort 3389 :?
Hmm: pingen lukt ook niet meer, @home ligt er even uit, probeer het met 2 dagen even weer, dan is mijn moeder weer thuis en kan ze het modem resetten :P

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 09:26

Jay-Connected

Onderaan :)

Weleens van DMZ gehoord?!
Forward de hele ellende gewoon naar je bak.. In die linksys router zit wel zo'n functie, zal het uit me hoofd niet weten...

Bovenaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Jay-Connected schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:53:
Weleens van DMZ gehoord?!
Forward de hele ellende gewoon naar je bak.. In die linksys router zit wel zo'n functie, zal het uit me hoofd niet weten...
*zucht*

Lees nou dan toch eens, ik weet heus wel hoe ik zo'n achterlijke router instel !!
Als ik dat ding er zelfs tussenweg heb gehad kun je er toch wel 99,99% zeker van zijn dat dit probleem niet aan de router gaat liggen!

Het zit gewoon ergens in Windows, maar ik weet alleen dat je terminal services nodig hebt om remote desktop te draaien. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand me nog wat meer services/protocollen had kunnen vertellen die ik kan checken...

Het programma waarmee ik het ook heb geprobeert heet trouwens Remotely Anywhere. Maar dat zal wel niet uitmaken aangezien het een router probleem is :(

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 09:26

Jay-Connected

Onderaan :)

Is Remote Desktop essentiël? Anders kun je ook voor VNC kiezen.. Gratis
http://www.realvnc.com

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-Connected op 14-04-2005 23:26 ]

Bovenaan :)

Verwijderd

radmin, ff poortje openzetten in en doorhuppelen in NAT

http://mikemeijers.nedlinux.com/dl/Radmin2.2.exe

Verwijderd

Topicstarter
Jay-Connected schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:17:
Is Remote Desktop essentiël? Anders kun je ook voor VNC kiezen.. Gratis
http://www.realvnc.com
Nee, remote desktop hoeft van mij niet, als ik dat ding maar kan besturen :P

Het probleem is, volgens mij leunen al die tooltjes op dezelfde ingebouwde terminal services :?

Ik ga me in elk geval nog eens verdiepen in de 2 die hierboven staan genoemd, maar zoals ik al zei: Remotely Anywhere werkt ook niet. Je zou dan bijna denken dat het aan de verbinding/firewall ligt, maar volgens scan.sygate.com staat alles zo ongeveer open :)

/me probeert weer vrolijk verder :Y)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rein_stein schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:38:
3389 TCP+UDP geforward??? Werkt bij mij prima..

Ook stiekum geen firewall op je pc aanstaan? vergeet ik ook weleens :p
TCP is genoeg hoor ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-04 20:45
Hey,

Je hebt toch niet toevallig norton antivirus erop zitten, die 2005 versie heeft met zijn leuke worm protection een beste hekel aan remote desktoppers. Het lijkt me dat je dit soort dingen al hebt getest, maar tis een idee.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:39:
Het probleem is, volgens mij leunen al die tooltjes op dezelfde ingebouwde terminal services :?
nehjoh! Die staan er helemaal los van! En je kunt ze ook tegelijk geinstalleerd hebben en gedeeltelijk zelfs tegelijk gebruiken 8)7

Verwijderd

niet heel toevallig daar in schotland een verbinding waar bepallde poorten geblokkeerd zijn ofzo?

aangezien je poort 80 voor je router beheer wel kan doen...

Verwijderd

Topicstarter
PhaeTom schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:45:
Hey,

Je hebt toch niet toevallig norton antivirus erop zitten, die 2005 versie heeft met zijn leuke worm protection een beste hekel aan remote desktoppers. Het lijkt me dat je dit soort dingen al hebt getest, maar tis een idee.
Hier moet ik toch even op reageren: NORTON ??
Waar zie je me voor aan?!? Ik ga toch geen software van Norton op mijn pc zetten, dat is vragen om problemen :P

Korakal:
Dus ik kan terminal services uitschakelen en dan zouden die tooltjes gewoon moeten werken?

NeonTetra:
Ik kan dus met de rest van de wereld wel gewoon remote desktopje spelen, het ligt dus echt aan de pc thuis :) (En m'n router zit op poort 2112, maar dat maakt niet uit ;) )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien op die pc de windows firewall aanstaan die poort 3389 niet in de lijst heeft? En is op de pc "Remote Connections" openstaan? Staat natuurlijk default niet aan :P XP Home heeft uiteraard de hele ts-server niet aan boord... Anders zou het toch echt op een XPsp2 bak gewoon moeten lukken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik zit momenteel dus in Schotland, maar mijn pc staat nog in NL.
Voordat ik weg ging heb ik alles ingesteld zodat ik de pc over kan nemen met remote desktop.
Je snapt het al: het werkt dus niet...
Heeft het uberhaupt wel een keer gewerkt? Kon je vanaf een andere LAN-PC een Remote Desktop sessie openen? Zo niet, dan heeft het niets met je router te maken, maar met instellingen in WinXP (Wat mij overigens vreemd lijkt, want Remote Desktop inschakelen is binnen 5 seconden gebeurd.)
1. Mijn router(s) kan ik wel remote beheren, de firewall(s) daarin heb ik dus ook al compleet uitgezet.
Ik zou toch nog maar eens naar de instellingen van je router kijken. Dat je remote je router kan beheren, betekent niet dat de router automatisch alle poorten forward naar een bepaalde pc. Volgens mij (kan het mis hebben hoor) betekent het alleen dat jouw router port 80 requests accepteert.
Nogmaals maak ik hieruit op dat jij vind dat een firewall uitstaat als je van buitenaf je router kan remote-beheren. Klopt niet helemaal hoor.
Lees nou dan toch eens, ik weet heus wel hoe ik zo'n achterlijke router instel !!
Als ik dat ding er zelfs tussenweg heb gehad kun je er toch wel 99,99% zeker van zijn dat dit probleem niet aan de router gaat liggen!
Hoe heb jij getest zonder die router dan? Misschien is het in dit geval handig om even een systeemconfiguratie te geven. Heb je een LAN? Of is het een enkel PC-tje verbonden aan een router, die op zijn beurt weer verbonden is met internet?

Anyway, zou toch eventjes proberen een port-forward te doen. En nu niet boos worden dat ik dat zei he :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:14:
[...]

Heeft het uberhaupt wel een keer gewerkt? Kon je vanaf een andere LAN-PC een Remote Desktop sessie openen? Zo niet, dan heeft het niets met je router te maken, maar met instellingen in WinXP (Wat mij overigens vreemd lijkt, want Remote Desktop inschakelen is binnen 5 seconden gebeurd.)

[...]

Ik zou toch nog maar eens naar de instellingen van je router kijken. Dat je remote je router kan beheren, betekent niet dat de router automatisch alle poorten forward naar een bepaalde pc. Volgens mij (kan het mis hebben hoor) betekent het alleen dat jouw router port 80 requests accepteert.
Ik weet dat het feit dat ik mijn router kan bereiken niet wil zeggen dat mijn firewall uitstaat. Het feit dat ik vanaf hier de firewall in de router compleet heb uitgezet (omdat hem op afstand kan beheren) heeft daar meer mee te maken. En poort 80? Die van mij staat op 2112, maar 80 is voor http. Beetje onhandig als je een webserver wilt draaien:P
[...]

Nogmaals maak ik hieruit op dat jij vind dat een firewall uitstaat als je van buitenaf je router kan remote-beheren. Klopt niet helemaal hoor.
Hij staat uit omdat ik hem heb uitgezet, die macht heb ik namelijk als ik hem remote kan benaderen >:)
[...]

Hoe heb jij getest zonder die router dan? Misschien is het in dit geval handig om even een systeemconfiguratie te geven. Heb je een LAN? Of is het een enkel PC-tje verbonden aan een router, die op zijn beurt weer verbonden is met internet?

Anyway, zou toch eventjes proberen een port-forward te doen. En nu niet boos worden dat ik dat zei he :)
Ik heb getest zonder die router door mijn moeder even het kabeltje dat de router ingaat op de pc aan te sluiten (alle instellingen staan goed in de pc, werkt ook zonder router). Zij kon prima alles doen, maar ik kon de pc nog steeds niet overnemen. Ik zit dus op het internet via een Motorola modem en een @Home verbinding.

En zoals inmiddels al enkele keren in het verhaal staat: mijn router forward port 3389 dus gewoon naar die pc.

Ik denk zeker dat het aan de pc ligt, vooral omdat ik nogal veel aan het klooien ben geweest met msconfig/secpol.msc/services.msc, vandaar ook de vraag welke services/security settings allemaal nodig zijn voor remote desktop. En het heeft ooit wel gewerkt ja, maar ik kan niet precies het punt bepalen waarna het niet meer werkte. (Zou wel handig zijn natuurlijk voor de pd...)

/me gaat XP Pro meenemen naar NL :(

Verwijderd

naar welk ip connect je (eerste 2 byte is voldoende)?

100% zeker dat je geen firewall draait op je pc?

policies/rights:
logon locally
(default) lid van admin groep
waarschijnlijk ook nodig:
access this comp from network

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 16:23 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Uhm.. als ik dit zo lees heeft je PC een dynamisch ip-adres. Anders kon je ook niet direct de internetlijn door je moeder in je PC laten prikken en verbinding hebben.

Hoe weet je zeker dat je PC bijvoorbeeld ip 192.168.0.10 heeft? Misschien heeft ie ondertussen wel 192.168.0.11, en jij hebt in je router als DMZ host nog 192.168.0.10 staan?

Of heb je nog andere poorten in je router gemapt naar het ip van je PC waardoor je dit zeker weet?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:21:
naar welk ip connect je (eerste 2 byte is voldoende)?

100% zeker dat je geen firewall draait op je pc?

policies/rights:
logon locally
(default) lid van admin groep
waarschijnlijk ook nodig:
access this comp from network
Ik connect naar 192.168.1.1 >:)
Nee, het ip waarnaar ik connect begint met 217.122.62

Firewall ben ik 100% zeker van, MS firewall heb ik 3 keer gechecked en de Sygate firewall heb ik zelfs compleet verwijderd.

Ik moet heel eerlijk bekennen, volgens mij ben ik aan het prutsen geweest met de "logon locally" rights. Dat ga ik in elk geval nakijken zodra mijn ma terug is (zal weer een toer worden om dat uit te leggen :P ).

Access this computer from the network staat wel gewoon aan, gechecked.

/me heeft weer wat hoop met die logon locally regel! :)

EDIT:
Uhm.. als ik dit zo lees heeft je PC een dynamisch ip-adres. Anders kon je ook niet direct de internetlijn door je moeder in je PC laten prikken en verbinding hebben.

Hoe weet je zeker dat je PC bijvoorbeeld ip 192.168.0.10 heeft? Misschien heeft ie ondertussen wel 192.168.0.11, en jij hebt in je router als DMZ host nog 192.168.0.10 staan?

Of heb je nog andere poorten in je router gemapt naar het ip van je PC waardoor je dit zeker weet?
Ik heb dat eerst bekeken via ipconfig (intern) en whatismyip.com (extern).
Mijn externe adres is dynamisch, maar zal nooit veranderen. Het interne adres kan veranderen, maar aangezien dat de enige pc is die er op zit staat die altijd op 192.168.1.100 (ik check het altijd wel ff). Doet natuurlijk niets af aan het feit dat het dan zonder router zou moeten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 16:40 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

En als je dit dus intikt in de command prompt dan gebeurt er niets?
telnet 217.122.62.x 3389
(waarbij je dus je eigen externe IP adres intikt, en niet een X :))

Als er nu inderdaad niet gebeurd dan gaat het mis in je router, of de terminal services service staat uit oid; kan je vanaf die client in schotland wel andere PC's overnemen? Gewoon als test om te kijken of de software werkt.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:04:
En als je dit dus intikt in de command prompt dan gebeurt er niets?
telnet 217.122.62.x 3389
(waarbij je dus je eigen externe IP adres intikt, en niet een X :))

Als er nu inderdaad niet gebeurd dan gaat het mis in je router, of de terminal services service staat uit oid; kan je vanaf die client in schotland wel andere PC's overnemen? Gewoon als test om te kijken of de software werkt.
Hmm, ik heb alle services/settings nog eens nagekeken: stonden allemaal goed.
Toen heb ik nog maar eens Windows alle systemfiles laten terugzetten (repair): het werkt! :)

Echt blij ben ik er nog niet mee, want ik weet nog steeds niet wat nu het probleem was. Behalve dat het in een van de system files zat...

Anywayz: ik heb nog even geprobeerd te telnetten naar poort 3389: dat werkt toch echt niet hoor? Remote desktop werkt nu, remotely anywhere ook, telnetten doet niets :P

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Anywayz: ik heb nog even geprobeerd te telnetten naar poort 3389: dat werkt toch echt niet hoor?
Klopt, je telnet schermpje wordt direct zwart. Dit kom dus omdat er connectie wordt gemaakt, als er geen connectie zou zijn, krijg je een time-out.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op zondag 17 april 2005 @ 08:01:
[...]
Klopt, je telnet schermpje wordt direct zwart. Dit kom dus omdat er connectie wordt gemaakt, als er geen connectie zou zijn, krijg je een time-out.
Ik krijg dus inderdaad een time-out.
Ik heb redelijk wat met telnet gewerkt onder SCO Unix, ik ga er even vanuit dat de Windows client hetzelfde werkt :?

In elk geval probeeer ik het wel vanaf de command promt, niet via run ofzo :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je telnet naar je machine met rdp erop zou je in de logfile een TermDD melding moeten krijgen dat er een 'error in the communication stream' zit (eventlog), die meldng krijg je niet op de client machine maar op de server

dan weet je dat rdp ook daadwerkelijk luisterd

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 17-04-2005 10:05 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1