2.5" HDD via USB reader werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb omdat m'n laptop weg is op vakantie (lees: ter reparatie :() in Duitsland een USB reader gekocht. Echter, als ik deze aansluit krijg ik na een tijdje dat deze niet goed werkt in WinXP:
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
Nou is mijn harddisk een NTFS HD van 2 partities, maar ik zou denken dat het USB Mass Storage Device van Windows toch wel NTFS aankan. Ook in het boekje stond dat ik er een FAT van moest maken, maar dat kan ik me toch niet voorstellen...

Kon overigens niks op google en GoT vinden... iemand die me uit de brand kan helpen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:15:
-Probeer je een exteren harde schijf aan te sluiten via usb? -> Die kun je formateren met wat je maar wilt (ikzelf heb een 250Gb schijf op NTFS, die werkt op XP & windows 2000)
-Start hij het usb device helemaal niet, maar hij doet het wel op een andere pc? Sluit hem eens aan via een usb hub of schakel usb2 in de bios uit zodat hij connect via usb 1.1

Doe eens een goede probleem beschijving (wat voor hardware gaat het om, wat heb je al geprobeerd?
Waarom is de faq hier niet van toepassing?)
1. lezen graag.
2. en google die foutmelding eens 8)

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 14-04-2005 13:50 . Reden: /grr quote en edit door elkaar gehaald. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• apNia
  • Nu online

apNia

Topicstarter
Sorry misschien niet geheel duidelijk geweest. Ik wil de harddisk van mijn laptop op een andere PC aansluiten omdat de laptop weg is. Maar de harddisk heb ik wel bewaard. Nu heb ik een 2.5" HDD reader via USB gekocht, maar zodra ik deze aansluit geeft m'n USB Mass Storage Device (device manager) die error code 10. In het boekje staat in gebrekkig Engels uitgelegd dat als hij niet gelezen kan worden ik moet zorgen dat ik de partities naar FAT omzet. Maar daar heb ik dus geen zin in. Ik weet overigens ook niet eens of dat het probleem is...

Kortom of iemand dat probleem herkend misschien :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

lees mijn reply nog eens rustig door. Google zelf of ga toch maar lekker onder de zonnebank liggen 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• apNia
  • Nu online

apNia

Topicstarter
sad om m'n posts te backracen leuk_he!
zoals ik al zei, ik heb google en GoT gesearched.. verder heb ik niks geprobeerd, anders had ik 't wel gemeld... Melding 10 staat voor het niet kunnen starten van een device, jij en ik weten beide dat dat een HOOP dingen kan betekenen. Ik zoek meer mensen die de errorcode in relatie kunnen brengen met mijn probleem. Als ik een andere HD had om het aan te sluiten had ik dat overigens ECHT wel geprobeerd... Er is helemaal geen sprake van USB 2, ik zit op een oudere USB 1 bak...Wat ik al heb geprobeerd heb ik in de posts al beschreven.

Kortom de enige logische vraag die er nog rest in je post is waarom de FAQ niet van toepassing is. Eigenlijk omdat ik zelf daarin niks kon vinden wat sloeg op mijn probleem.. clear enough for ya?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
heeft dat ding een externe voeding? ik heb zelf zo'n 2.5" externe schijf, en sommige pc's leveren niet genoeg stroom om het aan te sturen... dan krijg je ook dat soort foutmeldingen..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik heb ook zo'n USB case voor 2,5" HD. Een hd uit een Compaq laptop wilde er ook niet in werken (zie [rml][ USB->2,5[/rml] ). Een los gekochte 2,5" HD werkte er wel gewoon in.
Probeer eens (misschien een beetje lastig) om een andere 2,5" HD erop aan te sluiten. Anders is ie op de een of andere manier gelocked.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

apNia schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:01:
sad om m'n posts te backracen leuk_he!
Soms geeft "een backtrace" waardevolle informatie om wat voor systeem we praten. Niet voor niks dat dat standaard zit ingebouwd als je op de usernaam klikt. En de verwijzing gaat toevallig ook nog over je laptop die blijkbaar nu stuk is. Ik vond hem wel leuk. Was ook enkel en alleen als grapje bedoeld, sorry als het verkeerd over komt. ;)
Melding 10 staat voor het niet kunnen starten van een device, jij en ik weten beide dat dat een HOOP dingen kan betekenen. Ik zoek meer mensen die de errorcode in relatie kunnen brengen met mijn probleem.
google letterlijk de foutmelding
1e hit? gaat over een usb device met deze foutmelding en een weelde aan oplossingen. Ik weet ook dat het heel veel kan betekenen. maar als je hem googeld kom je soms toch op verrassende uitkomsten.

Aangezien je niet helemaal duidleijk maakt WAT nu niet start (krijg je een onbekend usb device). Als het probelem inderdaad NTFS is:
-Welk OS (EN service pack) draaide je laptop.
-welk OS (EN Service pack) draait je huidige pc. is deze versie van ntfs compatible?

verzin nog maar wat meer specificatie, wie weet is het nuttig.

Als je de mogeijkheid je USB device op een andere pc te stoppen, probeer dat eens.

Maar nogmaals een UITGEBREIDE specificatie van je hardware kan echt geen kwaad hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 14-04-2005 14:15 ]

• apNia
  • Nu online

apNia

Topicstarter
Goed ben zelf even wezen knutselen. Blijkbaar is hij niet blij met een USB verlengkabel die er op zat. DAT had ik niet verwacht... Iemand die me kan uitleggen wat de technische logica daarachter zou zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 14-04-2005 16:45 ]

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
Hoe langer de kabel, hoe meer kans op signaalverlies denk ik, het kan dus zijn dat het op de ene chipset wel werkt en op de andere niet oid, maar het heeft iig wel met de weerstand te maken (meer weestand betekend een zwakker signaal bij het einde, die is waarschijnlijk dan dus te zwak)
Iig dat is wel wat ik me herinner bij gebruik van lange kabels.

[ Voor 59% gewijzigd door BlackIce op 14-04-2005 22:03 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

apNia schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:36:
Goed ben zelf even wezen knutselen. Blijkbaar is hij niet blij met een USB verlengkabel die er op zat. DAT had ik niet verwacht... Iemand die me kan uitleggen wat de technische logica daarachter zou zijn?
usb kabel mag totaal maar 3(high speed) of 5 (low speed) meter lang zijn. ?

• apNia
  • Nu online

apNia

Topicstarter
Was echt een kort rotkabeltje.. maar net lang genoeg voor een zooi drama blijkbaar. Goed zaak opgelost.
offtopic:
leuk_he >> probeer altijd dingen alleen van toepassing te laten zijn die ik technisch logisch acht.. heb zelf ook een technische achtergrond, dus probeer dingen buiten beschouwing te laten die voor mij niet van belang zijn.. maar voor anderen natuurlijk wel... :)
Pagina: 1