Pagina refresh met behoud van ingevulde gegevens op pagina

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik ben op zoek naar een soort van script wat precies hetzelfde doet als F5
Het moet dus de pagina vernieuwen, maar waarden die ingevuld staan in een nog niet verstuurd form moeten behouden blijven.
En wanneer de pagina een stuk naar beneden gescrolled is moet dit ook behouden blijven.

Ik heb verschillende javascripts geprobeerd en ze vernieuwen allemaal de pagina alleen dan ben ik al die gegevens kwijt wat niet is wanneer ik op F5 druk.

Bestaat hier een functie/script voor?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Enigste wat ik zo ff kan bedenken is alles op moment van invullen met javascript in een cookie zetten, en uitlezen op moment dat de pagina geladen wordt.. Maar, ik vind het wat vreemd. Misschien dat je kunt uitleggen waarom je het wilt, dat wij eventueel een andere/betere oplossing kunnen bieden. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Je zou kunnen proberen om javascript iets te laten POSTEN en deze via bijv PHP weer op te roepen.
Dus de inhoud van je tekstvak $_POST[naam]

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Ralpy
Ja, misschien dat het voor jullie duidelijker wordt als ik uitleg waar ik het voor gebruik.

Op een pagina wordt uitgelezen hoeveel foto's in een bepaalde directory via ftp zijn geupload. Wanneer dit er hetzelfde aantal zijn als opgegeven is in de bestelling moet de status van de bestelling op het scherm veranderen.

Wanneer er geen refresh in zit ziet de gebruiker niet dat er ondertussen al foto's in zijn bestelling zitten.
En er staan meerdere bestellingen onder elkaar. Wanneer de gebruiker een bestelling in het midden bekijkt dan gaat hij om de zoveel seconde de pagina weer helemaal bovenaan(met normale javascript of html refresh) en moet de gebruiker weer gaan zoeken naar de bestelling waar hij naar aan het uploaden is.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is..

Ik had ook al zitten denken om die waarden in het form bij verandering direct weg te schrijven, alleen daar los ik maar een deel van het probleem mee op, omdat dan de pagina bij een refresh nog steeds helemaal naar boven scrollt.

• Ralpy
Een subtiel kickje..

Verwijderd

Misschien dat dit wat voor je is:

PHP:
1
2
3
<?
header("Cache-control: private");
?>

Verwijderd

gewoon niet refreshen zou ik zeggen

maar juist om de zoveel tijd met xmlhttp een statusbestandje opvragen (ik ga het geen ajax noemen, maar da's ook een zoekterm)
Pagina: 1